
Ο Αρχηγός του πολεμικού ναυτικού της Νιγηρίας, Αντιναύαρχος Ibok-Ette Ibas, δήλωσε την Κυριακή 16/8 στον Τύπο ότι οι λαθρέμποροι πετρελαίου δεν θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να μεταφέρουν κλεμμένα προϊόντα πετρελαίου.
Ο αντιναύαρχος επεσήμανε ότι στρατεύματα έχουν ήδη τοποθετηθεί σε στρατηγικά «κομβικά σημεία» για να αποτρέψουν τη λαθραία μεταφορά προϊόντων πετρελαίου αλλά και τα πολυάριθμα κρούσματα πειρατείας και ομηρίας ναυτικών τόσο στο δέλτα του Νίγηρα όσο και στις ακτές της χώρας.
“Είμαστε σε φάση επανεκτίμησης και επανασύστασης του στόλου και των συνολικών υποδομών μας με συμπεριλαμβανομένων των ναυπηγείων μας ώστε να είμαστε σε θέση να αποδώσουμε καλύτερα. Οι προσπάθειες που κατεβλήθησαν από το Ναυτικό (με τη βοήθεια άλλων υπηρεσιών ασφαλείας) το 2014 οδήγησαν σε δραματική μείωση λαθρεμπορίου και κλοπής αργού πετρελαίου, από περίπου 1,2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα σε περίπου 250.000. Το ναυτικό με τις συστηματικές περιπολίες των ειδικών φρουρών και τον έλεγχο κομβικών σημείων αναγκάζει στους παράνομους διακινητές να ‘περιορίζονται’ στη στεριά αφού δεν έχουν πρόσβαση στην ανοικτή θάλασσα», τόνισε χαρακτηριστικά ο Νιγηριανός Αρχηγός.
Εντούτοις ο υψηλόβαθμος αξιωματικός επεσήμανε ότι το Πολεμικό Ναυτικό και οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας δεν έχουν την επιχειρησιακή ικανότητα και τα μέσα να παρακολουθούν όλες τις λιμενικές και βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής λόγω της δυσκολίας του εδάφους του Δέλτα του Νίγηρα.
Εκπρόσωπος του νιγηριανού ΠΝ δήλωσε ότι ειδικές δυνάμεις του μέσα σε 65 μέρες έχουν καταστρέψει 78 παράνομα διυλιστήρια και έβαλαν φωτιά σε 1.965.000 λίτρα αργού πετρελαίου τα οποία είχαν κλαπεί.
Photo: ΑΠΕ/NOEL KOKOU TADEGNON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ