
Σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα, οι 2 μεγαλύτεροι ναυτιλιακοί κολοσσοί COSCO και China Shipping Group, εικάζεται ότι θα προχωρήσουν σε κάποιου είδους συγχώνευσης ή σύμπραξης, η οποία μάλιστα θα αποτελεί την μεγαλύτερη συνένωση επιχειρηματικών δυνάμεων στη ναυτιλιακή ιστορία της Κίνας.
“Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να επιτευχθεί η συγχώνευση”, αναφέρει ενδεικτικά ο Liu Bin, διευθυντής της παγκόσμιας οικονομικής έρευνας στο πανεπιστήμιο του Dalian, και για αυτό ακριβώς το θέμα εργάζεται πυρετωδώς μια ομάδα 5 ειδικών που θα παρουσιάσει την αναφορά της στο Πεκίνο σε 2 μήνες. Ο Yang Hua, αναπληρωτής γενικός γραμματέας της ένωσης εφοπλιστών της Liaoning, θεωρεί πως η συγχώνευση θα χρειαστεί χρόνο ώστε να αποβεί προς το όφελος της ανταγωνιστικότητας των 2 ομίλων ενώ παραλλήλως επιφυλάσσεται ότι τα κόστη ‘προσαρμογής’ των εταιρειών μπορεί να φτάσουν σε πολύ υψηλά μεγέθη. Ειδικότερα, το συνδυασμένο κεφάλαιο και των 2 ομίλων ανέρχεται στα $83.3 δις., ενώ διαχειρίζονται 8 εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες, με στόλο που καλύπτει τα περισσότερα είδη της ποντοπόρου ναυτιλίας
Παρά το γεγονός ότι η πιθανή συνένωση δυνάμεων έχει γίνει πρώτο θέμα στους ναυτιλιακούς κύκλους, ο Cai Jiaxiang, υποδιευθυντής της κινέζικης ένωσης φορτωτών, αναφέρει πως η οποιαδήποτε απόφαση δεν θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τους ιδιοκτήτες των φορτίων στην Κίνα αλλά ούτε και την διεθνή ναυτιλία καθώς η συνδυασμένη χωρητικότητα των 2 ομίλων είναι αρκετά μικρότερη από αυτή της Maersk και ο συνδυασμένος στόλος τους είναι μικρότερος από το 10% του παγκοσμίου στόλου. Επιπρόσθετα το πρόβλημα της υπερπροσφοράς χωρητικότητας σε όλες σχεδόν τις ναυτιλιακές αγορές αποτελεί έναν επιπλέον πονοκέφαλο για το Πεκίνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω επιβράδυνσης των παγκόσμιων παραγγελιών για νεότευκτα πλοία κατά τη διάρκεια του 2025, τα ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας κατορθώνουν να…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Η Google της Alphabet Inc θα επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια για να ιδρύσει τεράστιο κέντρο δεδομένων και κόμβο Tεχνητής Nοημοσύνης (ΤΝ, AI) στο Άντρα…
«Τώρα ξεκινά η ανοικοδόμηση» της Γάζας δήλωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ χαρακτηρίζοντας «υπέροχη» τη σημερινή ημέρα για τη Μέση Ανατολή, στη Σύνοδο…
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ