
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Shipping Analyst Golden Destiny Research & Valuations Department
Η ευρωζώνη δημιουργεί και πάλι αισιοδοξία για το μέλλον καθώς ο σύνθετος δείκτης PMI εμφάνισε για το Δεκέμβριο αύξηση στις 51.7 μονάδες, από 51.1 μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία από Markit για την επιχειρηματική δραστηριότητα του Δεκεμβρίου.
Στη Γερμανία, σημειώθηκε πτώση της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε χαμηλό 18 μηνών στις 51,4 μονάδες το Δεκέμβριο από τις 51,7 μονάδες το Νοέμβριο, ενώ ο δείκτης μεταποίησης ανήλθε στις 51.2 μονάδες από 49.5 μονάδες τον προηγούμενο μήνα.
Για τη Γαλλία, ο σύνθετος δείκτης σημείωσε αύξηση στις 49.1 μονάδες από 47.9 τον Νοέμβριο, ενώ ο δείκτης μεταποίησης υποχώρησε στις 47.9 μονάδες από 48.4 μονάδες.
Στην πλευρά της Ασίας, η δυναμική της Κίνας παρουσίασε περαιτέρω εξασθενημένη εικόνα και ο μεταποιητικός δείκτης διαμορφώθηκε σε χαμηλό 7 μηνών παρουσιάζοντας μείωση κάτω από το όριο εξάπλωσης της οικονομικής δραστηριότητας.
Ο επίσημος δείκτης PMI της Κίνας υποχώρησε στις 49,5 μονάδες το Δεκέμβριο από τις 50 μονάδες το Νοέμβριο υποδεικνύοντας χαμηλότερη επίδοση για την οικονομική ανάπτυξη της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομικής δύναμης.
Η επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας της Κίνας σημειώνει ένα αδύναμο τέλος για τη φετινή χρονιά με την κυβέρνηση της Κίνας να προσπαθεί να ανατρέψει το αρνητικό κλίμα με νέα σειρά επενδύσεων σε σχέδια υποδομών. Επενδύσεις ύψους 192 δισ. Γιουάν (31 δισ. δολ.) ενέκρινε η κινεζική κυβέρνηση για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων και αεροδρομίων, στο πλαίσιο της τελευταίας προσπάθειας του Πεκίνου να αυξήσει τις επενδύσεις και να στηρίξει την οικονομία. Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία, οι δημόσιες επενδύσεις, οι οποίες εκπροσώπησαν περίπου το 42% της οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, αυξήθηκαν με το βραδύτερο ρυθμό σε διάρκεια 13 ετών την περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου.
Για την παγκόσμια ναυλαγορά, η τρίτη βδομάδα του Δεκεμβρίου δεν ανατρέπει το αρνητικό συναίσθημα στον τομέα των bulkers, ενώ η χρονιά θα κλείσει θετικά για τη ναυλαγορά των tankers και containers.
Στην αγορά των bulkers– πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο γενικός δείκτης Baltic Dry Index πλησιάζει να σπάσει το φράγμα των 800 μονάδων με το μεγαλύτερο μέγεθος capsize να σημειώνει την πιο έντονη ιστορική ύφεση . Η κατηγορία του μεγέθους supramax συνεχίζει να εμφανίζει τη μεγαλύτερη απόδοση σε επίπεδα άνω από $9,600/ημέρα.
Επιπλέον, το μικρότερο μέγεθος – handysize συνεχίζει να καταγράφει άνοδο από τις αρχές του Δεκεμβρίου και εμφάνισε αυτή τη βδομάδα επίπεδα άνω από $7,300/ημέρα.
Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε χθες στις 814 μονάδες, 73 μονάδες κάτω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 1342 μονάδες κάτω από αντίστοιχο κλείσιμο της ημέρας την περασμένη χρονιά. Ο δείκτης στο μεγαλύτερο μέγεθος capesize έκλεισε στις 517 μονάδες, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη μείωση που έχει συναντήσει η ναυλαγορά μετά την επίσημη έναρξη του δείκτη το 1999.
Στη ναυλαγορά των crude tankers – πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, διατηρεί επίπεδα άνω από WS30 για τρεις συνεχόμενες βδομάδες.
Η φετινή χρονιά τερματίζει θετικά για τη ναυλαγορά των crude tankers όπως και ξεκίνησε με τα επίπεδα WS στη διαδρομή AG/USG να έχουν αγγίζει WS33, 15 μονάδες άνω από το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου.
Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index ξεπέρασε τις 1,000 μονάδες ύστερα από για δυο συνεχόμενες βδομάδες πτώσης.
Ανοδικές τάσεις σημειώθηκαν σε όλες τις κύριες διαδρομές με τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη να σημειώνει τη μεγαλύτερη αύξηση σε επίπεδα άνω από τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων. Ο δείκτης σημείωσε άνοδο 217 μονάδων την περασμένη βδομάδα και τερμάτισε στις 1136 μονάδες, 24% άνω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας με 88% εβδομαδιαία άνοδο στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη (7% πτώση από τις αρχές του Αυγούστου).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ