Αγοραπωλησίες πλοίων: Τα καλύτερα έρχονται στο 2ο εξάμηνο του έτους

Αγοραπωλησίες πλοίων: Τα καλύτερα έρχονται στο 2ο εξάμηνο του έτους

10
Αγοραπωλησίες πλοίων: Τα καλύτερα έρχονται στο 2ο εξάμηνο του έτους

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 27 Ιουνίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 831 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,773 μονάδες με $ 13,387 την ημέρα, BPI στις 419 μονάδες στα  $ 3,362 την ημέρα, BSI στις 678 μονάδες στα $ 7,093 την ημέρα και BHSI στις 420 μονάδες, στα $ 6,276 την ημέρα.

Η αδύναμη και πτωτική πορεία του δείκτη συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα, χωρίς όμως να δημιουργεί πανικό στην ναυτιλιακή κοινότητα καθώς το ενδιαφέρον για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων αλλά και για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων να συνεχίζει να παραμένει σε υψηλά επίπεδα, παρά το γεγονός, ιδιαίτερα για τα μεταχειρισμένα πλοία, ότι οι τιμές τους δεν έχουν διορθώσει σε αντιστοιχία με την πτωτική πορεία των ναύλων το τελευταίο δίμηνο.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου και την Unctad, τους πρώτους μήνες του έτους το διεθνές εμπόριο αναπτύχθηκε μόλις 2,2% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ η αξία του Παγκόσμιου Εμπορίου, σε δολάρια, αυξήθηκε ακόμη πιο αργά, με άνοδο μόλις 1,5% σε σχέση με πέρυσι.

Ο ΟΟΣΑ τον περασμένο μήνα είχε προειδοποιήσει ότι οι εξαγωγές από τις οικονομίες των G 7 και των BRIC, υποχώρησαν συνολικά 2,6% το πρώτο τρίμηνο του έτους, συγκριτικά με το τελευταίο τρίμηνο του 2013.

Στην τελευταία της τριμηνιαία έκθεση η Platou αναφέρει πως σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, η προσφορά των πλοίων δεν αποτελεί κίνδυνο για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς εκτιμά πως η αύξηση του στόλου δεν θα υπερβεί το 5%.

Εν αντιθέσει, εκτιμά πως η πτώση των ημερησίων εσόδων των πλοίων οφείλεται σε μία προσωρινή μείωση της ζήτησης (Demand) λόγω της λογικής του “Destocking” σε αρκετά εμπορεύματα  και το οποίο έχει επηρεάσει αρνητικά την αγορά.  Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Κίνας όπου κατά τη διάρκεια του προηγούμενου φθινόπωρου και χειμώνα είχε χτίσει ιδιαίτερα υψηλά αποθέματα, όπως για παράδειγμα Iron Ore, τα οποία και χρησιμοποιεί τώρα έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση των εισαγωγών.

Σύμφωνα με τον οίκο, είναι θέμα χρόνου πριν τα αποθέματα αρχίσουν να μειώνονται και ανοίξουν και πάλι οι εισαγωγές ενώ εκφράζει την πεποίθηση πως τα θεμελιώδη μεγέθη θα βελτιωθούν σημαντικά το 2ο εξάμηνο του έτους επηρεάζοντας θετικά τα έσοδα των πλοίων και τις μετοχές των εισηγμένων εταιρειών.

Συνεχίζοντας την αναφορά που κάναμε την προηγούμενη εβδομάδα στο συνέδριο της Capital Link που έλαβε χώρα στην Αθήνα, οι CEO των εταιρειών, Goldenport, Mr. John Dragnis, της Hellenic Carriers, Mrs. Fotini Karamanlis, της Seanergy, Mr. Stamatis Tsantanis και της Globus Maritime, Mr. George Karageorgiou, εξέφρασαν την ίδια άποψη με αυτή της Platou, άποψη την οποία στηρίζουμε και εμείς όλο αυτό το διάστημα που η αγορά έχει παρουσιάσει αρνητική πορεία.

Έγιναν συγκεκριμένες αναφορές σε γεγονότα τα οποία επηρέασαν αρνητικά την αγορά των ναύλων και τα οποία έχουμε επισημάνει στο παρελθόν στις εβδομαδιαίες μας ανασκοπήσεις, όπως την αύξηση των παραδόσεων των πλοίων που παραδοσιακά είναι αυξημένη το 1ο τρίμηνο κάθε χρόνου, την απαγόρευση των εξαγωγών από την Ινδονησία με αποτέλεσμα την πτώση κατά 80% των συνολικών εξαγωγών, εδώ να προσθέσουμε και την αύξηση της φορολογίας στις εξαγωγές από την Ινδία, αλλά και την υπέρ-προσφορά των πλοίων προς ναύλωση από South America καθώς πολλοί πλοιοκτήτες ανέμεναν να υπάρχει αύξηση του εμπορίου και είχαν τοποθετήσει τα πλοία τους στην περιοχή.

Κοινή συμφωνία υπήρξε από όλους ότι το 1ο τρίμηνο του έτους ήταν χειρότερο από το τελευταίο τρίμηνο του 2013, αλλά αν το συγκρίνουμε με το αντίστοιχο 1ο τρίμηνο του 2013 φέτος η αγορά ήταν καλύτερη και τα καλύτερα είναι μπροστά μας στο 2ο εξάμηνο του έτους.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Capes, το ‘BLUE MANASLU’ 179.276 DWT (2011 – Hyundai H.I) πουλήθηκε στην Pantheon στα $ 52 εκ.

✏  Στα Panamax, το ‘THEMIS P’ 70.165 DWT (1994 – Sumitomo) πουλήθηκε στα $ 5,75 εκ. και το`

‘FIRST ENDEAVOUR’ 69.111 DWT (1994 – Sumitomo) πουλήθηκε στα $ 5,7 εκ.

✏  Στα Handysize, το ‘BUMBI’ 29.870 DWT (2004 – Shikoku Dock) αγοράστηκε από Έλληνες στα     $ 13,2 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Products, το ‘CHEMTRANS JAKOBI’ 43.716 DWT (1999 – Dalian) κλείστηκε στα $ 8,5 εκ.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.