
Φωτό:ΑΠΕ (FRANCIS R. MALASIG)
Την επίσημη επιστροφή του μετεωρολογικού φαινομένου Ελ Νίνιο ανακοίνωσαν πρόσφατα οι μετεωρολογικές υπηρεσίες των ΗΠΑ, της Ιαπωνίας και της Αυστραλίας, κρούωντας τον κώδωνα του κινδύνου για τις αγροτικές καλλιέργειες.
Σύμφωνα με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, ως φαινόμενο Ελ Νίνιο (El Niño) χαρακτηρίζεται το θερµό βόρειο θαλάσσιο ρεύµα που εµφανίζεται στις ακτές του Περού και του Ισηµερινού, αντικαθιστώντας το ψυχρό νότιο ρεύµα Humboldt. Με κλιµατικούς όρους αποτελεί μέρος των διακυμάνσεων που παρουσιάζει η επιφανειακή θερµοκρασία του Ειρηνικού και του Ινδικού Ωκεανού εντός της Τροπικής Ζώνης. Ο όρος El Niño, που στα Ισπανικά σηµαίνει “το µικρό αγόρι”, αναφέρεται ουσιαστικά στο Θείο Βρέφος καθώς το φαινόµενο εκδηλώνεται την περίοδο των Χριστουγέννων στις δυτικές ακτές της Νοτίου Αµερικής. Συνήθως κάνει την εµφάνισή του στο τέλος κάθε χρόνου και διαρκεί µερικές εβδοµάδες, ωστόσο κάθε 3 µε 7 χρόνια αποκτά τη µέγιστή του ένταση.
Απόρροια του συγκεκριμένου φαινομένου αποτελούν οι ξηρασίες αλλά και οι έντονες βροχοπτώσεις σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές, οι οποίες πλήττουν την αγροτική παραγωγή, προκαλώντας ζημιές εκατομμυρίων δολαρίων. Χαρακτηριστικά, για την περίοδο 1982-1983, το φαινόμενο Ελ Νίνιο, προκάλεσε οικονομική ζημιά ύψους άνω των 8 δις δολαρίων σε παγκόσμια κλίμακα.
Ενδεικτική της σημασίας του φαινομένου, είναι η σύνδεσή του με την γεωργική παραγωγή της Ινδίας, η οποία εξαρτάται από την περίοδο των μουσώνων (ισχυροί εποχικοί άνεμοι που φέρνουν έντονες βροχοπτώσεις). Εκεί, το Ελ Νίνιο μπορεί να καταστρέψει την παραγωγή του ρυζιού, των σιτηρών και του βαμβακιού, προκαλώντας την εκτόξευση του πληθωρισμού στη χώρα.
Σε ότι αφορά τις μεταφορές, πέρα από τα εμπόδια που θέτει το μετεωρολογικό φαινόμενο στην ομαλή λειτουργία τους, επηρεάζονται ιδιαίτερα οι κλάδοι εκείνοι οι οποίοι εμπλέκονται στις μεταφορές γεωργικών προϊόντων, όπως για παράδειγμα η ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ