
Μετά από ερώτηση δημοσιογράφου για δημοσιεύματα που είδαν το φως της δημοσιότητας σχετικά με τις βεβαιωμένες οφειλές των ναυτιλιακών εταιριών προς το ΝΑΤ, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, δήλωσε τα εξής:
«Η Ελληνική Ναυτιλία διακρίνεται διεθνώς ως πρωτοπόρα δύναμη κατακτώντας την κορυφή σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Σε όλη τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης της χώρας μας, μάλιστα, διατήρησε τη δυναμική της και την ανοδική της πορεία, με θετικά αποτελέσματα για τους Έλληνες Ναυτικούς και την Εθνική οικονομία.
Αναφορικά με τις οφειλές των ναυτιλιακών εταιρειών προς το ΝΑΤ πρέπει να διευκρινισθεί ότι αφορούν σχεδόν στο σύνολό τους, τα πλοία της επιβατηγού ναυτιλίας (ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας) και σε οφειλές Κεφαλαίου Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (Κ.Α.Ε.Ο.) προ του 2011, οπότε και καταργήθηκε ως Κεφάλαιο.
Ειδικότερα, το ποσό των 17.890.000 ευρώ που χαρακτηρίζεται, με τυπικά κριτήρια (λόγω καταβολής των εισφορών σε συνάλλαγμα και λόγω χωρητικότητας των πλοίων άνω των 500 κ.ο.χ.), ως οφειλή της ποντοπόρου ναυτιλίας, αφορά κυρίως σε οφειλές εταιρίας κρουαζιερόπλοιων (που εκκρεμούν δικαστικά) και όχι σε οφειλές της ποντοπόρου εμπορικής ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ