
Σε αριθμούς ρεκόρ ανήλθε ο όγκος εμπορίου LNG για το 2014, με τη συνολική διακίνηση να φτάνει στ 243.6 εκ. τόνους φυσικού αερίου, δηλαδή αύξηση 4.5 εκ. τόνων από το 2013.
Στην κορυφή της ζήτησης LNG παραμένει η Ασία, με την Ιαπωνία, την Κίνα και την Ινδία να αποτελούν τους μεγαλύτερους εισαγωγείς αερίου στην ήπειρο. Σύμφωνα με αναλυτές, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, οι πέντε μεγαλύτεροι εισαγωγείς διεθνώς ήταν ασιατικές χώρες, με την Ασία να αντιστοιχεί στο 75% των συνολικών εισαγωγών LNG παγκοσμίως.
Η Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι κατέγραψε σημαντική πτώση, οι μεγάλες εισαγωγές της Τουρκίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, περιόρισαν τη μείωση σε 1.6 εκ. τόνους από το 2013, τη στιγμή που την τελευταία διετία οι εισαγωγές LNG παρουσίασαν διψήφια μείωση.
Στην υφήλιο, εκτός από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, ο αριθμός των προμηθευτών φυσικού αερίου αυξήθηκε για το 2014.
Ειδικότερα, στη Μέση Ανατολή παρουσιάστηκε σημαντική διαφοροποίηση στην προσφορά αερίου, λόγω νέων συμβολαίων που υπεγράφησαν με τις εταιρείες Shell και BP στο Κουβέιτ. Η ενεργειακή εξάρτηση του Κουβέιτ από το Κατάρ, μειώθηκε σημαντικά: από 85% το 2013 στο 33% το 2014, κι αυτό συνέβη διότι η χώρα αποφάσισε να στραφεί σε νέους προμηθευτές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ