Πονοκέφαλο έχει προκαλέσει στις ασφαλιστικές εταιρείες πλοίων το νέο νομοσχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Solvency II. Το νομοσχέδιο θα αφορά στο κόστος κεφαλαίου και θα θέτει τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία των ευρωπαϊκών ασφαλιστικών ιδρυμάτων.
Αναλυτικότερα, το νομοσχέδιο αυξάνει το όριο των απαραίτητων κεφαλαίων που πρέπει να διαθέτουν οι ασφαλιστές, γεγονός που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερο κόστος κεφαλαίου, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ειδικοί.
Σύμφωνα με την Patrizia Kern, διευθύντρια της επιτροπής στατιστικών δεδομένων της Διεθνούς Ένωσης για τη Ναυτιλιακή Ασφάλιση (International Union of Marine Insurance/IUMI), οι ναυτιλιακοί κίνδυνοι απαιτούν ένα υψηλό επίπεδο κεφαλαίου σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία Solvency II, και δεδομένης της διαρκώς αυξανόμενης χωρητικότητας του στόλου, τα επιπλέον κόστη θα καταστήσουν την ασφάλιση ορισμένων ναυτιλιακών κινδύνων, οικονομικά ασύμφορη.