
Toυ Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ο υπερβολικός ζήλος από την πλευρά των Cash Buyers τις προηγούμενες εβδομάδες εξαφανίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα καθώς τα πλοία συνεχίζουν να καταφθάνουν «απούλητα» στην Ινδία με αρκετές καθυστερήσεις να λαμβάνουν χώρα και με τους Cash Buyers να χρησιμοποιούν δικά τους πληρώματα.
Αν οι τιμές δεν παρουσιάσουν ανοδική πορεία αρκετοί πλοιοκτήτες θα βρεθούν αντιμέτωποι με επαναδιαπραγματεύσεις και σε αρκετές περιπτώσεις με πιθανές ζημίες.
Στην Ινδία, η σπέκουλα της ανόδου των τιμών δεν βγήκε σε καλό για τους Cash Buyers, αφού για άλλη μία φορά η νομισματική αστάθεια πρωταγωνίστησε με την ρουπία να βρίσκεται σχεδόν στις 55 ρουπίες στο δολάριο και τις τιμές του σιδήρου να παρουσιάζουν σημαντικές μεταβολές από μέρα σε μέρα.
Στην παρούσα φάση, συνιστάται η οποιαδήποτε συμφωνία να πραγματοποιείται μόνο με γνωστούς παραδοσιακούς Cash Buyers προς μείωση του κινδύνου για επώδυνες επαναδιαπραγματεύσεις.
Το Πακιστάν, εκμεταλλευόμενο τον «σωρό» των πλοίων που κατευθύνθηκε προς Ινδία, βγήκε στην αγορά αρκετά επιλεκτικά και στοχευμένα και δεδομένου ότι ο αριθμός των διαλυτηρίων είναι αρκετά μικρότερος από αυτόν της Ινδίας έφτασε στο σημείο να προσφέρει ακόμη και πιο ανταγωνιστικές τιμές.
Στο Μπαγκλαντές, οι παραδόσεις των πλοίων συνεχίζονται χωρίς προβλήματα, αλλά οι αγορές νέων πλοίων, συνεχίζουν να είναι ανύπαρκτες αφού η πολιτική αναταραχή συνεχίζεται με απεργίες και βίαιες διαδηλώσεις οι οποίες επηρεάζουν αρνητικά και τις τραπεζικές λειτουργίες.
Η Κίνα, για άλλη μία εβδομάδα έμεινε εκτός αγοράς, λόγω της έντονης δραστηριοποίησης από τις άλλες χώρες το προηγούμενο διάστημα αλλά και των αργιών που είχε στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,094,363 DWT εκ των οποίων περίπου το 83% (909,341 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου και το 17% (185,022 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 415 – $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 365 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ