
Το λιμάνι του Άντεν στη νότια Υεμένη επαναλειτουργεί εδώ και λίγες μόλις μέρες αφού η επίσημη κυβέρνηση της Υεμένης ανακοίνωσε την ανακατάληψη της πόλης από τις δυνάμεις των ανταρτών Houthi.
Ο εμφύλιος πόλεμος και οι έντονες συγκρούσεις στην περιοχή ανάγκασαν το λιμάνι να κλείσει τον περασμένο Απρίλιο, όταν οι Houthi κατέλαβαν το Άντεν.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές και διπλωματικές πηγές το λιμάνι υπέστη μεγάλες ζημιές στις υποδομές του, λόγω των συγκρούσεων μεταξύ των αντίπαλων δυνάμεων.
Στα τέλη του περασμένου Ιουνίου, οι επιθέσεις προκάλεσαν τεράστια πυρκαγιά η οποία επεκτάθηκε και στις δεξαμενές καυσίμων.
Οι συνολικές ζημίες που προέκυψαν είναι ανυπολόγιστες ενώ χάθηκαν 143 εκατομμύρια λίτρα πετρελαίου, σύμφωνα με κυβερνητική έκθεση.
Το λιμάνι του Άντεν σήμερα απαιτεί σημαντικότατα έργα ανακατασκευής και συντήρησης προκειμένου να υποδεχθεί περισσότερα πλοία, ενώ ειδικά κλιμάκια μελετούν ήδη την κατάσταση των υποδομών προκειμένου να καθορίσουν τα έργα και το κόστος που απαιτούνται άμεσα. Αξιωματούχοι ισχυρίζονται ότι “το λιμάνι θα διαδραματίσει σημαντικότατο ρόλο στην αποστολή τροφίμων και στρατιωτικής βοήθειας σε όλες τις επαρχίες της Υεμένης”.
Μετά την απελευθέρωση του Άντεν από τις δυνάμεις των Χούτις, μια σειρά από πλοία που μεταφέρουν προμήθειες “ανακούφισης” του πληθυσμού αγκυροβολούν στο λιμάνι του Άντεν.
Ο Muhannad Hadi, περιφερειακός διευθυντής του Παγκόσμιου Επισιτιστικού Προγράμματος (WTF), δήλωσε ότι το MV Han Zhi αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Μπρέγκα στο Άντεν, μετέφερε πρόσφατα 3.000 τόνους τροφίμων – αρκετά για να θρέψει 180.000 ανθρώπους για ένα μήνα.
Το λιμάνι του Άντεν θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια στην περιοχή και είναι ένα από τα μεγαλύτερα φυσικά λιμάνια του κόσμου.
Η κυβέρνηση της Υεμένης και άλλων συμμαχικών αραβικών δυνάμεων, υπό την ηγεσία της Σαουδικής Αραβίας, θέτουν ως προτεραιότητα την ανακατασκευή του λιμανιού του Άντεν, έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παροχή στρατιωτικής βοήθειας, καθώς και την παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας σε όσους έχουν πληγεί από τον πόλεμο. Σήμερα 6 Αυγούστου, οι συμμαχικές δυνάμεις επαναλειτούργησαν μετά από 4 μήνες και το διεθνές αεροδρόμιο του Άντεν όπου ένα αεροσκάφος της κρατικής εταιρείας Yemenia μετέφερε 150 Υεμένιους επιβάτες- πρόσφυγες που είχαν μεταναστεύσει τους τελευταίους μήνες στο Τζιμπουτί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ