
Με αφορμή την πρόσφατη εγκατάλειψη πλοίου, λόγω υπερβολικής κλίσης που αποκτήθηκε λόγω της υγροποίησης φορτίου νικελίου (nickel ore), το Gard P&I club εξέδωσε τις παρακάτω προτάσεις:
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται σε φορτία του πλοίου που προέρχονται από το Σουριγκάο και από το Dinagat, καθώς έχουν παρατηρηθεί πολλά περιστατικά υγροποίησης του παραπάνω φορτίου που προέρχονται από αυτόν τον λιμένα.
Ειδικότερα, το Νικέλιο θεωρείται από τον κώδικα IMSBC ως φορτίου κλάσης Α’, δηλαδή ότι υπάρχει η δυνατότητα υγροποίησης και για αυτόν τον λόγο απαιτεί από τον φορτωτή να παρέχει ειδικά πιστοποιητικά που επιβεβαιώνουν πως κάτω από ένα όριο υγρασίας (TML), δεν πρόκειται να υγροποιηθεί και μπορεί να μεταφερθεί με ασφάλεια. Δυστυχώς, υπάρχει πληθώρα αναφορών σε Φιλιππίνες και παλαιότερα σε Ινδονησία (πριν το εμπάργκο) για ανακριβείς πιστοποιήσεις, με καταστροφικές συνέπειές
Ιδιαίτερη προσοχή ενδείκνυται στο γεγονός ότι ενώ τα δείγματα φορτίου μπορούν να δείχνουν σχετικά “στεγνά”, και συγχρόνως να περάσουν το can test (λόγω του μεγάλου ποσοστού πηλού που διαθέτουν), ο κώδικας IMSBC αναφέρει ξεκάθαρα πως τα παραπάνω δεν διασφαλίζουν ότι η υγρασία του φορτίου θα παραμείνει σε αυτά τα επίπεδα, καθώς η περίπτωση της υγροποίησης παραμένει ως πιθανό σενάριο.
Μια πρακτική μέθοδος, ανεπίσημα, είναι η ρίψη ενός δείγματος φορτίου από ύψος. Εάν το φορτίο συμπεριφερθεί σαν νερό, δηλαδή διαχέεται προς όλες τις κατευθύνσεις σε ρευστή μορφή, τότε το φορτίο περιέχει ένα πολύ υψηλό ποσοστό υγρασίας. Επιπρόσθετα ειδικοί συμβουλεύουν, προς αποφυγή υγροποίησης, το φορτίο δεν θα πρέπει να ρίπτεται από σημαντικό ύψος αλλά να τοποθετείται προσεκτικά μέσα στο αμπάρι.
Σε κάθε περίπτωση, σε λιμένες με ιστορικό “αναξιόπιστων” φορτίων, το Club συμβουλεύει την πρόσληψη ανεξάρτητων επιθεωρητών προς αποφυγή περαιτέρω προβλημάτων κατά τη διάρκεια του πλου..
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ