
Ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) κ. Koji Sekimizu σε δήλωσή του αναφέρθηκε στα δυστυχήματα που συνέβησαν σε επιβατικά πλοία το 2014 και στον μεγάλο αριθμό ανθρώπινων απωλειών. Μάλιστα η δήλωση του Γενικού Γραμματέας γίνεται σε μία στιγμή που η επιβατηγός ναυτιλία ήρθε αντιμέτωπη με ένα ακόμη συμβάν, την πυρκαγιά στο Norman Atlantic η οποία είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινων ζωών. Ο Γενικός Γραμματέας έκανε αναφορά στο συμβάν του Norman Atlantic καθώς και του Blue Sky M, τονίζοντας ότι τέτοια συμβάντα μας υπενθυμίζουν πόσους κινδύνους μπορεί να κρύβει ένα θαλάσσιο ταξίδι. Εξέφρασε την βαθιά του λύπη στου συγγενείς των θανόντων καθώς και τις ευχαριστίες του στα συνεργεία διάσωσης από Ιταλία και Ελλάδα τα οποία συνέδραμαν τους επιβάτες του πλοίου.
Ο Γενικός Γραμματέας δήλωσε ότι ο Οργανισμός θα αναλάβει όλες τις αναγκαίες δράσεις προκειμένου να διερευνηθούν τα συμβάντα στα οποία ενεπλάκησαν επιβατικά πλοία και να αναληφθούν πρωτοβουλίες για την βελτίωση των προτύπων ασφάλειας. Πρότεινε στα κράτη-μέλη του ΙΜΟ να προχωρήσουν σε αναθεώρηση των υφιστάμενων προτύπων ασφάλειας που αφορούν τα επιβατικά πλοία έτσι ώστε το θέμα να συζητηθεί στην Maritime Safety Committee που θα συνεδριάσει τον Ιούνιο με στόχο να ενισχυθεί το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο. Επιπρόσθετα προέτρεψε την Ελλάδα και την Ιταλία να επιταχύνουν την διαδικασία διερεύνησης του δυστυχήματος του Norman Atlantic και να υποβάλλουν τα ευρύματά τους στον ΙΜΟ το συντομότερο δυνατό.
Στο ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης δια θαλάσσης και με αφορμή το συμβάν με το πλοίο Blue Sky M ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ σημείωσε ότι η διεθνής κοινότητα θα πρέπει να αναλάβει δράση για να αντιμετωπίσει τους διακινητές οι οποίοι βρίσκονται πίσω από αυτού του είδους την δραστηριότητα αλλά και για να προτείνει τρόπους αποφυγής παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον. Σε ειδική συνεδρίαση που θα συγκαλέσει ο ΙΜΟ τον Μάρτιο θα συζητηθεί το θέμα της αντιμετώπισης των διακινητών ανθρώπινων ψυχών και των μέτρων που μπορούν να ληφθούν ώστε να αποτρέπεται η παράνομη διακίνηση ανθρώπων δια θαλάσσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ