
Σε συνήθη πρακτική για τους ναυτικούς τείνει να εξελιχθεί το ψάρεμα κατά το αγκυροβόλιο ή ακόμα και κατά τη διάρκεια των ταξιδιών, με σκοπό όχι μόνο την ψυχαγωγία αλλά και την κατανάλωση.
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει όμως ο ειδικός στην ποιότητα των τροφίμων… εν πλω, κ. Henry Anderson, σύμβουλος σεφ και ιδρυτής της Marine Catering Services, επισημαίνοντας τις παγίδες που κρύβει η βρώση μη ελεγμένων αλιευμάτων.
Ο κ. Anderson αναφέρθηκε σε πρόσφατα δημοσιεύματα στον τύπο, σύμφωνα με τα οποία, 14 μέλη ενός ιαπωνικού bulk carrier, το οποίο βρισκόταν σε καναδικά χωρικά ύδατα, εισήχθησαν σε νοσοκομείο με συμπτώματα τροφικής δηλητηρίασης. Η ασθένεια προκλήθηκε από την κατανάλωση τροπικών ψαριών τα οποία είχαν μολυνθεί από τοξίνη.
“Όταν είμαι σε ποντοπόρα πλοία, πάντα δίνω σαφείς οδηγίες σε όλα τα μέλη του πληρώματος σχετικά με την προετοιμασία του μενού και την υγιεινή των τροφίμων. Επιμένω να μην ψαρεύουν από μόνοι τους ψάρια, ειδικά όταν τα πλοία βρίσκονται σε αγκυροβόλιο, αφού δεν είναι σε θέση να αντιληφθούν αν το ψάρι έχει τοξίνες στο σύστημά του’’ δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Anderson.
Οπως επισημαίνουν τα clubs, oι εταιρείες και το πλήρωμα θα πρέπει να προμηθεύονται τρόφιμα από αξιόπιστους προμηθευτές. Τα κρούσματα από δηλητηριάσεις, ειδικά από θαλασσινά και τροπικά ψάρια που αλιεύονται από τους ίδιους τους ναυτικούς κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους, αυξάνονται διαρκώς και προκαλούν σημαντικές επιπλοκές στην υγεία του πληρώματος με άμεσες επιπτώσεις στην εύρυθμη λειτουργία του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ