
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Στην πρόσφατη σύνοδο για το μείζον θέμα της απασχόλησης στο Μιλάνο, με τη συμμετοχή των ηγετών των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι διαφορές για την πολιτική που πρέπει να εφαρμοστεί μεταξύ των τριών χωρών, Γαλλία, Ιταλία και Γερμανία, με τις δύο πρώτες να στρέφονται ενάντια στη Γερμανία, έκλεψαν την παράσταση.
Η Γαλλία και η Ιταλία, άσκησαν πιέσεις για να χαμηλώσουν οι δημοσιονομικοί περιορισμοί ώστε να ενισχυθεί η οικονομική ανάπτυξη και να μειωθεί η ανεργία, σε μία χρονική περίοδο που οι προϋπολογισμοί των δύο χωρών για το 2015 κινδυνεύουν να απορριφθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση εξαιτίας της δημοσιονομικής χαλάρωσης που προβλέπουν.
Φυσικά άμεση και κατηγορηματική ήτανε η απάντηση από την Μέρκελ, χωρίς να κάνει καμία υποχώρηση στην τήρηση των δημοσιονομικών κανόνων, ζητώντας μάλιστα την επίσπευση των μεταρρυθμίσεων.
Τα συνεχόμενα απογοητευτικά στοιχεία της Ευρωζώνης και τελευταίως και της Γερμανίας, έχουν πυροδοτήσει και πάλι τις επικρίσεις, εντός και εκτός της Γηραιάς Ηπείρου, για την πολιτική της λιτότητας με τη Γερμανία όμως να συνεχίζει να την υπερασπίζεται με ιδιαίτερο σθένος, όπως επίσης με το ίδιο σθένος τάσσεται κατά της λογικής της έκδοσης Ευρωομολόγων από την ΕΚΤ τη στιγμή που πληθαίνουν οι φωνές για μία τέτοια κίνηση.
Ο E. Nowotny, μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου της ΕΚΤ, δήλωσε πως δεν αρκούν τα χαμηλά επιτόκια για την ανάκαμψη της οικονομίας, το οποίο εντόνως έχουμε εκφράσει και εμείς στο παρελθόν, υπονοώντας φυσικά τη λύση των Ευρωομολόγων, άποψη την οποία πιο ελεύθερα, μεταξύ πολλών άλλων, εξέφρασε και το μεγαλύτερο fund ομολόγων στον κόσμο η Pimco, τονίζοντας πως η ΕΚΤ είναι η απάντηση στα προβλήματα της Ευρωζώνης.
Η Nordea Bank, εξέφρασε την έντονη ανησυχία της για την Ευρωζώνη, επισημαίνοντας πως τα χειρότερα δεν έχουν περάσει, αλλά αντίθετα τα χειρότερα έρχονται, ιδιαίτερα τώρα που η αδυναμία της Ευρωζώνης επηρεάζει και τη Γερμανία.
Σχετικά με τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη μηνιαία πτώση από τον Ιανουάριο του 2009, είχαν οι εξαγωγές και η βιομηχανική παραγωγή τον Αύγουστο, υποχωρώντας κατά 5,8% και 4% αντίστοιχα συγκριτικά με τον Ιούλιο, ενώ το ΑΕΠ της συρρικνώθηκε κατά 0,2% το 2ο τρίμηνο. Τα κορυφαία Think Tanks της Γερμανίας, επικαλούμενα την αδύναμη ζήτηση στο εσωτερικό και στο εξωτερικό αλλά και την εύθραυστη Ευρωζώνη υποβάθμισαν τις προβλέψεις τους για το ΑΕΠ της χώρας στο 1,3% φέτος και 1,2% το 2015 από 1,9% και 2% προηγουμένως. Χαρακτηριστική ήταν και η δήλωση του Volker Treier, επικεφαλής οικονομικής ανάλυσης του Γερμανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου που είπε: «Δεν αναπτυσσόμαστε πια. Εδώ και χρόνια έχουμε ελάχιστες επενδύσεις στη Γερμανία».
Στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία για το δημοσιονομικό έτος που έληξε το Σεπτέμβριο, το Congressional Budget Office (CBO) ανακοίνωσε πως το έλλειμμα για το 2014 υποχώρησε σε χαμηλό εξαετίας, στα $ 486 δισ. δηλαδή $ 195 δισ. χαμηλότερο από το έλλειμμα των $ 680 δισ. το 2013, ενώ η ανεργία για πρώτη φορά επίσης μετά από 6 χρόνια, έσπασε το ψυχολογικό φράγμα του 6% και έκλεισε τον Σεπτέμβριο στο 5,9%.
Η Παγκόσμια Τράπεζα, μείωσε τις εκτιμήσεις για την Κίνα στο 7,4% φέτος από 7,6% προηγουμένως και για το 2015 στο 7,2% έναντι αρχικής για 7,5%. Στο σημείωμα της η Τράπεζα αναφέρει πως τα μέτρα για την συγκράτηση του χρέους, την αντιμετώπιση του σκιώδους τραπεζικού τομέα, την μείωση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας, της υψηλής ζήτησης για ενέργεια και τη μείωση της υψηλής ρύπανσης θα μειώσουν τις επενδύσεις και την βιομηχανική παραγωγή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ