
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή 18 Ιουλίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 732 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,235 μονάδες με $ 9,354 την ημέρα, BPI στις 586 μονάδες στα $ 4,681 την ημέρα, BSI στις 659 μονάδες στα $ 6,886 την ημέρα και BHSI στις 372 μονάδες, στα $ 5,599 την ημέρα.
Η καθοδική πορεία του BDI συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα και αν συγκρίνουμε το κλείσιμο του δείκτη την Παρασκευή διαπιστώνουμε ότι βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τα τέλη Αυγούστου του 2012 και συγκεκριμένα στις 28 Αυγούστου που το κλείσιμο του ήτανε στις 724 μονάδες.
Παρομοίως, αν συγκρίνουμε τα σημερινά επίπεδα με την ίδια ημερομηνία του 2012 και 2013, όπου οι τιμές του BDI ήτανε στις 1,074 και 1,117 αντίστοιχα, θα δούμε ότι ο δείκτης σήμερα είναι μειωμένος κατά 31,85% με την ίδια ημερομηνία του 2012 και 34,47% με αυτή του 2013.
Η ειδοποιός διαφορά όμως μεταξύ αυτών των 2 χρόνων δηλαδή του 2012 και 2013 είναι ότι ο BDI μετά τον Ιούλιο του 2012 συνέχισε να κινείται σε χαμηλά επίπεδα, επί το πλείστον κάτω των 1,000 μονάδων για περίπου ένα χρόνο.
Αντίθετα από τον Ιούλιο του 2013 και μέχρι τα τέλη Μαρτίου του 2014 ο δείκτης είχε ανοδική πορεία σπάζοντας το φράγμα των 2,000 μονάδων και στα μέσα του 2013 έφτασε στο υψηλότερο σημείο των 2,330 μονάδων.
Η ερώτηση λοιπόν που γεννάται είναι ποια πορεία θα ακολουθήσει ο BDI από εδώ και πέρα, την πτωτική του 2012 ή την ανοδική του 2013; Να υπενθυμίσουμε πάντως, χωρίς να υπονοούμαι το οτιδήποτε, ότι το ιστορικό χαμηλό του BDI έγινε στις 3 Φεβρουαρίου του 2012 όπου ο δείκτης έκλεισε στις 647 μονάδες!!!
Παρά το γεγονός ότι ο δείκτης βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα, το αγοραστικό ενδιαφέρον για μεταχειρισμένα πλοία παραμένει αρκετά υψηλό καθώς οι τιμές των πλοίων σε γενικές γραμμές το τελευταίο διάστημα έχουν αρχίσει και διορθώνουν, αλλά μπορούμε να πούμε ότι σε αρκετές περιπτώσεις τα επίπεδα των τιμών που ζητούν οι «υποψήφιοι» πωλητές, ενώ συγκριτικά με τους προηγούμενους μήνες είναι σε χαμηλότερα επίπεδα, από την άλλη δεν συμβαδίζουν απόλυτα με τα τρέχοντα επίπεδα της ναυλαγοράς.
Στον τομέα των ναυπηγήσεων, το 1ο εξάμηνο του 2014, το σύνολο των παγκόσμιων παραγγελιών για όλους τους τύπους των πλοίων έφτασε τα 944 πλοία ή 61,8 εκατομμύρια τόνους DWT.
Ανάγοντας τα στοιχεία αυτά σε ετήσια βάση οι παραγγελίες του 2014 παρουσιάζουν μία πτώση της τάξης του 27% συγκριτικά με το 2013. Σε χρηματική αξία, οι παραγγελίες του εξαμήνου έφτασαν τα $ 47,5 δισ., σηματοδοτώντας μείωση της τάξης του 19% από χρόνο σε χρόνο.
Άξιο αναφοράς είναι πως κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για παραγγελίες πλοίων εκδηλώθηκε σε Chemical Tankers όπως και σε εξειδικευμένα Tankers, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία ο αριθμός των παραγγελιών έφτασε στα 61 πλοία, όταν για όλο το 2013 ο αριθμός των παραγγελιών για αυτούς τους τύπους πλοίων έκλεισε στα 84 πλοία.
Αντιθέτως, στα MRs ο αριθμός των παραγγελιών τους πρώτους 6 μήνες φέτος έφτασε τα 33 πλοία, σημαντικότατα μειωμένος από το σύνολο των 232 παραγγελιών για όλο το 2013.
Όσον αφορά τις ναυπηγικές χώρες, κατά το 1ο εξάμηνο η Κίνα έλαβε παραγγελίες για 31,8 εκ. DWT, αξίας $ 14,6 δισ., η Κορέα 17,20 εκ. DWT, αξίας $ 13,2 δισ. και η Ιαπωνία 9,1 εκ. DWT, αξίας $ 5,9 δις.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Handysize, το ‘SCARLETT’ 33.371 DWT (2009 – Shin Kochi Jyuko) αγοράστηκε από την Dalex περίπου στα $ 18,9 εκ. και το ‘GLOBAL HORIZON’ 33.633 DWT (2010 – Shin Kurushima) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 19 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:.
✏ Στα Suezmax, το ‘HUELVA SPIRIT’ 149.990 DWT (2001 – Daewoo) έκλεισε στα $ 18,75 εκ.
✏ Στα MR, το ‘SILVER LINING’ 46.013 DWT (2003 – Shin Kurushima), Pumproom type, πουλήθηκε στα υψηλά $ 13 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ