
Σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα, οι 2 μεγαλύτεροι ναυτιλιακοί κολοσσοί COSCO και China Shipping Group, εικάζεται ότι θα προχωρήσουν σε κάποιου είδους συγχώνευσης ή σύμπραξης, η οποία μάλιστα θα αποτελεί την μεγαλύτερη συνένωση επιχειρηματικών δυνάμεων στη ναυτιλιακή ιστορία της Κίνας.
“Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να επιτευχθεί η συγχώνευση”, αναφέρει ενδεικτικά ο Liu Bin, διευθυντής της παγκόσμιας οικονομικής έρευνας στο πανεπιστήμιο του Dalian, και για αυτό ακριβώς το θέμα εργάζεται πυρετωδώς μια ομάδα 5 ειδικών που θα παρουσιάσει την αναφορά της στο Πεκίνο σε 2 μήνες. Ο Yang Hua, αναπληρωτής γενικός γραμματέας της ένωσης εφοπλιστών της Liaoning, θεωρεί πως η συγχώνευση θα χρειαστεί χρόνο ώστε να αποβεί προς το όφελος της ανταγωνιστικότητας των 2 ομίλων ενώ παραλλήλως επιφυλάσσεται ότι τα κόστη ‘προσαρμογής’ των εταιρειών μπορεί να φτάσουν σε πολύ υψηλά μεγέθη. Ειδικότερα, το συνδυασμένο κεφάλαιο και των 2 ομίλων ανέρχεται στα $83.3 δις., ενώ διαχειρίζονται 8 εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες, με στόλο που καλύπτει τα περισσότερα είδη της ποντοπόρου ναυτιλίας
Παρά το γεγονός ότι η πιθανή συνένωση δυνάμεων έχει γίνει πρώτο θέμα στους ναυτιλιακούς κύκλους, ο Cai Jiaxiang, υποδιευθυντής της κινέζικης ένωσης φορτωτών, αναφέρει πως η οποιαδήποτε απόφαση δεν θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τους ιδιοκτήτες των φορτίων στην Κίνα αλλά ούτε και την διεθνή ναυτιλία καθώς η συνδυασμένη χωρητικότητα των 2 ομίλων είναι αρκετά μικρότερη από αυτή της Maersk και ο συνδυασμένος στόλος τους είναι μικρότερος από το 10% του παγκοσμίου στόλου. Επιπρόσθετα το πρόβλημα της υπερπροσφοράς χωρητικότητας σε όλες σχεδόν τις ναυτιλιακές αγορές αποτελεί έναν επιπλέον πονοκέφαλο για το Πεκίνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ