
Ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) κ. Koji Sekimizu σε δήλωσή του αναφέρθηκε στα δυστυχήματα που συνέβησαν σε επιβατικά πλοία το 2014 και στον μεγάλο αριθμό ανθρώπινων απωλειών. Μάλιστα η δήλωση του Γενικού Γραμματέας γίνεται σε μία στιγμή που η επιβατηγός ναυτιλία ήρθε αντιμέτωπη με ένα ακόμη συμβάν, την πυρκαγιά στο Norman Atlantic η οποία είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινων ζωών. Ο Γενικός Γραμματέας έκανε αναφορά στο συμβάν του Norman Atlantic καθώς και του Blue Sky M, τονίζοντας ότι τέτοια συμβάντα μας υπενθυμίζουν πόσους κινδύνους μπορεί να κρύβει ένα θαλάσσιο ταξίδι. Εξέφρασε την βαθιά του λύπη στου συγγενείς των θανόντων καθώς και τις ευχαριστίες του στα συνεργεία διάσωσης από Ιταλία και Ελλάδα τα οποία συνέδραμαν τους επιβάτες του πλοίου.
Ο Γενικός Γραμματέας δήλωσε ότι ο Οργανισμός θα αναλάβει όλες τις αναγκαίες δράσεις προκειμένου να διερευνηθούν τα συμβάντα στα οποία ενεπλάκησαν επιβατικά πλοία και να αναληφθούν πρωτοβουλίες για την βελτίωση των προτύπων ασφάλειας. Πρότεινε στα κράτη-μέλη του ΙΜΟ να προχωρήσουν σε αναθεώρηση των υφιστάμενων προτύπων ασφάλειας που αφορούν τα επιβατικά πλοία έτσι ώστε το θέμα να συζητηθεί στην Maritime Safety Committee που θα συνεδριάσει τον Ιούνιο με στόχο να ενισχυθεί το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο. Επιπρόσθετα προέτρεψε την Ελλάδα και την Ιταλία να επιταχύνουν την διαδικασία διερεύνησης του δυστυχήματος του Norman Atlantic και να υποβάλλουν τα ευρύματά τους στον ΙΜΟ το συντομότερο δυνατό.
Στο ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης δια θαλάσσης και με αφορμή το συμβάν με το πλοίο Blue Sky M ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ σημείωσε ότι η διεθνής κοινότητα θα πρέπει να αναλάβει δράση για να αντιμετωπίσει τους διακινητές οι οποίοι βρίσκονται πίσω από αυτού του είδους την δραστηριότητα αλλά και για να προτείνει τρόπους αποφυγής παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον. Σε ειδική συνεδρίαση που θα συγκαλέσει ο ΙΜΟ τον Μάρτιο θα συζητηθεί το θέμα της αντιμετώπισης των διακινητών ανθρώπινων ψυχών και των μέτρων που μπορούν να ληφθούν ώστε να αποτρέπεται η παράνομη διακίνηση ανθρώπων δια θαλάσσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ