Τα έσοδα όλων των πλοίων βρίσκονται κάτω του Break Even Point

Τα έσοδα όλων των πλοίων βρίσκονται κάτω του Break Even Point

20
Τα έσοδα όλων των πλοίων βρίσκονται κάτω του Break Even Point

 

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 7 Ιουνίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 812 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,352 μονάδες με $ 5,494 την ημέρα, BPI 764 μονάδες στα  $ 6,078 την ημέρα, BSI 889 μονάδες στα $ 9,291 την ημέρα και BHSI 524 μονάδες στα $ 7,761 την ημέρα.

Τελικά ο δείκτης δεν έσπασε το φράγμα των 800 μονάδων αφού έφτασε μέχρι τις 801 μονάδες την Τετάρτη 5 Μαΐου και από τότε έχει αρχίσει να παρουσιάζει μικρές ανοδικές τάσεις η οποία τροφοδοτείται από όλους τους τύπους των πλοίων.

Από ψυχολογικής πλευράς, θετικό είναι ότι ο δείκτης δεν έσπασε τις 800 μονάδες αλλά στην πραγματικότητα ουσιαστικά δεν έχει καμία διαφορά αφού τα έσοδα όλων των πλοίων βρίσκονται κάτω του Break Even Point αν συμπεριλάβουμε και το χρηματοδοτικό κόστος στα ημερήσια έξοδα ενώ χωρίς το κόστος χρηματοδότησης μόνο τα μικρότερα πλοία, Supramax και Handysize βρίσκονται στο πράσινο.

Σαν σημείο αναφοράς, χρήσιμο είναι να παραθέσουμε τα ημερήσια λειτουργικά έξοδα, χωρίς κόστος χρηματοδότησης, των διαφόρων τύπων πλοίων όπως αυτά δημοσιεύονται κάθε χρόνο από την Moore Stephens.  Για τα Capes στα $ 7,760 την ημέρα, Panamax $ 6,600, Supramax στα $ 6,020 και για τα Handysize είναι $ 5,350 την ημέρα.

Η αγορά των Capes θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει πιέσεις λόγω της μειωμένης ζήτησης από την Κίνα η οποία κατ’ επέκταση  πιέζει τις τιμές του εμπορεύματος προς τα κάτω.

Η μεγαλύτερη παραγωγή εταιρίας σιδήρου της Κίνας, η Baosteel, ανακοίνωσε ότι για το 2013 προβλέπει αύξηση της παραγωγής μόνο κατά 1% από το 2012.  Τα σημερινά επίπεδα τιμών ανά τόνο για Iron Ore είναι περίπου στα $124 και σύμφωνα με την Goldman Sachs ενδεχομένως το 2014 να πέσει στα $ 75 και το 2015 να σταθεροποιείται στα $ 75 – $ 80 τον τόνο.

Σύμφωνα με την Arctic Securities από το Όσλο, η οποία συμφωνεί ότι η αγορά των Capes θα παραμείνει πιεσμένη, ακόμη και αν υπάρξει αύξηση της ζήτησης για Iron Ore, τα έσοδα των Capes δεν θα βελτιωθούν καθώς τα πλοία θα αναπτύξουν μεγαλύτερη ταχύτητα από ότι σήμερα ώστε να ανταπεξέλθουν σε αυτή την αύξηση.  Χαρακτηριστικά σημειώνει ότι ο μέσος όρος ταχύτητας των Capes σήμερα είναι 8.9 Knots όταν πριν 3 χρόνια ήτανε 10,7 Knots.

Σύμφωνα με την Drewry’s, η αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου το 2012 ουσιαστικά κρατήθηκε από το Coal αφού το trade του εμπορεύματος το 2012 παρουσίασε αύξηση περίπου 18% στους 784 εκ. τόνους από 665 εκ. τόνους το 2011.

Αξίζει να αναφέρουμε οι εξαγωγές των ΗΠΑ σε Coal το 2012 αυξήθηκαν στους 47,4 εκ. τόνους από 31,4 εκ τόνους το 2011 γεγονός που οφείλεται στην μεγαλύτερη και φθηνότερη πρόσβαση φυσικού αερίου στις ΗΠΑ.  Ταυτόχρονα και οι εξαγωγές της Αυστραλίας το 2012 παρουσίασαν αύξηση στους 168 εκ. τόνους από 148 εκ. το 2011 που οφείλεται στην αύξηση της παραγωγής των ορυχείων.

Σύμφωνα λοιπόν με την Drewry’s το εμπόριο του Coal θα είναι το πιο υποσχόμενο για τα επόμενα χρόνια λόγω της υπέρ-προσφοράς και των χαμηλών τιμών.

Η Ινδία και η Κίνα θα είναι οι κύριοι παίκτες στις εισαγωγές Coal και ιδιαίτερα η Ινδία λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης του τομέα παραγωγής ενέργειας από ιδιωτικές εταιρίες.

Εκτιμάται μάλιστα ότι προς τα τέλη της δεκαετίας οι εισαγωγές της Κίνας θα είναι μεγαλύτερες από αυτές της Κίνας.  Παράλληλα, και παρά το γεγονός ότι υπάρχει η εντολή ώστε η Ευρώπη να επικεντρωθεί σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον μορφές ενέργειας, οι χαμηλές τιμές του Coal ανάγκασαν στην Ευρώπη να αποδεχθεί και να επικεντρωθεί στην παραγωγή ενέργειας από Coal.

Στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών στον τομέα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου ενώ στα δεξαμενόπλοια δεν έγινε καμία πράξη.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Capes, το ‘STAR FORTUNE’ 170.974 DWT (1999 – IHI) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 15,3 εκ.

✏  Στα Post Panamax και Panamax, το ‘SHOHO’ 87.996 DWT (1995 – Sasebo HI), Coal Carrier, αγοράστηκε στα $ 6,7 εκ. περίπου, το ‘ΚΟΝΥΟ’ 77,561 DWT, Wide Beamed, πουλήθηκε στα $ 8 εκ. και το ‘APOSTOLOS’ 70.119 DWT (1995 – Sumitomo) πουλήθηκε περίπου στα $ 7,1 εκ.

✏  Στα Handysize, το ‘ANGEL ISLAND’ 28.510 DWT (2004 – Imabari) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 13,75 εκ. και το ‘VTC LIGHT’ 21.964 DWT (1995 – Saiki HI) πουλήθηκε σε Τούρκους στα $ 4,2 εκ.

Στον τομέα των tankers δεν έγινε καμία πράξη.

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.