Κλονίζεται η εμπιστοσύνη στη liner ναυτιλία, εν μέσω της κρίσης στα αμερικανικά...

Κλονίζεται η εμπιστοσύνη στη liner ναυτιλία, εν μέσω της κρίσης στα αμερικανικά λιμάνια

227
Κλονίζεται η εμπιστοσύνη στη liner ναυτιλία, εν μέσω της κρίσης στα αμερικανικά λιμάνια

Σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα κυμάνθηκε για το μήνα Ιανουάριο η εμπιστοσύνη προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας Drewry. Κύριες αιτίες φαίνεται να αποτελούν η συνεχιζόμενη κρίση στους λιμένες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ και η σταδιακή είσοδος στην αγορά νέων συμμαχιών. Οι επιδόσεις ως προς την ταχύτητα και κανονικότητα των προσφερόμενων μεταφορικών υπηρεσιών για τις τρεις βασικές εμπορικές γραμμές Ανατολής-Δύσης κατρακύλησαν σε ένα απογοητευτικό ποσοστό της τάξεως του 48,6% τον Ιανουάριο, 9,4 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερες, εν συγκρίσει με το μήνα Δεκέμβριο.

Σχετικά με τις εμπορικές διαδρομές, στη διαδρομή του Ειρηνικού, για τον μήνα Ιανουάριο, μόνο το 36% των δρομολογίων ανταποκρίθηκε στον προγραμματισμό, σε αντίθεση με το 47% του Δεκεμβρίου 2014. Στο υπερατλαντικό εμπόριο, το ποσοστό ανήλθε στο 45%, σημειώνοντας πτώση της τάξεως των 1,4 ποσοστιαίων μονάδων εν συγκρίσει με τον προηγούμενο μήνα, ενώ το εμπόριο μεταξύ Ασίας-Ευρώπης σημείωσε τη χειρότερη απόδοση από τον Αύγουστο, με πτώση 10 μονάδων στο 54%.

«Η Drewry είχε προβλέψει μερική επιδείνωση ως προς την απόδοση των παρεχόμενων μεταφορικών υπηρεσιών υπό το φως των νέων συμμαχιών που τέθηκαν σε ισχύ τον Ιανουάριο προκαλώντας κινδύνους λόγω της ανακατανομής των πλοίων στις εμπορικές διαδρομές», δήλωσε ο Simon Heaney, ανώτερο στέλεχος της Drewry. «Επιπρόσθετα, η συνεχιζόμενη συμφόρηση στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ ήταν αναμενόμενο ότι θα είχε αρνητικό αντίκτυπο στα συνολικά επίπεδα απόδοσης των μεταφορικών υπηρεσιών. Ωστόσο, το μέγεθος της πτώσης είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό».

Η Maersk Line κατέλαβε για μια ακόμα φορά την πρωτιά ως ο πιο αξιόπιστος πάροχος μεταφορικών υπηρεσιών, σημειώνοντας για τον Ιανουάριο μέσο όρο έγκαιρης επίδοσης της τάξεως του 76%, ποσοστό σχεδόν αμετάβλητο από το μήνα Δεκέμβριο. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η COSCO με επιδόσεις της τάξης του 61%, ενώ στην τελευταία θέση βρέθηκε η PIL με 21%.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, «η μεγάλη απόκλιση μεταξύ των αξιόπιστων και αναξιόπιστων ναυτιλιακών εταιρειών, καταδεικνύει τις σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις εταιρείες, γεγονός που θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν από τα ενδιαφερόμενα μέρη κατά τη λήψη σημαντικών οικονομικών αποφάσεων. Τη δεδομένη στιγμή, η σχέση κόστους-οφέλους για τους φορτωτές δεν είναι ευνοϊκή, καθώς  η αξιοπιστία σταδιακά μειώνεται από ένα ήδη χαμηλό σημείο, ενώ οι ναύλοι αυξάνονται. Αναμένουμε βελτίωση της αξιοπιστίας μέσα στους επόμενους μήνες, καθώς οι νέες συμμαχίες θα βρουν τον βηματισμό τους και κάθε εταιρεία παροχής μεταφορικών υπηρεσιών θα επιδιώξει να καταστήσει τις νέες τις υπηρεσίες πιο ελκυστικές για τους πελάτες της».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.