
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή 27 Ιουνίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 831 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,773 μονάδες με $ 13,387 την ημέρα, BPI στις 419 μονάδες στα $ 3,362 την ημέρα, BSI στις 678 μονάδες στα $ 7,093 την ημέρα και BHSI στις 420 μονάδες, στα $ 6,276 την ημέρα.
Η αδύναμη και πτωτική πορεία του δείκτη συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα, χωρίς όμως να δημιουργεί πανικό στην ναυτιλιακή κοινότητα καθώς το ενδιαφέρον για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων αλλά και για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων να συνεχίζει να παραμένει σε υψηλά επίπεδα, παρά το γεγονός, ιδιαίτερα για τα μεταχειρισμένα πλοία, ότι οι τιμές τους δεν έχουν διορθώσει σε αντιστοιχία με την πτωτική πορεία των ναύλων το τελευταίο δίμηνο.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου και την Unctad, τους πρώτους μήνες του έτους το διεθνές εμπόριο αναπτύχθηκε μόλις 2,2% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ η αξία του Παγκόσμιου Εμπορίου, σε δολάρια, αυξήθηκε ακόμη πιο αργά, με άνοδο μόλις 1,5% σε σχέση με πέρυσι.
Ο ΟΟΣΑ τον περασμένο μήνα είχε προειδοποιήσει ότι οι εξαγωγές από τις οικονομίες των G 7 και των BRIC, υποχώρησαν συνολικά 2,6% το πρώτο τρίμηνο του έτους, συγκριτικά με το τελευταίο τρίμηνο του 2013.
Στην τελευταία της τριμηνιαία έκθεση η Platou αναφέρει πως σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, η προσφορά των πλοίων δεν αποτελεί κίνδυνο για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς εκτιμά πως η αύξηση του στόλου δεν θα υπερβεί το 5%.
Εν αντιθέσει, εκτιμά πως η πτώση των ημερησίων εσόδων των πλοίων οφείλεται σε μία προσωρινή μείωση της ζήτησης (Demand) λόγω της λογικής του “Destocking” σε αρκετά εμπορεύματα και το οποίο έχει επηρεάσει αρνητικά την αγορά. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Κίνας όπου κατά τη διάρκεια του προηγούμενου φθινόπωρου και χειμώνα είχε χτίσει ιδιαίτερα υψηλά αποθέματα, όπως για παράδειγμα Iron Ore, τα οποία και χρησιμοποιεί τώρα έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση των εισαγωγών.
Σύμφωνα με τον οίκο, είναι θέμα χρόνου πριν τα αποθέματα αρχίσουν να μειώνονται και ανοίξουν και πάλι οι εισαγωγές ενώ εκφράζει την πεποίθηση πως τα θεμελιώδη μεγέθη θα βελτιωθούν σημαντικά το 2ο εξάμηνο του έτους επηρεάζοντας θετικά τα έσοδα των πλοίων και τις μετοχές των εισηγμένων εταιρειών.
Συνεχίζοντας την αναφορά που κάναμε την προηγούμενη εβδομάδα στο συνέδριο της Capital Link που έλαβε χώρα στην Αθήνα, οι CEO των εταιρειών, Goldenport, Mr. John Dragnis, της Hellenic Carriers, Mrs. Fotini Karamanlis, της Seanergy, Mr. Stamatis Tsantanis και της Globus Maritime, Mr. George Karageorgiou, εξέφρασαν την ίδια άποψη με αυτή της Platou, άποψη την οποία στηρίζουμε και εμείς όλο αυτό το διάστημα που η αγορά έχει παρουσιάσει αρνητική πορεία.
Έγιναν συγκεκριμένες αναφορές σε γεγονότα τα οποία επηρέασαν αρνητικά την αγορά των ναύλων και τα οποία έχουμε επισημάνει στο παρελθόν στις εβδομαδιαίες μας ανασκοπήσεις, όπως την αύξηση των παραδόσεων των πλοίων που παραδοσιακά είναι αυξημένη το 1ο τρίμηνο κάθε χρόνου, την απαγόρευση των εξαγωγών από την Ινδονησία με αποτέλεσμα την πτώση κατά 80% των συνολικών εξαγωγών, εδώ να προσθέσουμε και την αύξηση της φορολογίας στις εξαγωγές από την Ινδία, αλλά και την υπέρ-προσφορά των πλοίων προς ναύλωση από South America καθώς πολλοί πλοιοκτήτες ανέμεναν να υπάρχει αύξηση του εμπορίου και είχαν τοποθετήσει τα πλοία τους στην περιοχή.
Κοινή συμφωνία υπήρξε από όλους ότι το 1ο τρίμηνο του έτους ήταν χειρότερο από το τελευταίο τρίμηνο του 2013, αλλά αν το συγκρίνουμε με το αντίστοιχο 1ο τρίμηνο του 2013 φέτος η αγορά ήταν καλύτερη και τα καλύτερα είναι μπροστά μας στο 2ο εξάμηνο του έτους.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘BLUE MANASLU’ 179.276 DWT (2011 – Hyundai H.I) πουλήθηκε στην Pantheon στα $ 52 εκ.
✏ Στα Panamax, το ‘THEMIS P’ 70.165 DWT (1994 – Sumitomo) πουλήθηκε στα $ 5,75 εκ. και το`
‘FIRST ENDEAVOUR’ 69.111 DWT (1994 – Sumitomo) πουλήθηκε στα $ 5,7 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘BUMBI’ 29.870 DWT (2004 – Shikoku Dock) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 13,2 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Products, το ‘CHEMTRANS JAKOBI’ 43.716 DWT (1999 – Dalian) κλείστηκε στα $ 8,5 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ