
Οι τρείς μεγαλύτεροι αερομεταφορείς των ΗΠΑ έδωσαν στη δημοσιότητα έκθεση, σύμφωνα με την οποία, τρείς αεροπορικές εταιρείες του Περσικού κόλπου δέχονται τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις, οδηγώντας σε διαστρέβλωση του υγιούς ανταγωνισμού στη διεθνή αγορά των μεταφορικών υπηρεσιών.
Συγκεκριμένα, οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες American Airlines Group Inc., United Continental Holdings Inc. και Delta Air Lines κατηγορούν ανοικτά τις εταιρείες Emirates Airline, Etihad Airways και Qatar Airways, ότι έχουν λάβει από το 2004 μέχρι σήμερα άμεσες ή έμμεσες κρατικές επιδοτήσεις ύψους 42 δις δολαρίων, προκαλώντας απώλεια μεριδίου αγοράς στους προαναφερθέντες αμερικανικούς αερομεταφορείς, μεταξύ άλλων στις διαδρομές της Ινδίας και της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Η Qatar Airways, εθνικός αερομεταφορέας του Κατάρ και η Etihad Airways, εθνικός αερομεταφορέας του Άμπου Ντάμπι, απάντησαν στους ισχυρισμούς, τονίζοντας ότι δεν έχουν δεχτεί επιδοτήσεις. Ο πρόεδρος της Emirates Airline, Tim Clark ανέφερε σχετικά «Η εταιρεία θα απαντήσει επίσημα, αφού εξετάσουμε ενδελεχώς την εν λόγω έκθεση. Παρόλα αυτά, είμαστε πεπεισμένοι πως οι ισχυρισμοί για επιδοτήσεις προς την εταιρεία είναι εντελώς αβάσιμοι».
Αξίζει να αναφερθεί πως οι ΗΠΑ διαθέτουν ειδικό θεσμικό καθεστώς που ορίζει τις αερομεταφορές, το οποίο υπάγεται στο πλαίσιο της διεθνούς πολιτικής συμφωνίας “Open Skies Agreements”. Αυτές οι διμερείς συμφωνίες μεταξύ ΗΠΑ και τρίτων κρατών, απαγορεύουν οποιαδήποτε μορφή κρατικού παρεμβατισμού στις αποφάσεις των αερομεταφορέων σχετικά με τις διαδρομές, τη χωρητικότητα και την τιμολογιακή πολιτική. Από το 1992, οι ΗΠΑ έχουν υπογράψει τέτοιου είδους συμφωνίες με 114 χώρες, απελευθερώνοντας, ουσιαστικά, πλήρως την αγορά των αεροπορικών μεταφορών.
Η κίνηση των τριών αμερικανικών εταιρειών έχει διχάσει την κοινή γνώμη των ΗΠΑ. Από τη μία πλευρά, τα εργατικά σωματεία στηρίζουν την πρωτοβουλία, καθώς οι εργαζόμενοι των τριών εταιρειών ξεπερνούν τις 250.000 άτομα. Στον αντίποδα, μικρότερες αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια και τουριστικές επιχειρήσεις κατηγορούν τους τρείς ότι επιδιώκουν να χτυπήσουν τους ανταγωνιστές και να επαναφέρουν καθεστώς προστατευτισμού στην αγορά των αεροπορικών υπηρεσιών.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο η Qatar, όσο και οι Emirates και Etihad, έχουν διεισδύσει με μεγάλη επιτυχία στην αμερικανική αγορά αεροπορικών μεταφορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ