Διατηρείται η ανοδική τάση στη ναυλαγορά των bulkers/tankers

Διατηρείται η ανοδική τάση στη ναυλαγορά των bulkers/tankers

60
Διατηρείται η ανοδική τάση στη ναυλαγορά των bulkers/tankers
  • Ο γενικός δείκτης Baltic Dry Index αρχίζει να πλησιάζει τις 1,500 μονάδες παρουσιάζοντας τα υψηλότερα επίπεδα από το τέλος του πρώτου τριμήνου της χρονιάς. 

Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Shipping Analyst Golden Destiny Research & Valuations Department

H πρώτη βδομάδα του Νοεμβρίου φέρνει νέα θετικά για την ευρωζώνη με τον Οκτώβριο να σημειώνει ήπια άνοδο στο ρυθμό του πληθωρισμού. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που δημοσίευσε την περασμένη βδομάδα η στατιστική υπηρεσία Eurostat, ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη διαμορφώθηκε για το μήνα Οκτώβριο στο 0.4%, από 0.3% τον προηγούμενο μήνα. Ωστόσο, τα επίπεδα ανεργίας παραμένουν αμετάβλητα στο 11.5% σε σύγκριση με τα επίπεδα του Αυγούστου και Σεπτεμβρίου 2014, ενώ σημειώνουν μικρή πτώση συγκριτικά με τα επίπεδα του Σεπτεμβρίου του 2013 (12% ανεργία).

Ο τελικός δείκτης PMI για την ευρωζώνη διαμορφώθηκε στις 51.5 μονάδες με την οικονομία της Γερμανίας να σημειώνει πτώση στις 51.4 μονάδες έναντι προβλέψεων για 51,8 μονάδες και στη Γαλλία να σημειώνει άνοδο στις 48,5 μονάδες έναντι εκτιμήσεων για 47,3 μονάδες. Πρόσφατες εκτιμήσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη ζώνη του ευρώ δηλώνουν πτωτική τάση διόρθωσης οικονομικής ανάπτυξης σε 1.1% για το 2015 από 1.7% που είχε εκτιμηθεί 6 μήνες νωρίτερα.

Ωστόσο, η ΕΚΤ σκοπεύει να αυξήσει τον ισολογισμό της κατά 1 τρις ευρώ και να πάρει νέα αντισυμβατικά μέτρα για τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης, όπως δήλωσε ο πρόεδρος Μάριο Ντράγκι, ενώ διατήρησε αμετάβλητο το ύψος του επιτοκίου δανεισμού στο 0.05%.

Στην πλευρά της Ασίας, τα τελικά στοιχεία για το δείκτη μεταποιητικής δραστηριότητας – PMI σημείωσαν κάθοδο κατά 0.3 μονάδες και διαμορφώθηκε στις 50.8 μονάδες, παρουσιάζοντας ήπιο ρυθμό οικονομικής επέκτασης.

Για την παγκόσμια ναυλαγορά, ανοδική τάση διατηρείται στη ναυλαγορά των bulkers/tankers από το τέλος του Οκτωβρίου με το μήνα Νοέμβριο να φαίνεται να εμφανίζει τα ισχυρότερα επίπεδα μετά το τέλος του πρώτου τριμήνου της χρονιάς. Στη ναυλαγορά των containers, σημαντική επάνοδος σημειώθηκε τις τρέχουσες μέρες στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη εν όψει των νέων γενικών αυξήσεων των ναύλων και αναμένουμε αν η ευφορία αυτή θα διατηρηθεί μέχρι το κλείσιμο της χρονιάς.

Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο γενικός δείκτης Baltic Dry Index αρχίζει να πλησιάζει τις 1,500 μονάδες παρουσιάζοντας τα υψηλότερα επίπεδα από το τέλος του πρώτου τριμήνου της χρονιάς. Η τωρινή απόδοση του δείκτη αρχίζει να προσομοιάζει με τα επίπεδα της περασμένης χρονιάς, και φαίνεται ότι η δυναμική επάνοδος της ναυλαγοράς των capesizes μπορεί να οδηγήσει το δείκτη να αγγίξει και να ξεπεράσει πάλι τις 2000 μονάδες, όπως και στο τέλος του 2013.

Στο μεγάλο μέγεθος capesize, τα επίπεδα της ναυλαγοράς ξεπέρασαν αυτή τη βδομάδα τα $26,000/ημέρα, ενώ στα μικρότερα μεγέθη panamax / supramax αρχίζουν να πλησιάζουν τα $10,000/ημέρα.

Στη ναυλαγορά των crude tankers - πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG, παρουσιάζει τα πιο υψηλά επίπεδα για πρώτη φορά από τις αρχές του Μαρτίου.

Τα επίπεδα ναυλαγοράς στη διαδρομή AG-US, αυξήθηκαν σε WS 30, 7 μονάδες άνω από κλείσιμο προηγούμενης βδομάδας και αναμένεται να δούμε αν θα διατηρηθεί αυτή η απρόσμενη άνοδος μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου.

Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index έσπασε το φράγμα των 1,000 μονάδων για πρώτη φορά από τις 12 Σεπτεμβρίου 2014. Η εφαρμογή των νέων γενικών αυξήσεων των ναύλων για το μήνα Νοέμβριο συντέλεσε σε εντυπωσιακή εβδομαδιαία άνοδο στη ναυλαγορά για τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη που οδήγησε το δείκτη σε νέα δυναμική επάνοδο. Ο δείκτης σημείωσε άνοδο 145 μονάδων τη περασμένη βδομάδα και τερμάτισε στις 1112 μονάδες, 15% άνω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας με 88% εβδομαδιαία άνοδο στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.