
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Κορεσμένη θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε την αγορά την προηγούμενη εβδομάδα καθώς η προσφορά πλοίων το προηγούμενο διάστημα ήταν εντυπωσιακά μεγάλη και ιδιαίτερα σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Παράλληλα οι επερχόμενες καταθέσεις των προϋπολογισμών σε Πακιστάν και Μπαγκλαντές σε συνδυασμό με την άφιξη των μουσώνων, μείωσε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των End Buyers για αγορές και κατά συνέπεια επηρεάστηκαν αρνητικά και οι προσφερόμενες τιμές των Cash Buyers.
Η Ινδία, συνεχίζει να αντιμετωπίζει τα γνωστά νομισματικά προβλήματα, με την ρουπία να αμφιταλαντεύεται γύρω από τις 64 προς το δολάριο ενώ ταυτόχρονα οι εγχώριες τιμές του σιδήρου βρίσκονται σε πτωτική τροχιά, με αποτέλεσμα οι End Buyers να αρχίζουν να είναι επιφυλακτικοί στις αγορές τους, αν και την προηγούμενη εβδομάδα κλειστήκανε ένα – δύο Capes σε διορθωμένες τιμές.
Το Μπαγκλαντές, παρά το γεγονός ότι έχει χτίσει μεγάλο αριθμό αποθεμάτων, την προηγούμενη εβδομάδα βγήκε και πάλι στη αγορά, καθώς οι End Buyers θέλησαν να κάνουν λίγες πράξεις πριν την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού, αλλά όπως όλα δείχνουν η αγοραστική διάθεση από εδώ και στο εξής θα είναι ιδιαίτερα περιορισμένη.
Στο Πακιστάν, ύστερα από μία ξέφρενη περίοδο 2 εβδομάδων όπου αγοράστηκαν πάνω από 10 Capes, η αγορά αρχίζει και ηρεμεί, δεδομένου ότι και εδώ υπάρχει ψήφιση νέου προϋπολογισμού στις 2 Ιουνίου και οι προσφερόμενες τιμές έχουν αρχίσει και διορθώνουν. Πάντως εικάζεται πως υπάρχει περίπτωση αντί ο νέος προϋπολογισμός να επιβάλλει πρόσθετους φόρους τελικά να δώσει περισσότερα κίνητρα με θετικό αντίχτυπο στην αγορά και στις προσφερόμενες τιμές.
Η Κίνα, συνεχίζει να βρίσκεται εκτός αγοράς, ικανοποιώντας την εγχώρια της αγορά των κρατικών επιδοτούμενων εταιρειών της .
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων τις τελευταίες 2 εβδομάδες ήτανε 2,094,232 DWT, περίπου εκ των οποίων το 99,04% (2,081,519 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% ( 0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0,6% (12,713 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
Ινδία: Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Πακιστάν: Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Μπαγκλαντές: Από $ 350 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
Φωτό: NGO Shipbreaking Platform 2012
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ