
Συνεχίζει για έβδομη ημέρα να παραμένει αβοήθητο το ρωσικό ερευνητικό πλοίο Akademik Shokalskiy το οποίο είναι παγιδευμένο στους πάγους της Ανταρκτικής.
Μετά τις αποτυχημένες προσπάθειες παγοθραυστικών να προσεγγίσουν και να απεγκλωβίσουν το πλοίο τις προηγούμενες ημέρες, σήμερα ήταν η σειρά του αυστραλιανού Aurora Australis να δηλώσει αδυναμία να βοηθήσει, αυτή τη φορά εξαιτίας των κακών καιρικών συνθηκών.
Το παγοθραυστικό πλησίασε σε απόσταση 18,5 χιλιομέτρων το υπό ρωσική σημαία Akademik Shokalskiy, αλλά αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία εξαιτίας των ισχυρών ανέμων και της χιονοθύελλας που σημειώνονται στην περιοχή, ανακοίνωσε σήμερα η Αυστραλιανή Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας.
Θυμίζουμε ότι το ρωσικό πλοίο απέπλευσε από τη Νέα Ζηλανδία στις 28 Νοεμβρίου για μια χρηματοδοτημένη από ιδιωτικά κεφάλαια ερευνητική αποστολή με την ευκαιρία της 100ης επετείου του ταξιδιού του αυστραλού εξερευνητή Ντάγκλας Μόσον στην Ανταρκτική. Σε αυτό επιβαίνουν συνολικά 74 άτομα, πλήρωμα, ειδικοί επιστήμονες αλλά και τουρίστες.
Στις 24 Δεκεμβρίου το Akademik Shokalskiy παγιδεύτηκε στον πάγο κατά τη διάρκεια σφοδρής χιονοθύελλας. Από εκείνη την ώρα ξεκίνησε μια συντονισμένη προσπάθεια απεγκλωβισμού του, η οποία όμως δεν έχει στεφθεί προς το παρόν με επιτυχία.
Στις 26 Δεκεμβρίου το γαλλικό παγοθραυστικό L’ Astrolabe έφτασε στην περιοχή και προσπάθησε να προσεγγίσει το ρωσικό πλοίο αλλά απέτυχε και αποχώρησε. Την επομένη ανέλαβε την επιχείρηση το τελευταίας γενιάς παγοθραυστικό Snow Dragon με σημαία Κίνας το οποίο πέτυχε να προσεγγίσει το εγκλωβισμένο πλοίο στα 6,5 ναυτικά μίλια το ρωσικό πλοίο αλλά δεν συνέχισε την πορεία του, καθώς συνάντησε μεγάλο παγετώνα που δεν μπόρεσε να σπάσει και τελικώς επέστρεψε στην ανοικτή θάλασσα.
Αμέσως μετά, σε σύσκεψη υπό την αιγίδα της Αυστραλιανής Αρχής Ναυτικής Ασφάλειας (AMSA) που συντονίζει τις επιχειρήσεις διάσωσης, αποφασίσθηκε να δοκιμάσει την τύχη του και το αυστραλιανό παγοθραυστικό Aurora Australis με τα γνωστά αποτελέσματα.
Υπάρχουν πάντως και θετικά νέα, καθώς οι πάγοι που έχουν παγιδεύσει το Akademik Shokalskiy φαίνεται πως αρχίζουν να παρουσιάζουν ρωγμές, αυξάνοντας τις ελπίδες για τη διάσωσή του.
Σε κάθε περίπτωση οι επιβαίνοντες στο ρωσικό πλοίο έχουν επαρκείς προμήθειες, φάρμακα και τρόφιμα, ενώ σε καμία στιγμή της περιπέτειάς τους δεν κινδύνευσαν. Αντιθέτως φαίνεται πως διασκεδάζουν με το παραπάνω την κατάσταση, φωτογραφίζονται να παίζουν στους πάγους και να συνεχίζουν κανονικά το ερευνητικό τους έργο.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ