
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Πλήρης αδράνεια επικράτησε στην αγορά των διαλύσεων την προηγούμενη εβδομάδα και για πρώτη φορά από το 2008 είδαμε τις τιμές να φτάνουν σε τόσο χαμηλά επίπεδα, γεγονός που οφείλεται όχι μόνο στις αργίες του Ramadan και τους μουσώνες, αλλά και στην υπέρ-προσφορά πλοίων, ιδιαίτερα σε Capes, το προηγούμενο διάστημα, όπως επίσης από την αβεβαιότητα που επικράτησε λόγω της κρίσης στην Ευρωζώνη και την κατάρρευση του Κινεζικού χρηματιστηρίου.
Για άλλη μία φορά το φαινόμενο των ακυρώσεων και των επαναδιαπραγματεύσεων έχει επανέλθει και πάλι προ ημερησίας διάταξης.
Στην Ινδία, η ρουπία κατάφερε και κρατήθηκε στις 63 προς το δολάριο, αλλά το αγοραστικό ενδιαφέρον ήταν ανύπαρκτο υπό τον φόβο ότι το νόμισμα θα υποστεί περαιτέρω πιέσεις λόγω των οικονομικών εξελίξεων παγκοσμίως, αλλά και λόγω των εισαγωγών σιδήρου από την Κίνα που έχουν οδηγήσει αρκετά διαλυτήρια σε κλείσιμο τα οποία αδυνατούν να προωθήσουν στην εγχώρια αγορά τον από τις διαλύσεις παραγόμενο, σε ακριβότερες τιμές, σίδηρο.
Στο Μπαγκλαντές, η πτώση των τιμών του σιδήρου και η έναρξη των βροχοπτώσεων οδήγησε τις τιμές σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα, τη στιγμή όμως που τα διαλυτήρια είναι γεμάτα με αποθέματα από το προηγούμενο διάστημα και οι Cash Buyers αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες να εκδώσουν LCs για πλοία τα οποία έχουν ήδη συμφωνήσει να αγοράσουν.
Στο Πακιστάν, η επιβολή πρόσθετης φορολογίας από τον νέο προϋπολογισμό εκτιμάται ότι θα μειώσει τις προσφερόμενες τιμές κατά $ 10 τον τόνο LDT, ενώ το γεγονός ότι τα διαλυτήρια είναι γεμάτα από προηγούμενες αγορές και ιδιαίτερα Capes σε συνδυασμό με τις αργίες του Eid, βγάζει το Πακιστάν από την αγορά τουλάχιστον για ένα μήνα ακόμη.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες με τις τιμές όμως να έχουν δεχθεί πτωτικές πιέσεις ιδιαίτερα μετά την κατάρρευση και του χρηματιστηρίου.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 156,479 DWT, περίπου εκ των οποίων το 100% (156,479 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 335 – $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 330 – $ 360 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 325 – $ 355 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 150 – $ 170 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…

Αλλαγές στην ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών, της ECSA θα υπάρξουν από την 1η Ιανουαρίου 2026, με έντονο το ελληνικό «χρώμα». Συγκεκριμένα,…

Σε μία από τις σημαντικότερες κινήσεις εξωστρέφειας στην ιστορία της, η Sembcorp ανακοίνωσε την εξαγορά της αυστραλιανής Alinta Energy έναντι Enterprise $4,32 δισ., σύμφωνα…

Η ταχεία πρόοδος των ψηφιακών τεχνολογιών και της τηλεμετρίας εισάγει μια νέα εποχή για την κλάση πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ασφαλείς, «έξυπνες»…

Ξεκινούν οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου, συνολικού ύψους 22.160.000 ευρώ, για κατοίκους και επιχειρήσεις νησιών, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων και την εκκαθάριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ