
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Πλήρης αδράνεια επικράτησε στην αγορά των διαλύσεων την προηγούμενη εβδομάδα και για πρώτη φορά από το 2008 είδαμε τις τιμές να φτάνουν σε τόσο χαμηλά επίπεδα, γεγονός που οφείλεται όχι μόνο στις αργίες του Ramadan και τους μουσώνες, αλλά και στην υπέρ-προσφορά πλοίων, ιδιαίτερα σε Capes, το προηγούμενο διάστημα, όπως επίσης από την αβεβαιότητα που επικράτησε λόγω της κρίσης στην Ευρωζώνη και την κατάρρευση του Κινεζικού χρηματιστηρίου.
Για άλλη μία φορά το φαινόμενο των ακυρώσεων και των επαναδιαπραγματεύσεων έχει επανέλθει και πάλι προ ημερησίας διάταξης.
Στην Ινδία, η ρουπία κατάφερε και κρατήθηκε στις 63 προς το δολάριο, αλλά το αγοραστικό ενδιαφέρον ήταν ανύπαρκτο υπό τον φόβο ότι το νόμισμα θα υποστεί περαιτέρω πιέσεις λόγω των οικονομικών εξελίξεων παγκοσμίως, αλλά και λόγω των εισαγωγών σιδήρου από την Κίνα που έχουν οδηγήσει αρκετά διαλυτήρια σε κλείσιμο τα οποία αδυνατούν να προωθήσουν στην εγχώρια αγορά τον από τις διαλύσεις παραγόμενο, σε ακριβότερες τιμές, σίδηρο.
Στο Μπαγκλαντές, η πτώση των τιμών του σιδήρου και η έναρξη των βροχοπτώσεων οδήγησε τις τιμές σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα, τη στιγμή όμως που τα διαλυτήρια είναι γεμάτα με αποθέματα από το προηγούμενο διάστημα και οι Cash Buyers αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες να εκδώσουν LCs για πλοία τα οποία έχουν ήδη συμφωνήσει να αγοράσουν.
Στο Πακιστάν, η επιβολή πρόσθετης φορολογίας από τον νέο προϋπολογισμό εκτιμάται ότι θα μειώσει τις προσφερόμενες τιμές κατά $ 10 τον τόνο LDT, ενώ το γεγονός ότι τα διαλυτήρια είναι γεμάτα από προηγούμενες αγορές και ιδιαίτερα Capes σε συνδυασμό με τις αργίες του Eid, βγάζει το Πακιστάν από την αγορά τουλάχιστον για ένα μήνα ακόμη.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες με τις τιμές όμως να έχουν δεχθεί πτωτικές πιέσεις ιδιαίτερα μετά την κατάρρευση και του χρηματιστηρίου.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 156,479 DWT, περίπου εκ των οποίων το 100% (156,479 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 335 – $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 330 – $ 360 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 325 – $ 355 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 150 – $ 170 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ