
Σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα, οι 2 μεγαλύτεροι ναυτιλιακοί κολοσσοί COSCO και China Shipping Group, εικάζεται ότι θα προχωρήσουν σε κάποιου είδους συγχώνευσης ή σύμπραξης, η οποία μάλιστα θα αποτελεί την μεγαλύτερη συνένωση επιχειρηματικών δυνάμεων στη ναυτιλιακή ιστορία της Κίνας.
“Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να επιτευχθεί η συγχώνευση”, αναφέρει ενδεικτικά ο Liu Bin, διευθυντής της παγκόσμιας οικονομικής έρευνας στο πανεπιστήμιο του Dalian, και για αυτό ακριβώς το θέμα εργάζεται πυρετωδώς μια ομάδα 5 ειδικών που θα παρουσιάσει την αναφορά της στο Πεκίνο σε 2 μήνες. Ο Yang Hua, αναπληρωτής γενικός γραμματέας της ένωσης εφοπλιστών της Liaoning, θεωρεί πως η συγχώνευση θα χρειαστεί χρόνο ώστε να αποβεί προς το όφελος της ανταγωνιστικότητας των 2 ομίλων ενώ παραλλήλως επιφυλάσσεται ότι τα κόστη ‘προσαρμογής’ των εταιρειών μπορεί να φτάσουν σε πολύ υψηλά μεγέθη. Ειδικότερα, το συνδυασμένο κεφάλαιο και των 2 ομίλων ανέρχεται στα $83.3 δις., ενώ διαχειρίζονται 8 εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες, με στόλο που καλύπτει τα περισσότερα είδη της ποντοπόρου ναυτιλίας
Παρά το γεγονός ότι η πιθανή συνένωση δυνάμεων έχει γίνει πρώτο θέμα στους ναυτιλιακούς κύκλους, ο Cai Jiaxiang, υποδιευθυντής της κινέζικης ένωσης φορτωτών, αναφέρει πως η οποιαδήποτε απόφαση δεν θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τους ιδιοκτήτες των φορτίων στην Κίνα αλλά ούτε και την διεθνή ναυτιλία καθώς η συνδυασμένη χωρητικότητα των 2 ομίλων είναι αρκετά μικρότερη από αυτή της Maersk και ο συνδυασμένος στόλος τους είναι μικρότερος από το 10% του παγκοσμίου στόλου. Επιπρόσθετα το πρόβλημα της υπερπροσφοράς χωρητικότητας σε όλες σχεδόν τις ναυτιλιακές αγορές αποτελεί έναν επιπλέον πονοκέφαλο για το Πεκίνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ