
Φωτό:ΑΠΕ-ΜΠΕ (ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ)
Τη διανομή μερίσματος 1,95 ευρώ ανά μετοχή για τα κέρδη του 2014 αποφάσισε η σημερινή ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ. Η πρόταση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας ήταν να διανεμηθεί μέρισμα 0,70 ευρώ ανά μετοχή, αλλά το ΤΑΙΠΕΔ, που κατέχει άνω του 70% των μετοχών υπέβαλε τη δική του πρόταση, που πλειοψήφησε.
Επίσης, ο μεγαλομέτοχος ζήτησε η διαδικασία της συνέλευσης να μην ολοκληρωθεί, αλλά να συνεχιστεί στις 13 Μαΐου, οπότε θα προσέλθει με την πρόταση του για αναδόμηση του διοικητικού συμβουλίου και την τοποθέτηση νέας διοίκησης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Ο απερχόμενος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης μιλώντας προς τους μετόχους ευχαρίστησε τους χρήστες του λιμανιού και τους εργαζομένους για τη συνεργασία και υπογράμμισε τρία θέματα, στα οποία η διοίκηση έδωσε ιδιαίτερο βάρος.
Πρώτον, την οικονομική ανάπτυξη και θωράκιση της εταιρίας, που τα τελευταία πέντε χρόνια παρουσιάζει τις καλύτερες επιδόσεις της ιστορίας της.
Δεύτερον, τη λειτουργική αναβάθμιση του λιμένα, που έχει βελτιώσει θεαματικά τις παροχές προς τους πελάτες του και την εξυπηρέτηση των φορτίων, κάτι που αναγνωρίζουν οι χρήστες του λιμένος.
Τρίτον, τη στενή διασύνδεση του λιμανιού με τη Θεσσαλονίκη, κάτι που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια μετά την ανάπλαση της Α΄ προβλήτας, που στην ουσία αποτελεί προέκταση της παραλίας της πόλης.
Σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία του 2014 τα μεγέθη της ΟΛΘ ΑΕ διαμορφώθηκαν ως ακολούθως:
1. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 56.280.238 ευρώ, αυξημένος κατά 9,15% έναντι των 51.560.097 του 2013.
2. Τα κέρδη προ τόκων, αποσβέσεων και φόρων (EBITDA) έφτασαν τα 29.424.347 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 25,16% έναντι των 23.510.212 ευρώ του 2013.
3. Τα κέρδη μετά από φόρους έφτασαν τα 21.300.404 ευρώ, αυξημένα κατά 17,11% έναντι των 18.187.851 ευρώ.
Από τα όσα συνέβησαν στη γενική συνέλευση διαπιστώνουμε ότι το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε την αύξηση του μερίσματος ώστε να πάρει το σύνολο σχεδόν των κερδών του Οργανισμού για το 2014. Ως φαίνεται, η τακτική του «σκουπίσματος» των αποθεματικών φορέων του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα εφαρμόζεται και στα λιμάνια. Το ζήτημα είναι ότι τα λιμάνια θα μείνουν χωρίς σημαντικά αποθεματικά γεγονός που αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα κυρίως στην υλοποίηση επενδυτικών και αναπτυξιακών σχεδίων.
Επίσης ο μη ορισμός νέας διοίκησης δημιουργεί ερωτηματικά για το κατά πόσο η κυβέρνηση είναι έτοιμη να στελεχώσει την κρατική μηχανή. Τρεις μήνες έπειτα από τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, η κυβέρνηση δεν είναι σε θέση να ορίσει νέους επικεφαλής στον ΟΛΘ κάτι που αναμένεται να γίνει στην έκτακτη γενική συνέλευση της 13ης Μαΐου. Τα ονόματα υποψηφίων εδώ και λίγες ημέρες δίνουν και παίρνουν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ