
«Στην εκπομπή του «Ενικού» της περασμένης Δευτέρας, όπου δεν μου δόθηκε η ευκαιρία να παρέμβω ζωντανά λόγω τεχνικών λόγων, ο διευθυντής της Αυγής, Νίκος Φίλης, με αφορμή ένα τραγικό περιστατικό και έχοντας πασιφανή άγνοια των πραγματικών συνθηκών κάτω από τις οποίες αυτό συνέβη, βρήκε ευκαιρία να καταφερθεί εναντίον του προσώπου μου, εκτοξεύοντας ανυπόστατες και αμιγώς κακόβουλες κατηγορίες.
Δεν θα σταθώ στο γεγονός πως ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος δεν σεβάστηκε το γεγονός ότι δύο άνθρωποι, εκ των οποίων ένας Έλληνας ναυτικός, έχασαν την ζωή τους εν ώρα υπηρεσίας. Είναι ανεπίτρεπτο για διευθυντή μέσου ενημέρωσης να προβαίνει σε αφοριστικού τύπου καταγγελίες, χωρίς να έχει προβεί στην παραμικρή έρευνα και διασταύρωση των γεγονότων. Και ασφαλώς αυτό δεν τιμά στο παραμικρό το δημοσιογραφικό λειτούργημα το οποίο, υποτίθεται, κλήθηκε να υπηρετήσει. Εκτός και αν ο κ. Φίλης μίλησε με άλλη ιδιότητα, όπως αυτή του υποψηφίου βουλευτή, όπου όμως σε καμία περίπτωση δεν του δίνεται το δικαίωμα να συκοφαντεί με τέτοιο καταφανώς προκλητικό τρόπο από μια τηλεοπτική εκπομπή με μεγάλη τηλεθέαση.
Για την αποκατάσταση επομένως της τάξης και της αλήθειας, επιθυμώ να διευκρινίσω τα ακόλουθα:
Το πλοίο που δέχτηκε την άνανδρη και απρόκλητη επίθεση, που ας σημειωθεί καταδικάστηκε ρητά από όλα τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία και με απόλυτο και αυστηρό τρόπο από το αμερικανικό Στέητ Ντιπάρτμεντ, ήταν ναυλωμένο από την κρατική εταιρεία πετρελαίων της Λιβύης τα τελευταία δέκα χρόνια για την μεταφορά πετρελαιοειδών προϊόντων μόνο στα λιμάνια της λιβυκής επικράτειας, αποκλειστικά για λογαριασμό κρατικών οργανισμών της Λιβύης. Αυτό είναι ευρέως γνωστό και αποδεικνύεται με αδιάσειστα ντοκουμέντα, ενώ επιβεβαιώνεται και από επίσημες δηλώσεις των λιβυκών αρχών. Επομένως ουδεμία σχέση μπορεί να είχε με λαθρεμπόριο καυσίμων, όπως ξεδιάντροπα ισχυρίστηκε ο κ. Φίλης, ο οποίος προφανώς επανέλαβε από την εκπομπή σας αστήρικτες και υβριστικές συκοφαντίες που διακινούνται από διάφορους κύκλους, εξυπηρετώντας γνωστά συμφέροντα.
Υπό αυτή την έννοια, λοιπόν, επιστρέφω τους χαρακτηρισμούς περί διαπλοκής στον κ. Φίλη, τον οποίο θα έπρεπε να έχει ανακαλέσει στην τάξη η ηγεσία του κόμματος του μόλις κατέστη σαφές το μέγεθος του ατοπήματος του, υπό το βάρος της αποκάλυψης των πραγματικών γεγονότων.
Σε κάθε περίπτωση δηλώνω ότι τέτοιου είδους κακοήθεις αφορισμοί και γενικεύσεις, με αφορμή μάλιστα δραματικά γεγονότα που δεν προσφέρονται με κανένα τρόπο για πολιτική ή άλλου είδους εκμετάλλευση σκοπιμοτήτων, δεν μπορεί να γίνουν ανεκτά. Και για τη συγκεκριμένη βλαπτική υβριστική συκοφαντία αλλά και για οτιδήποτε ανάλογο στο μέλλον, το λόγο έχει η ελληνική δικαιοσύνη, στην οποία έχω ήδη προσφύγει.
Με εκτίμηση,
Δημήτρης Μελισσανίδης»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ