
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Με τους μουσώνες να έχουν κάνει την εμφάνιση τους, τις αρνητικές εξελίξεις από τους νέους προϋπολογισμούς στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές, την πτώση των τιμών του σιδήρου και τη διολίσθηση της ρουπίας, είναι φυσικό επακόλουθο και η πορεία των διαλύσεων να έχει εισέλθει σε διορθωτική πορεία, με τους End Buyers να είναι επιφυλακτικοί και να απέχουν από την αγορά και τους Cash Buyers να βρίσκονται για άλλη μία φορά σε δύσκολη θέση δημιουργώντας έτσι πάλι σενάρια επαναδιαπραγματεύσεων με τους πλοιοκτήτες.
Εκτιμάται ότι οι καλοκαιρινοί μήνες θα κινηθούν σε χαμηλά επίπεδα για να αρχίσει και πάλι να υπάρχει έντονη δραστηριοποίηση το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Στην Ινδία, οι Cash Buyers παρασύρθηκαν από την έντονη δραστηριότητα και τις τιμές του πρώτου εξαμήνου και δεν είδαν την επερχόμενη διόρθωση με την άρνηση των End Buyers για αγορές, καθώς η ρουπία έχει φτάσει να διαπραγματεύεται στα επίπεδα των 60 ρουπίων και τις τιμές του σιδήρου να έχουν χάσει περίπου 25 δολάρια τον τόνο.
Στο Μπαγκλαντές, όπως είπαμε και την προηγούμενη εβδομάδα ο νέος προϋπολογισμός επέβαλε δασμούς της τάξης των $5 δολαρίων τον τόνο και στα Bunkers $ 30 τον τόνο και αυτή τη στιγμή οι End Buyers είναι σε στάση αναμονής περιμένοντας να καθαρογραφεί και το τελικό σχέδιο του προϋπολογισμού, ελπίζοντας σε κάποιες βελτιώσεις, αλλά και γιατί ήδη έχουν αποθέματα από τις αγορές που έκαναν πριν την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού.
Το Πακιστάν, αποτελεί την εξαίρεση στην αγορά την δεδομένη χρονική στιγμή καθώς ακολουθώντας τις εξελίξεις στην Ινδία, δραστηριοποιείται στην αγορά με χαμηλότερες τιμές, αλλά τουλάχιστον εκδηλώνοντας ενδιαφέρον, καταφέρνοντας έτσι να τραβήξει πλοία από την Ινδία και το Μπαγκλαντές.
Στη Κίνα, δεν έχει υπάρξει καμία μεταβολή με την αγορά να ασχολείται αποκλειστικά με τις κρατικές εταιρείες και τις τιμές της να απέχουν περίπου $ 150 τον τόνο από αυτές των ανταγωνιστών της.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 511,432 DWT, εκ των οποίων περίπου το 58% (296,495 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 26% (132,423 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 16% (82,514 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ