
Ένα σημαντικό στόχο έχει θέσει ο πρόεδρος της Ινδονησίας, ανακοινώνοντας τη βούληση του να μετατρέψει τη χώρα σε ναυτιλιακό κόμβο για την παγκόσμια ναυτιλία.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος Joko “Jokowi” Widodo, επιθυμεί τη συνεργασία με τρίτες χώρες προκειμένου να σφυρηλατήσει ένα κοινό πεδίο δράσης στον ευρύτερο τομέα της ναυτιλιακής πολιτικής. Για να συμβεί όμως αυτό, η Ινδονησία θα πρέπει να λύσει όλα τα νομικά ζητήματα που εγείρονται αναφορικά με τις θαλάσσιες ζώνες της καθώς και την κυριότητα νησιών και νησίδων, κάτι που ίσως αποδειχτεί ιδιαίτερα δύσκολο, δεδομένου ότι η χώρα έχει θαλάσσια σύνορα με πάνω από δέκα χώρες.
Περαιτέρω, η εδραίωση της Ινδονησίας ως περιφερειακή ναυτιλιακή δύναμη στην περιοχή ανάμεσα σε δύο ηπείρους (Ασία και Αυστραλία) και δύο ωκεανούς (Ατλαντικό και Ινδικό), θα αυξήσει σημαντικά την ευθύνη της για τήρηση της ασφάλειας, γεγονός που σημαίνει ότι θα πρέπει να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά απειλές όπως το λαθρεμπόριο και η πειρατεία. Παράλληλα, η διαμάχη αναφορικά με την Νότια Κινεζική Θάλασσα, την οποία η Κίνα διεκδικεί σθεναρά, μπορεί να οδηγήσει σε κλιμάκωση της έντασης, προκαλώντας σημαντικά ζητήματα ασφαλείας για τη ναυσιπλοΐα στην περιοχή.
Παρόλα αυτά, η Ινδονησία μπορεί να ωφεληθεί σημαντικά από την ενίσχυση του ναυτιλιακού της κλάδου, ειδικά να λάβει κανείς υπ’όψιν πως το 70% του παγκόσμιου εμπορίου λαμβάνει χώρα στην ευρύτερη περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, με το 45% να διέρχεται από το αρχιπέλαγος της Ινδονησίας. Το ζήτημα είναι εάν θα καταφέρει να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις προκλήσεις που επιφυλάσσει μια τέτοιου μεγέθους προσπάθεια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ