
Στους 289 ανέρχεται μέχρι στιγμής ο συνολικός αριθμός των διασωθέντων του Norman Atlantic με τις επιχειρήσεις εκκένωσης να μην έχουν διακοπεί καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας. Μεταξύ αυτών 3 παιδιά αλλά και 2 λαθρεπιβάτες οι οποίοι δεν ήταν καταγεγραμμένοι.
Στη διάρκεια της νύχτας οι προσπάθειες ρυμούλκησης έπεσαν στο κενό, καθώς οι κάβοι από τα ρυμουλκά έσπαγαν εξαιτίας των ισχυρότατων ανέμων που έπνεαν στο σημείο.
Όπως επιβεβαιώνεται από το αρμόδιο Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης της Ιταλίας (RCC ROMA), το Ε/Γ- Ο/Γ πλοίο Spirit of Piraeus αποδεσμεύτηκε από την ευρεία επιχείρηση διάσωσης του Ε/Γ-Ο/Γ Norman Atlantic και μαζί με τους 49 διασωθέντες –εκ των οποίων οι 27 είναι Έλληνες-έφτασε στο λιμάνι του Μπάρι. Υπενθυμίζεται ότι το Spirit of Piraeus επιχείρησε νωρίτερα να δέσει στο Μπρίντιζι, πράγμα το οποίο κατέστη αδύνατο λόγω των εξαιρετικά αντίξοων καιρικών συνθηκών.
Μέχρι στιγμής δεν έχει καταστεί η δυνατότητα ρυμούλκησής του Norman Atlantic ενώ τώρα επιχειρούν δύο puma της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Τα σωστικά συνεργεία συνεχίζουν να την προσπάθεια απομάκρυνσης από αέρος όλων των επιβατών του πλοίου, το οποίο έχει πάρει κλίση, με την πυρκαγιά να βρίσκεται σε ύφεση.
Έχει σημειωθεί μερική βελτίωση του καιρού με τους ανέμους να πνέουν έως 6 μποφόρ, ενώ τη μεγαλύτερη διάρκεια της χθεσινής ημέρας οι άνεμοι έπνεαν μέχρι και 10 μποφόρ.
Όπως είναι γνωστό στο πλοίο επέβαιναν συνολικά 268 Έλληνες, από τους οποίους οι 234 είναι επιβάτες και οι 34 μέλη του πληρώματος. Το Norman Atlantic, με σημαία Ιταλίας ήταν ναυλωμένο στην ΑΝΕΚ από ιταλικό όμιλο, είχε ξεκινήσει από την Πάτρα στις 5:30 το απόγευμα του Σαββάτου με προορισμό το λιμάνι της Ανκόνας μέσω Ηγουμενίτσας και επιβαίνουν 478 άτομα μαζί με το πλήρωμα και 222 οχήματα. Τα ονόματα των διασωθέντων Ελλήνων έχουν ήδη ανακοινωθεί και βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου-Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ