
Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη των αναλυτών της Drewry για την αγορά χύδην ξηρού φορτίου, εκτιμάται ότι θα σημειωθεί η πολυαναμενόμενη ανάκαμψη της ναυλαγοράς στα τέλη του 2015. Η ισχυρή ανάπτυξη του εμπορίου, σε συνδυασμό με την ‘ήπια’ γιγάντωση του στόλου και την δραστηριοποίηση πλοίων καλύτερης ενεργειακής απόδοσης, θα οδηγήσουν με τη σειρά τους στην ανάκαμψη της ναυλαγοράς των dry.
«Το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, η απόδοση του γενικού δείκτη Baltic Dry Index θα βρίσκεται υπό πίεση» δήλωσε ο Rahul Sharan, αναλυτής της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου της εταιρείας Drewry. Και πρόσθεσε: «Ωστόσο, στη συνέχεια, τα κέρδη θα ανακάμψουν, καθώς τα πλοία καλύτερης ενεργειακής απόδοσης θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των πλοίων μεγαλύτερης ηλικίας. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η μέση απόδοση του δείκτη BDI ανέκαμψε το 2014 σε σύγκριση με το 2013, παρά τη συνεχιζόμενη πίεση της προσφερόμενης χωρητικότητας».
Περαιτέρω, η Drewry εκτιμά ότι από το 2011 ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχει μειωθεί από 12 σε 9 έτη. Επιπροσθέτως, ο μέχρι πρόσφατα μεγάλος όγκος των νέων παραδόσεων μειώθηκε το 2014, καθώς οι πλοιοκτήτες ανέβαλαν παραγγελίες υπό το πρίσμα μιας αδύναμης αγοράς.
«Περιμένουμε να δούμε κάποια κινητικότητα το 2015 στις παραδόσεις νεότευκτων πλοίων», πρόσθεσε ο Sharan. «Εντούτοις, παρά την αβεβαιότητα που περιβάλλει την παγκόσμια οικονομία, αναμένουμε ότι το 2015 θα είναι άλλη μια χρονιά κατά την οποία η ζήτηση χύδην ξηρού φορτίου, θα ξεπεράσει την προσφορά. Οι παραπάνω ευοίωνες προοπτικές σε συνδυασμό με την είσοδο σύγχρονων πλοίων καλύτερης ενεργειακής απόδοσης, θα συμβάλλουν στην ανάκαμψη της ναυλαγοράς χύδην ξυρού φορτίου κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2015».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ