Η θετική πορεία των Capes κρατά σε σταθερότητα τον BDI

Η θετική πορεία των Capes κρατά σε σταθερότητα τον BDI

140
Η θετική πορεία των Capes κρατά σε σταθερότητα τον BDI

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

Την Παρασκευή 31 Ιουλίου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 1131 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2.209 μονάδες με $ 17,242 την
ημέρα, BPI στις 1,023 μονάδες στα $ 8,146 την ημέρα, BSI στις 899 μονάδες στα $ 9,396 την ημέρα και BHSI στις 423 μονάδες, στα $ 6,222 την ημέρα.
Ο δείκτης, από τα μέσα Ιουλίου, συνεχίζει και διατηρείται στα επίπεδα άνω των 1,000 μονάδων, γεγονός που οφείλεται αποκλειστικά στην θετική πορεία των Capes καθώς οι υπόλοιποι υπό-δείκτες grosso modo βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με μικρές αυξομειώσεις.
Σύμφωνα με την Commodore Research, η παραγωγή Iron Ore από τους κύριους εξαγωγείς στη Βραζιλία και την Αυστραλία αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του έτους, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα αυξηθεί και όγκος των μεταφερόμενων φορτίων επηρεάζοντας θετικά την ναυλαγορά.
Γεγονός είναι πως η θετική πορεία των Capes ήταν αναμενόμενη, ιδιαίτερα το τελευταίο τρίμηνο του έτους, αλλά τελικά η πορεία αυτή ξεκίνησε από τα μέσα Ιουλίου και υπάρχουν προσδοκίες ότι το θετικό αυτό momentum θα συνεχιστεί, καθώς όπως έχουμε προαναφέρει, παρά την επιβράδυνση της Κινεζικής οικονομίας οι εισαγωγές Iron Ore θα συνεχιστούν λόγω των ιδιαίτερα χαμηλών αποθεμάτων αλλά και της χαμηλής τιμής του μεταλλεύματος.
Εκτιμάται ότι οι εξαγωγές Iron Ore από την Αυστραλία και τη Βραζιλία το 2ο εξάμηνο του έτους θα παρουσιάσουν αύξηση τουλάχιστον κατά 78 εκ. τόνους συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο. Να σημειώσουμε ότι το 2ο εξάμηνο του 2014, οι εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα αυξήθηκαν κατά 71,2 εκ. τόνους.
Παράλληλα, ο επόμενος σημαντικός λόγος για τη θετική πορεία των Capes σε συνδυασμό με την προαναφερόμενη αύξηση της ζήτησης, είναι και η μείωση της προσφοράς στον στόλο των Capes.
Είναι χαρακτηριστικό ότι την περίοδο του Ιουνίου 6 Capes παραδόθηκαν όταν την ίδια στιγμή 5 οδηγήθηκαν προς διάλυση.
Το πρώτο εξάμηνο του έτους, ο αριθμός των Capes μειώθηκε από 1,637 πλοία στα 1,615 πλοία, καθώς την ίδια περίοδο περίπου 70 Capes οδηγήθηκαν προς διάλυση, με τον Απρίλιο μόνο να κλείνει σε επίπεδα ρεκόρ με 21 Capes να έχουν διαλυθεί.
Την ίδια στιγμή, με μόνη εξαίρεση την παραγγελία για ένα Cape 210,000 DWT με παράδοση το 2018 καμία παραγγελία δεν έχει καταγραφεί κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, ενώ το βιβλίο παραγγελιών βρίσκεται στα 284 Capes, που αντιστοιχούν σε 34,6 εκ. DWT και στο 18,3% του υπάρχοντος στόλου.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ανάλυση του Forbes, όπου σημειώνει ότι ο BDI από το Φεβρουάριο έχει αυξηθεί κατά περίπου 120% αλλά συνεχίζει και είναι περίπου 90% μειωμένος από τα υψηλά επίπεδα ρεκόρ του 2008.
Συνεχίζοντας, επισημαίνει ότι για άλλη μία φορά η Κίνα είναι η κύρια αιτία για τη βελτίωση της ναυλαγοράς λόγω όμως της αύξησης των εισαγωγών σε Corn.
Τον Ιούνιο, οι εισαγωγές της Κίνας σε Corn αυξήθηκαν σχεδόν 30 φορές σε ετήσια βάση φτάνοντας τους 872,919 metric tones.
Στο σύνολο του πρώτου εξαμήνου του έτους οι εισαγωγές της Κίνας έκλεισαν στους 2,65 εκ. τόνους, σχεδόν διπλάσια ποσότητα από την αντίστοιχη του 2014.
Ο κύριος όγκος των εισαγωγών προήλθε από την Ανατολική Ευρώπη αλλά κυρίως από την Ουκρανία σε ποσοστό 88%.
Συνολικά το πρώτο εξάμηνο οι εισαγωγές από την Ανατολική Ευρώπη αυξήθηκαν 852% συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο του 2014.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘KANISHKA’ 76.286 DWT (2005 – Tsuneishi) πουλήθηκε σε auction στην Κορέα στα $ 11,2 εκ., το ‘LUYANG RISING’ 76.423 DWT (2012 – Zhejiang Yangfan) αγοράστηκε από Ευρωπαίους πάνω από $ 15 εκ. και το ‘GRACE FUTURE’ 75.375 DWT (2006 – Universal) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 13,5 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘NORD RELIABLE’ 58.787 DWT (2008 – Tsuneishi Cebu) αγοράστηκε από την Sea Globe στα $ 13,5 εκ. και το ‘OLYMPIAS’ 52.817 DWT (2001 – Onomichi) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 7.2 εκ.
Στον τομέα των tankers δεν έγινε καμία πράξη την προηγούμενη εβδομάδα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.