Η αρνητική εικόνα της ναυλαγοράς οδηγεί στη λύση της διάλυσης!

Η αρνητική εικόνα της ναυλαγοράς οδηγεί στη λύση της διάλυσης!

321
Η αρνητική εικόνα της ναυλαγοράς οδηγεί  στη λύση της διάλυσης!

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

 

«Παραδόξως» η εβδομάδα που πέρασε, χαρακτηρίστηκε από ιδιαίτερα μεγάλη δραστηριότητα παρά το γεγονός ότι οι προσφερόμενες τιμές παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.

Όπως αποδείχτηκε, η συνεχιζόμενη αρνητική εικόνα της ναυλαγοράς ώθησε αρκετούς πλοιοκτήτες να προσφύγουν στη «λύση» της διάλυσης έστω και σε χαμηλότερες τιμές, ιδιαίτερα για πλοία που τα οποία έπρεπε να περάσουν τα surveys.

Στον αντίποδα, οι End Buyers βλέποντας αυτή την προθυμία των πλοιοκτητών, όπως ήταν φυσικό, δεν ανέβασαν τις τιμές, δεδομένου ότι είμαστε ήδη στην περίοδο των μουσώνων και στην έναρξη του Ramadan.

Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία άρχισε να χάνει πάλι έδαφος, φτάνοντας να διαπραγματεύεται στις 64 προς το δολάριο, αρκετές πράξεις έλαβαν χώρα και μάλιστα όχι σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές, καθώς οι End Buyers, εκμεταλλευόμενοι τις όχι τόσο θετικές εξελίξεις από τους προϋπολογισμούς του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές δεν αύξησαν τις προσφερόμενες τιμές.

Το Μπαγκλαντές, έδειξε και αυτό κάποια σημάδια δραστηριοποίησης, κλείνοντας κάποια πλοία και μάλιστα σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα, αλλά όπως όλα δείχνουν ενδεχομένως αυτή να ήταν και η τελευταία αναλαμπή (ίσως και την επόμενη εβδομάδα να υπάρξει κάποια δραστηριότητα) της αγοράς πριν την παύση των καλοκαιρινών μηνών.

Στο Πακιστάν, τα αρνητικά νέα από τον νέο προϋπολογισμό που επέφερε πτώση στις προσφερόμενες τιμές κατά $ 10/LDT, δεν πτόησαν την αγορά όσο αναμενότανε και υπήρξαν End Buyers οι οποίοι πραγματοποίησαν μερικές αγορές σε χαμηλότερα επίπεδα τιμών από το προηγούμενο διάστημα, ενώ λόγω των μουσώνων και την έναρξη του Ramadan δεν αναμένεται ιδιαίτερη δραστηριοποίηση από εδώ και στο εξής.

Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες και μάλιστα υπήρξαν κάποιες σοβαρές φήμες ότι το πρόγραμμα των επιδοτήσεων θα παραταθεί μέχρι τα τέλη του 2017.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,330,841 DWT, περίπου εκ των οποίων το 95% (1,262,349 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% ( 0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 5% (68,492 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 350 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 355 – $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Κίνα:  Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.