
Ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) κ. Koji Sekimizu σε δήλωσή του αναφέρθηκε στα δυστυχήματα που συνέβησαν σε επιβατικά πλοία το 2014 και στον μεγάλο αριθμό ανθρώπινων απωλειών. Μάλιστα η δήλωση του Γενικού Γραμματέας γίνεται σε μία στιγμή που η επιβατηγός ναυτιλία ήρθε αντιμέτωπη με ένα ακόμη συμβάν, την πυρκαγιά στο Norman Atlantic η οποία είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινων ζωών. Ο Γενικός Γραμματέας έκανε αναφορά στο συμβάν του Norman Atlantic καθώς και του Blue Sky M, τονίζοντας ότι τέτοια συμβάντα μας υπενθυμίζουν πόσους κινδύνους μπορεί να κρύβει ένα θαλάσσιο ταξίδι. Εξέφρασε την βαθιά του λύπη στου συγγενείς των θανόντων καθώς και τις ευχαριστίες του στα συνεργεία διάσωσης από Ιταλία και Ελλάδα τα οποία συνέδραμαν τους επιβάτες του πλοίου.
Ο Γενικός Γραμματέας δήλωσε ότι ο Οργανισμός θα αναλάβει όλες τις αναγκαίες δράσεις προκειμένου να διερευνηθούν τα συμβάντα στα οποία ενεπλάκησαν επιβατικά πλοία και να αναληφθούν πρωτοβουλίες για την βελτίωση των προτύπων ασφάλειας. Πρότεινε στα κράτη-μέλη του ΙΜΟ να προχωρήσουν σε αναθεώρηση των υφιστάμενων προτύπων ασφάλειας που αφορούν τα επιβατικά πλοία έτσι ώστε το θέμα να συζητηθεί στην Maritime Safety Committee που θα συνεδριάσει τον Ιούνιο με στόχο να ενισχυθεί το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο. Επιπρόσθετα προέτρεψε την Ελλάδα και την Ιταλία να επιταχύνουν την διαδικασία διερεύνησης του δυστυχήματος του Norman Atlantic και να υποβάλλουν τα ευρύματά τους στον ΙΜΟ το συντομότερο δυνατό.
Στο ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης δια θαλάσσης και με αφορμή το συμβάν με το πλοίο Blue Sky M ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ σημείωσε ότι η διεθνής κοινότητα θα πρέπει να αναλάβει δράση για να αντιμετωπίσει τους διακινητές οι οποίοι βρίσκονται πίσω από αυτού του είδους την δραστηριότητα αλλά και για να προτείνει τρόπους αποφυγής παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον. Σε ειδική συνεδρίαση που θα συγκαλέσει ο ΙΜΟ τον Μάρτιο θα συζητηθεί το θέμα της αντιμετώπισης των διακινητών ανθρώπινων ψυχών και των μέτρων που μπορούν να ληφθούν ώστε να αποτρέπεται η παράνομη διακίνηση ανθρώπων δια θαλάσσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ