H ζήτηση για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου θα είναι αρκετά ισχυρή τα...

H ζήτηση για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου θα είναι αρκετά ισχυρή τα επόμενα 2 με 3 χρόνια

6
H ζήτηση για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου θα είναι αρκετά ισχυρή τα επόμενα 2 με 3 χρόνια

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 3 Ιανουαρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 2,036 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 3,531 μονάδες με $ 33,514 την ημέρα, BPI 1,750 μονάδες στα  $ 13,948 την ημέρα, BSI 1,276 μονάδες στα $ 13,347 την ημέρα και BHSI 763 μονάδες στα $ 10,947 την ημέρα.

Συγκρίνοντας το ανωτέρω κλείσιμο του δείκτη με αυτό της τελευταίας μας ανασκόπησης, Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου του 2013, όπου ο BDI είχε κλείσει στις 2,330 μονάδες, διαπιστώνουμε μία μικρή διόρθωση η οποία ουσιαστικά έλαβε χώρα τις 2 πρώτες ημέρες του Νέου Έτους και αντικατοπτρίζεται σε όλους τους επιμέρους δείκτες και στα ημερήσια έσοδα.

Το θετικό σημείο είναι πως σύμφωνα με ιστορικά στοιχεία, η διόρθωση του δείκτη είναι πολύ μικρότερη από αυτή που αναμέναμε και η οποία συνήθως συντελείτε περίπου 2 εβδομάδες πριν το τέλος του χρόνου, αλλά όπως φαίνεται, η διόρθωση θα έρθει λίγο καθυστερημένα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι οι γενικότερη πεποίθηση για βελτίωση της αγοράς το 2014 δεν συνεχίζει να υφίσταται.

Αυτή την πεποίθηση εκφράζει και η DVB Bank στην τελευταία της ανάλυση αναφέροντας ότι η ζήτηση (Demand) για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου θα είναι αρκετά ισχυρή τα επόμενα 2 με 3 χρόνια, εκτιμώντας τη τουλάχιστον στο 7% για κάθε χρόνο.

Στην έκθεση της αναφέρει ότι στην παρούσα φάση ο συνολικός αριθμός των πλοίων είναι 9,725 πλοία η 678.2 εκ. DWT και το βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται στα 1,365 πλοία ή 105.6 εκ. DWT, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το 2017.

Σε αντίστοιχη ανάλυση, η RS Platou, αναφέρει ότι η χρονιά που πέρασε ουσιαστικά επιβεβαίωσε ότι η αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας τελικά δεν είναι τόσο μεγάλη όπως κάποιοι φοβόντουσαν και η Παγκόσμια οικονομία έχει αρχίσει και δείχνει σημάδια βελτίωσης, θέτοντας έτσι τις βάσεις για μία καλύτερη αγορά το 2014 χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι τα ημερήσια έσοδα των πλοίων θα φτάσουν σε αρκετά υψηλά επίπεδα.

Σαν επιβεβαίωση δε των ανωτέρω επικαλείται την άνοδο της αγοράς κατά τη διάρκεια του δευτέρου εξαμήνου του 2013 και ιδιαίτερα του τελευταίου τριμήνου.  Συνεχίζοντας επισημαίνει την βαρύτητα της Κίνας στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου καθώς όπως αναφέρει το 2013 η θετική έκπληξη ήταν ότι οι εισαγωγές της Κίνας σε εμπορεύματα χύδην φορτίων αυξήθηκαν κατά 13%, ενώ οι εισαγωγές των υπολοίπων ασιατικών χωρών κινήθηκαν σε καλύτερα επίπεδα από τον προηγούμενο χρόνο και της Ευρώπης παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με τον προηγούμενο χρόνο.

Κλείνοντας, η RS Platou, κάνει μία αναφορά στη βελτίωση των ημερησίων εσόδων το τελευταίο μήνα το 2013 την οποία αποδίδει στην αύξηση των εισαγωγών Iron Ore από την Κίνα, την αύξηση των εξαγωγών minerals από την Ινδονησία λόγω της επικείμενης απαγόρευσης από τις 12 Ιανουαρίου των εξαγωγών μη επεξεργασμένων minerals και την αύξηση των εξαγωγών των Grains από τις ΗΠΑ και την Μαύρη Θάλασσα.

Για το 1ο τρίμηνο του 2014 εκτιμά ότι θα υπάρξει μία διόρθωση στην αγορά καθώς τα αποθέματα των πρώτων υλών της Κίνας βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα το οποίο θα έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση των εισαγωγών και κατά συνέπεια την μείωση των ημερησίων εσόδων.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε, η οποία λόγω των εορτών ήταν αρκετά περιορισμένη αλλά αναμένεται να αναζωπυρωθεί λίαν συντόμως.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Panamax,  το ‘MEDI KOBE’ 75.933 DWT (2001 – Kanasashi K.K) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 15.3  εκ.

Στον τομέα των tankers δεν έγινε καμία πράξη την προηγούμενη εβδομάδα.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.