
Εγκαινιάστηκε στις 13 Απριλίου ο τερματικός σταθμός κρουαζιέρας στον Ιταλικό λιμένα του Μπρίντεζι, ενώ το πρώτο πλοίο που χρησιμοποίησε τις νέες εγκαταστάσεις ήταν το MSC Magnifica της MSC Cruises.
Ο τερματικός σταθμός προϋπήρχε από την περίοδο όπου τα πλοία που δραστηριοποιούνταν στη γραμμή Ελλάδα-Μπρίντεζι χρησιμοποιούσαν το εσωτερικό τμήμα του λιμένα. Με την αύξηση της διακίνησης και του μεγέθους των πλοίων της γραμμής, το εσωτερικό λιμάνι και ο τερματικός σταθμός έπαψαν να χρησιμοποιούνται.
Το εγκαταλελειμένο κτίριο αποτέλεσε τμήμα της στρατηγικής της Λιμενικής Αρχής για αύξηση της διακίνησης κρουαζιέρας. Με μία επένδυση μόλις 2.000.000 ευρώ το κτίριο ανακαινίστηκε πλήρως ενώ υπήρξαν και συνοδευτικά έργα που περιελάμβαναν και έργα ανάπλασης του παραλιακού μετώπου.
Με τη συγκεκριμένη επένδυση οι εταιρείες κρουαζιέρας αποφάσισαν να χρησιμοποιούν το εσωτερικό τμήμα του λιμένα και το ανακαινισμένο κτίριο του επιβατικού σταθμού. Να σημειωθεί ότι τα κρηπιδώματα εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων διαθέτουν τα απαιτούμενα βάθη και είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν ακόμα και τα κρουαζιερόπλοια τελευταίας γενιάς. Επιπλέον, ο τερματικός σταθμός διαθέτει όλες τις διευκολύνσεις για την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων, των επιβατών και των αποσκευών τους καθώς και των πληρωμάτων. Έχει συνολική επιφάνεια 2.000 τ.μ. ενώ σημαντικό του πλεονέκτημα είναι ότι βρίσκεται σε απόσταση μόλις 200 μέτρων από το ιστορικό κέντρο του Μπρίντεζι.
Ήδη η MSC Cruises έχει αποφασίσει να πραγματοποιήσει φέτος 35 προσεγγίσεις στο λιμάνι του Μπρίντεζι.
Τέτοιες επενδυτικές κινήσεις θα έπρεπε να πραγματοποιούνται και στη χώρα μας όπου σε αρκετά λιμάνια υπάρχουν επιβλητικά κτίρια τα οποία έχουν εγκαταληφθεί με την πάροδο των χρόνων ενώ θα μπορούσαν με μικρές επενδύσεις να αποτελέσουν σημαντικές υποδομές προσέλκυσης κρουαζιεροπλοίων. Ενδεικτικά αναφέρουμε το κτίριο του παλαιού τελωνείου (νυν επιβατικός σταθμός) στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ένα κτίριο σημαντικής αρχιτεκτονικής αξίας το οποίο έχει απαξιωθεί λόγω του ιδιοκτησιακού του καθεστώτος καθώς ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο, ενώ η διαχείρισή του ανήκει στον ΟΛΘ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ