
Διαρκώς επιδεινούμενη βαίνει η κατάσταση στη Λιβύη, με τα ζητήματα ασφαλείας να είναι πλέον κρίσιμα για τη διεξαγωγή όλων των δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή.
Από τις σφοδρές συγκρούσεις και τις βίαιες αναταραχές, ιδιαίτερα έχουν επηρεαστεί όλες οι μεταφορικές δραστηριότητες και ειδικότερα οι λιμενικές υποδομές. Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες, τα λιμάνια του Es Sider και του Ras Lanuf παραμένουν μη ασφαλή, ενώ η πόλη της Βεγγάζης εξακολουθεί να πλήττεται από τις συγκρούσεις.
Περαιτέρω, υπαρκτός είναι ο κίνδυνος αεροβομβαρδισμών για τα πλοία που χρησιμοποιούν τα λιβυκά λιμάνια, όπως κατέδειξαν και οι δύο βομβαρδισμοί τάνκερς τον Ιανουάριο.
Δεδομένων των προαναφερθέντων, το ΝΑΤΟ συνιστά σε όλα τα πλοία να μην εισέρχονται στα χωρικά ύδατα της Λιβύης. Σε περίπτωση που οποιοδήποτε πλοίο επιθυμεί να προσεγγίσει λιβυκό λιμάνι, θα πρέπει να βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τους τοπικούς πράκτορες και την πλοιοκτήτρια / διαχειρίστρια εταιρεία ενώ το πλήρωμα δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να εξέρχεται από τα όρια της περιοχής του εκάστοτε λιμένα.
Την κατάσταση επιδεινώνει έτι περαιτέρω το ζήτημα των προσφύγων, οι οποίοι προσπαθούν να διαφύγουν από τις εμπόλεμες ζώνες και να εισέλθουν διαμέσου της Μεσογείου στην Ευρώπη. Ενδεικτικά, μόνο τα νορβηγικά πλοία, συμμετείχαν σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης 5.000 ανθρώπων για το 2014.
Τέλος, σύμφωνα με το Skuld P&I Club, όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη θα πρέπει να ενημερώνονται διαρκώς από τα P&I Clubs αναφορικά με τις ρήτρες ασφάλισης έναντι κινδύνων πολέμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ