
Φωτό:ΑΠΕ (STUART PRICE/MEAACT / HANDOUT)
Τη δημιουργία της μεγαλύτερης ζώνης ελεύθερου εμπορίου στη Μαύρη Ήπειρο αποφάσισαν πρόσφατα οι ηγέτες 26 αφρικανικών κρατών, όπως αναφέρουν διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία.
Το μεγαλεπήβολο εγχείρημα το οποίο θα λάβει την ονομασία Tripartite Free Trade Area Agreement έχει ως στόχο να ενοποιήσει τρεις υπάρχουσες ζώνες ελεύθερου εμπορίου στην Αφρική, οι οποίες απαριθμούν σε πληθυσμό περισσότερους από 600 εκ. ανθρώπους: την East African Community (2000), τη Southern African Development Community (1980) και την Common Market for Eastern and Southern Africa (1981). Τα υπάρχοντα στοιχεία δείχνουν την ιδιαίτερη οικονομική βαρύτητα των ζωνών αυτών. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι οι χώρες που συμμετέχουν στις παραπάνω ζώνες διαθέτουν συνολικό ΑΕΠ 1.2 τρις δολάρια, το οποίο αποτελεί το 50% του ΑΕΠ ολόκληρης της Αφρικανικής Ηπείρου. Ένα ακόμη σημαντικό δεδομένο είναι ότι για το 2014, μεταξύ αυτών των χωρών διακινήθηκαν αγαθά αξίας άνω των 100δις δολαρίων.
Η συμφωνία για την Tripartite Free Trade Area (TFTA) αναμένεται να ανακοινωθεί επισήμως κατά τη διάρκεια της επερχόμενης συνόδου της Αφρικανικής Ένωσης που θα λάβει χώρα στη Νότιο Αφρική στα μέσα Ιουνίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι προσδοκία αυτής της συμφωνίας είναι η υλοποίηση του οράματος δεκαετιών για μια ζώνη ενιαίου εμπορίου που θα εκτείνεται από το Κάιρο έως το Κέιπ Τάουν. Τα οφέλη από μία συμφωνία τέτοιου μεγέθους θα είναι μεταξύ άλλων η αύξηση των επενδύσεων, η επέκταση σε οικονομίες κλίμακος, η άνοδος του ΑΕΠ και κατ’ επέκτασιν του βιοτικού επιπέδου στις αφρικανικές χώρες.
Παρόλα αυτά, η υλοποίηση της συμφωνίας αναμένεται να αντιμετωπίσει εμπόδια, με κυριότερο την έλλειψη πολιτικής βούλησης αλλά και τις συγκρούσεις ανάμεσα στα εθνικά συμφέροντα των κρατών (ανταγωνισμός σε ζωτικούς βιομηχανικούς και λοιπούς κλάδους), ενώ στο τεχνικό κομμάτι, οι σχεδόν ανύπαρκτες μεταφορικές υποδομές της Ηπείρου θα αποτελέσουν τροχοπέδη για την εφαρμογή της συμφωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ