Μείζον ζήτημα η εγκατάλειψη container στους λιμένες

Μείζον ζήτημα η εγκατάλειψη container στους λιμένες

157
Μείζον ζήτημα η εγκατάλειψη container στους λιμένες

Σε μείζον ζήτημα έχει εξελιχθεί η εγκατάλειψη εμπορευματοκιβωτίων στους λιμένες, σύμφωνα με το Skuld P&I Club.

Ειδικότερα, η αδυναμία του ορισμένου ως νόμιμου παραλήπτη να παραλάβει τα εμπορευματοκιβώτια, προκαλείται συνήθως από οικονομικούς παράγοντες ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, ανακύπτουν και ζητήματα παράνομων δραστηριοτήτων (λαθρεμπόριο κ.λπ). Δεδομένων των προαναφερθέντων και λαμβάνοντας κανείς υπ’όψιν την εμπλοκή πολλών μερών στην αλυσίδα της μεταφοράς εμπορευμάτων, καθίσταται εξαιρετικά δύσκολο να προσδιοριστεί ποιος φέρει την ευθύνη για ένα εγκαταλελειμμένο εμπορευματοκιβώτιο.

Σχετικά με το εν λόγω ζήτημα, απεφάνθη πρόσφατα το Κινεζικό Ανώτατο Δικαστήριο, ως προς την ευθύνη που αφορά στα κόστη κράτησης εμπορευματοκιβωτίων, όταν αυτά εγκαταλείπονται. Ειδικότερα, στην προαναφερθείσα υπόθεση, ο παραλήπτης είχε αρνηθεί να παραλάβει ένα εμπορευματοκιβώτιο καθώς το έγγραφο της φορτωτικής δεν του είχε παραδοθεί. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να προκύψουν σημαντικές χρηματικές αξιώσεις, που δεν ήταν δυνατόν να ικανοποιηθούν από την πώληση του περιεχομένου του εμπορευματοκιβωτίου. Την πρωτόδικη απόφαση ακολούθησε μία έφεση και μία αναίρεση. Η τελική απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, επέρριψε την ευθύνη στον αποστολέα, καθώς δεν φρόντισε για την επίδοση της φορτωτικής στον παραλήπτη.

Συμπερασματικά, όσοι δραστηριοποιούνται στον τομέα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, θα πρέπει να φροντίζουν για τη διασφάλιση των συμφερόντων τους, ενσωματώνοντας ειδικές ρήτρες στα συμβόλαια μεταφοράς, αναφορικά με την ευθύνη για την εγκατάλειψη εμπορευματοκιβωτίων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.