
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Shipping Analyst Golden Destiny Research & Valuations Department
Η ευρωζώνη δημιουργεί και πάλι αισιοδοξία για το μέλλον καθώς ο σύνθετος δείκτης PMI εμφάνισε για το Δεκέμβριο αύξηση στις 51.7 μονάδες, από 51.1 μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία από Markit για την επιχειρηματική δραστηριότητα του Δεκεμβρίου.
Στη Γερμανία, σημειώθηκε πτώση της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε χαμηλό 18 μηνών στις 51,4 μονάδες το Δεκέμβριο από τις 51,7 μονάδες το Νοέμβριο, ενώ ο δείκτης μεταποίησης ανήλθε στις 51.2 μονάδες από 49.5 μονάδες τον προηγούμενο μήνα.
Για τη Γαλλία, ο σύνθετος δείκτης σημείωσε αύξηση στις 49.1 μονάδες από 47.9 τον Νοέμβριο, ενώ ο δείκτης μεταποίησης υποχώρησε στις 47.9 μονάδες από 48.4 μονάδες.
Στην πλευρά της Ασίας, η δυναμική της Κίνας παρουσίασε περαιτέρω εξασθενημένη εικόνα και ο μεταποιητικός δείκτης διαμορφώθηκε σε χαμηλό 7 μηνών παρουσιάζοντας μείωση κάτω από το όριο εξάπλωσης της οικονομικής δραστηριότητας.
Ο επίσημος δείκτης PMI της Κίνας υποχώρησε στις 49,5 μονάδες το Δεκέμβριο από τις 50 μονάδες το Νοέμβριο υποδεικνύοντας χαμηλότερη επίδοση για την οικονομική ανάπτυξη της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομικής δύναμης.
Η επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας της Κίνας σημειώνει ένα αδύναμο τέλος για τη φετινή χρονιά με την κυβέρνηση της Κίνας να προσπαθεί να ανατρέψει το αρνητικό κλίμα με νέα σειρά επενδύσεων σε σχέδια υποδομών. Επενδύσεις ύψους 192 δισ. Γιουάν (31 δισ. δολ.) ενέκρινε η κινεζική κυβέρνηση για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων και αεροδρομίων, στο πλαίσιο της τελευταίας προσπάθειας του Πεκίνου να αυξήσει τις επενδύσεις και να στηρίξει την οικονομία. Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία, οι δημόσιες επενδύσεις, οι οποίες εκπροσώπησαν περίπου το 42% της οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, αυξήθηκαν με το βραδύτερο ρυθμό σε διάρκεια 13 ετών την περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου.
Για την παγκόσμια ναυλαγορά, η τρίτη βδομάδα του Δεκεμβρίου δεν ανατρέπει το αρνητικό συναίσθημα στον τομέα των bulkers, ενώ η χρονιά θα κλείσει θετικά για τη ναυλαγορά των tankers και containers.
Στην αγορά των bulkers– πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο γενικός δείκτης Baltic Dry Index πλησιάζει να σπάσει το φράγμα των 800 μονάδων με το μεγαλύτερο μέγεθος capsize να σημειώνει την πιο έντονη ιστορική ύφεση . Η κατηγορία του μεγέθους supramax συνεχίζει να εμφανίζει τη μεγαλύτερη απόδοση σε επίπεδα άνω από $9,600/ημέρα.
Επιπλέον, το μικρότερο μέγεθος – handysize συνεχίζει να καταγράφει άνοδο από τις αρχές του Δεκεμβρίου και εμφάνισε αυτή τη βδομάδα επίπεδα άνω από $7,300/ημέρα.
Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε χθες στις 814 μονάδες, 73 μονάδες κάτω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 1342 μονάδες κάτω από αντίστοιχο κλείσιμο της ημέρας την περασμένη χρονιά. Ο δείκτης στο μεγαλύτερο μέγεθος capesize έκλεισε στις 517 μονάδες, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη μείωση που έχει συναντήσει η ναυλαγορά μετά την επίσημη έναρξη του δείκτη το 1999.
Στη ναυλαγορά των crude tankers – πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, διατηρεί επίπεδα άνω από WS30 για τρεις συνεχόμενες βδομάδες.
Η φετινή χρονιά τερματίζει θετικά για τη ναυλαγορά των crude tankers όπως και ξεκίνησε με τα επίπεδα WS στη διαδρομή AG/USG να έχουν αγγίζει WS33, 15 μονάδες άνω από το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου.
Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index ξεπέρασε τις 1,000 μονάδες ύστερα από για δυο συνεχόμενες βδομάδες πτώσης.
Ανοδικές τάσεις σημειώθηκαν σε όλες τις κύριες διαδρομές με τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη να σημειώνει τη μεγαλύτερη αύξηση σε επίπεδα άνω από τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων. Ο δείκτης σημείωσε άνοδο 217 μονάδων την περασμένη βδομάδα και τερμάτισε στις 1136 μονάδες, 24% άνω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας με 88% εβδομαδιαία άνοδο στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη (7% πτώση από τις αρχές του Αυγούστου).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ