
Η κυριαρχία στα στενά του Γιβραλτάρ αποτελεί για άλλη μία φορά αντικείμενο διαμάχης μεταξύ Ισπανίας και Ηνωμένου Βασιλείου. Τα δύο αυτά κράτη βρίσκονται συχνά σε διπλωματικές αντιπαραθέσεις για τη δικαιοδοσία στο ορεινό άκρο της Ιβηρικής χερσονήσου.
Την Κυριακή το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό ‘αναχαίτισε’ πλοιάρια της ισπανικής αστυνομίας και τα συνόδευσαν εκτός των χωρικών υδάτων του Γιβραλτάρ, τα οποία το Ηνωμένο Βασίλειο υποστηρίζουν ότι βρίσκονται υπό βρετανική κυριαρχία και άρα υπό βρετανικό έλεγχο..
«Οι συνεχείς παραβιάσεις από την ισπανική αστυνομία στα χωρικά ύδατα του Γιβραλτάρ είναι μια σαφής παραβίαση της κυριαρχίας του Ηνωμένου Βασιλείου» δήλωσε τη Δευτέρα ο Βρετανός υπουργός Εξωτερικών Hugo Swire στον βρετανικό Τύπο.
Ισπανός αξιωματούχος του Υπουργείου Εξωτερικών δεν δέχθηκε ότι η ισπανική αστυνομία συμμετείχε σε οποιαδήποτε άνομη ενέργεια ή εθνική παραβίαση, δηλώνοντας ότι “τα ύδατα ήταν ισπανικά”. Τα σκάφη της ισπανικής αστυνομίας φέρεται να κυνηγούσαν λαθρέμπορους ναρκωτικών.
«Το Γιβραλτάρ είναι το μόνο μέρος που παραμένει αποικία κατά τον 21ο αιώνα», είχε δηλώσει παλαιότερα ο ισπανός πρωθυπουργός Mariano Rajoy. Τα στενά παραχωρήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο από την Ισπανία το 1713, αλλά η ισπανική κυβέρνηση προσφάτως ζήτησε την επαναδιαπραγμάτευση της κυριαρχίας, καλώντας την τρέχουσα κατάσταση «αναχρονιστική» και απαιτώντας τα στενά να παραχωρηθούν ξανά στην Ισπανία. Όταν η Ισπανία προσχώρησε στην ΕΕ το 1986, προϋπόθεση για την ένταξη της ήταν ότι το καθεστώς του Γιβραλτάρ και η κυριαρχία του ‘βράχου’ θα πρέπει να αναθεωρηθούν με τη Βρετανία. Το Γιβραλτάρ αποτελεί φορολογικό παράδεισο για Βρετανούς, και όχι μόνο, υπηκόους και επιχειρηματίες αλλά και με σημαντική γεωγραφική θέση για τις βρετανικές ένοπλες δυνάμεις. Σε αυτό το πλαίσιο το Λονδίνο μάλλον δεν θα επιτρέψει εύκολα κάποια αλλαγή στο υπάρχον καθεστώς.
ΦΩΤΟ: EPA/A.Carrasco Ragel
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KASTOS» παρέλαβε πρόσφατα η Oceangold Tankers, επικεφαλής της οποίας είναι ο κ. Γιάννης Δράγνης. Συγκεκριμένα, βάσει ανακοίνωσης του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε χθες Δευτέρα την απόφασή του για επιβολή δασμών τουλάχιστον 25% στις εισαγωγές από αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της…
Η Ambrey, ανακοίνωσε σήμερα ότι περιήλθε σε γνώση της οπτικό υλικό το οποίο επιβεβαιώνει πως έχουν υποστεί ζημιές οι αποβάθρες στο λιμάνι στη Χοντάιντα,…
Η Capital-Executive Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία νηολόγησης του bulk carrier M/V «ARISTOMENIS» (Φ/Γ “ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ”) στο ελληνικό νηολόγιο. Το M/V «ARISTOMENIS»…
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ