
Σε 36 χρόνια κάθειρξη καταδικάστηκε ο πλοίαρχος του νοτιο-κορεατικού οχηματαγωγού Sewol με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από εγκληματική αμέλεια έπειτα από μαραθώνια δίκη που διήρκεσε πέντε μήνες.
Ο πλοίαρχος Λι Ζουν-Σακ απαλλάχτηκε από τη βαρύτερη κατηγορία της ανθρωποκτονίας από πρόθεση, η οποία θα μπορούσε να επισύρει την εσχάτη των ποινών και την οποία είχαν ζητήσει οι εισαγγελείς.
Κατά τη διάρκεια της δίκης του παραδέχθηκε ότι «του αξίζει» η θανατική ποινή, αλλά αρνήθηκε ότι θυσίασε τη ζωή των επιβατών για να σώσει τη δική του.
Το δικαστήριο έκρινε επίσης τον αρχιμηχανικό του πλοίουν ένοχο για ανθρωποκτονία, επειδή δεν συνέδραμε δύο τραυματισμένα μέλη του πληρώματος κατά τη διάρκεια του ναυαγίου, και τον καταδίκασε σε κάθειρξη 30 ετών.
Στα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος επιβλήθηκαν ποινές κάθειρξης μεταξύ πέντε και 20 ετών.
Οκτώ από τα 15 μέλη του πληρώματος άσκησαν έφεση κατά της καταδικαστικής απόφασης εις βάρος τους, στη χειρότερη ναυτική τραγωδία που έχει σημειωθεί στη Ν. Κορέα τα τελευταία 40 χρόνια. Ο πλοίαρχος δεν είναι ανάμεσα στους οκτώ που άσκησαν έφεση.
Ο γενικός εισαγγελέας της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι θα εφεσιβάλει την απόφαση, ζητώντας βαρύτερες ποινές τόσο για τον καπετάνιο όσο και για τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος.
Κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας αποδείχτηκε ότι στο πλοίο είχαν γίνει προσθήκες και παράνομες τροποποιήσεις για να αυξηθεί ο αριθμός των επιβατών που θα μπορούσε να μεταφέρει καθιστώντας το όμως ασταθές και υπερβολικά βαρύ.Το υπερφορτωμένο Sewol πήρε επικίνδυνη κλίση ενώ έστριβε στη διάρκεια μίας διαδρομής ρουτίνας προς το νησί-θέρετρο Τζέζου.
Μόνο οι 172 από τους 476 επιβαίνοντες στο πλοίο διασώθηκαν. Από τους 304 επιβεβαιωμένους νεκρούς ή αγνοούμενους, οι 250 ήταν μαθητές από το ίδιο σχολείο.
Οι συγγενείς των θυμάτων που οι σωροί ακόμη αγνοούνται, ζήτησαν την παύση των εργασιών ανεύρεσή τους, καθώς οι πιθανότητες είναι πλέον ελάχιστες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ