
Με την έγκριση του απολογισμού έργου της διοίκησης της ΠΝΟ για το 2014 και την επίσης έγκριση του προγραμματισμού δράσης της Ομοσπονδίας για το 2015, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του ετήσιου τακτικού Γενικού Συμβουλίου της ΠΝΟ, που συνήλθε την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2014.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ομοσπονδίας το Γενικό Συμβούλιο «διαπίστωσε για μια ακόμη φορά ότι η συνεχιζόμενη συρρίκνωση της υπό ελληνικής σημαίας ναυτιλίας από τη μια μεριά σε συνδυασμό με τη δραματική μείωση των οργανικών συνθέσεων από την άλλη (συνολικά 11 μειώσεις τα τελευταία 30 χρόνια), είχαν σαν αποτέλεσμα την δραματική μείωση του αριθμού των Ελλήνων ναυτεργατών, αξιωματικών και κατωτέρων πληρωμάτων (περί τους 15.000), ενώ εξίσου δραματική είναι η επιδείνωση των οικονομικών των Ασφαλιστικών Ταμείων των ναυτεργατών σε βαθμό που η επιχορήγησή τους από τον κρατικό προϋπολογισμό να είναι αναγκαία, προκειμένου να καταβάλλονται οι συντάξεις στους ναυτεργάτες.
Οι εργασίες του Γενικού Συμβουλίου πραγματοποιήθηκαν υπό το βάρος της συνεχιζόμενης για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά παρουσίας της ΤΡΟΙΚΑ (Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Στήριξης – ΔΝΤ – Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα) με την άσκηση από αυτήν διεθνούς οικονομικού ελέγχου στη χώρα μας, με αποτέλεσμα την υπογραφή των σχετικών Μνημονίων και των Εφαρμοστικών Νόμων, πράγμα που αποτελεί την γενεσιουργό αιτία όλων των δεινών, που υφίστανται οι Έλληνες ναυτεργάτες – εν ενεργεία και συνταξιούχοι – όπως άλλωστε και όλοι οι εργαζόμενοι και συνταξιούχοι του χερσαίου χώρου.
Το Γενικό Συμβούλιο ανέπτυξε γόνιμο και εποικοδομητικό διάλογο πάνω στα κυρίαρχα και πρώτης προτεραιότητας ζητήματα που απασχολούν την Ελληνική ναυτεργασία, όπως: επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς, απάλειψη της ρύθμισης (άρθρ. 6 παρ. 1) του Κανονισμού για την εφαρμογή στη χώρα μας της MLC, που εγκρίθηκε με σχετική κοινή Υπουργική Απόφαση.
Ακόμη, άλλα μείζονος σημασίας για τη ναυτεργασία θέματα που συζητήθηκαν υπήρξαν, μεταξύ άλλων: η ριζική επανεξέταση των αποφάσεων ΥΝΑ για τη σύνθεση πληρώματος των πλοίων Ελλάδας – Ιταλίας, η συνέχιση και εντατικοποίηση των ελέγχων Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων της γραμμής αυτής και αναστολή της εφαρμογής του Άρθρου 29 του Ν. 4150/2013 περί μειωμένων συνθέσεων στα πλοία της Ακτοπλοΐας, σύμφωνα με τις προτάσεις της Ομοσπονδίας, Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, που εκκρεμούν.
Τέλος ιδιαίτερη συζήτηση έγινε και για τα θέματα των διώξεων σε βάρος συνδικαλιστικών στελεχών και τρομοκράτησης των εργαζομένων, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την άσκηση ποινικής δίωξης κατά του πληρώματος του υπό ελληνική σημαία Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου “SUPERFERRY II” για τη συμμετοχή του σε απεργία της ΓΣΣΕ και της ΠΝΟ
Το Γενικό Συμβούλιο εξουσιοδότησε την Διοίκηση της ΠΝΟ, με σχετικό ψήφισμα που ενέκρινε, να προωθήσει εντός του επομένου έτους τα μείζονος σημασίας και σπουδαιότητας αιτήματα του κλάδου, όπως αυτά διατυπώνονται στον προγραμματισμό Δράσης της Ομοσπονδίας και στο σχετικό ψήφισμα».
Τέλος μετά τη λήξη του Γενικού Συμβουλίου, συνήλθε το 29ο (έκτακτο) Παν-Ναυτικό Συνέδριο της ΠΝΟ για το Καταστατικό της Ομοσπονδίας, το οποίο απέρριψε προτάσεις τροποποίησης του Καταστατικού που είχαν υποβληθεί από πρωτοβάθμιες οργανώσεις της δύναμης της ΠΝΟ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ