
Στον πανευρωπαϊκό διάλογο για την κρουαζιέρα, τα λιμάνια και τον παράκτιο τουρισμό που διοργάνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (DG MARE) συμμετείχε ενεργά ο ΟΛΠ Α.Ε. και η ΕΛΙΜΕ.
Στις εργασίες του συνεδρίου που έγιναν και ολοκληρώθηκαν στις Βρυξέλλες και στο οποίο παρευρέθηκαν 200 εκπρόσωποι όλων των τομέων της βιομηχανίας κρουαζιέρας, συμμετείχαν ο Γεν. Δ/ντης του ΟΛΠ Α.Ε. Σταύρος Χατζάκος, ο οποίος υπήρξε και εισηγητής της πρώτης ενότητας και ο Γιώργος Καστελάνος, Εκτ. Δ/ντής της ΕΛΙΜΕ.
Στο συνέδριο αυτό, του οποίου οι εργασίες άνοιξαν με ομιλίες της Επιτρόπου Karmenu Vella (Περιβ., Ναυτιλίας, Αλιείας), της Επιτρόπου Elzbieta Bienkowska (Αγοράς) και μελών του Ευρωκοινοβουλίου και της Medcruise, οι συμμετέχοντες αναγνώρισαν τις αρχές και τους στόχους που ορίζονται στο πλαίσιο της Στρατηγικής Ευρώπης 2020, της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για περισσότερη Ανάπτυξη και Απασχόληση στο Παράκτιο και Θαλάσσιο τουρισμό, της Ανακοίνωσης της «Γαλάζιας Ανάπτυξης», της Ανακοίνωσης «Η Ευρώπη, Νο 1 τουριστικός προορισμός στον κόσμο, ένα νέο πλαίσιο πολιτικής για τον τουρισμό στην Ευρώπη» και τις πολιτικές κατευθύνσεις του Προέδρου Jean Claude Junker για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Περαιτέρω, υπογράμμισαν τη σημασία της Οδηγίας για τη θέσπιση πλαισίου για το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, καθώς και του Πρωτοκόλλου της Σύμβασης της Βαρκελώνης για την Ολοκληρωμένη Διαχείριση των Παράκτιων Ζωνών και τη σχετική Σύσταση του Συμβουλίου, για την αρμονική ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας στις θαλάσσιες περιοχές της Ευρώπης.
Ακόμη, τόνισαν τη σημασία της βιώσιμης κρουαζιέρας, του παράκτιου και θαλάσσιου τουρισμού για την Ευρωπαϊκή οικονομία ως κινητήρια δύναμη για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, την ανάπτυξη και την προώθηση της «Γαλάζιας Ανάπτυξης» για την Ευρώπη.
Επίσης, αναγνώρισαν την ταχεία ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας και των ιδιαιτεροτήτων του, σε σύγκριση με άλλες μορφές τουρισμού.
Επιπρόσθετα, αναγνώρισαν τη σημασία της αποτελεσματικότητας των λιμένων για την ανάπτυξη ως πυλών σύνδεσης με τις παράκτιες περιοχές, καθώς και για τις πολλαπλές λειτουργίες τους σε σχέση με την οικονομική και κοινωνική σύσταση των περιφερειών και των Κρατών Μελών.
Τέλος, τόνισαν την ανάγκη για καλύτερη συνδεσιμότητα μεταξύ των λιμένων και των παράκτιων αξιοθέατων της ενδοχώρας.
Στο συνέδριο συμφωνήθηκε η συνέχιση του διαλόγου σε ευρωπαϊκό και περιφερειακό επίπεδο, με κύριο ενδιαφερόμενο για την κρουαζιέρα στη νοτιοανατολική Ευρώπη τον Πειραιά και τον ΟΛΠ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ