
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Κορεσμένη θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε την αγορά την προηγούμενη εβδομάδα καθώς η προσφορά πλοίων το προηγούμενο διάστημα ήταν εντυπωσιακά μεγάλη και ιδιαίτερα σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Παράλληλα οι επερχόμενες καταθέσεις των προϋπολογισμών σε Πακιστάν και Μπαγκλαντές σε συνδυασμό με την άφιξη των μουσώνων, μείωσε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των End Buyers για αγορές και κατά συνέπεια επηρεάστηκαν αρνητικά και οι προσφερόμενες τιμές των Cash Buyers.
Η Ινδία, συνεχίζει να αντιμετωπίζει τα γνωστά νομισματικά προβλήματα, με την ρουπία να αμφιταλαντεύεται γύρω από τις 64 προς το δολάριο ενώ ταυτόχρονα οι εγχώριες τιμές του σιδήρου βρίσκονται σε πτωτική τροχιά, με αποτέλεσμα οι End Buyers να αρχίζουν να είναι επιφυλακτικοί στις αγορές τους, αν και την προηγούμενη εβδομάδα κλειστήκανε ένα – δύο Capes σε διορθωμένες τιμές.
Το Μπαγκλαντές, παρά το γεγονός ότι έχει χτίσει μεγάλο αριθμό αποθεμάτων, την προηγούμενη εβδομάδα βγήκε και πάλι στη αγορά, καθώς οι End Buyers θέλησαν να κάνουν λίγες πράξεις πριν την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού, αλλά όπως όλα δείχνουν η αγοραστική διάθεση από εδώ και στο εξής θα είναι ιδιαίτερα περιορισμένη.
Στο Πακιστάν, ύστερα από μία ξέφρενη περίοδο 2 εβδομάδων όπου αγοράστηκαν πάνω από 10 Capes, η αγορά αρχίζει και ηρεμεί, δεδομένου ότι και εδώ υπάρχει ψήφιση νέου προϋπολογισμού στις 2 Ιουνίου και οι προσφερόμενες τιμές έχουν αρχίσει και διορθώνουν. Πάντως εικάζεται πως υπάρχει περίπτωση αντί ο νέος προϋπολογισμός να επιβάλλει πρόσθετους φόρους τελικά να δώσει περισσότερα κίνητρα με θετικό αντίχτυπο στην αγορά και στις προσφερόμενες τιμές.
Η Κίνα, συνεχίζει να βρίσκεται εκτός αγοράς, ικανοποιώντας την εγχώρια της αγορά των κρατικών επιδοτούμενων εταιρειών της .
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων τις τελευταίες 2 εβδομάδες ήτανε 2,094,232 DWT, περίπου εκ των οποίων το 99,04% (2,081,519 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% ( 0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0,6% (12,713 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
Ινδία: Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Πακιστάν: Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Μπαγκλαντές: Από $ 350 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
Φωτό: NGO Shipbreaking Platform 2012
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ