
Toυ Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ο υπερβολικός ζήλος από την πλευρά των Cash Buyers τις προηγούμενες εβδομάδες εξαφανίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα καθώς τα πλοία συνεχίζουν να καταφθάνουν «απούλητα» στην Ινδία με αρκετές καθυστερήσεις να λαμβάνουν χώρα και με τους Cash Buyers να χρησιμοποιούν δικά τους πληρώματα.
Αν οι τιμές δεν παρουσιάσουν ανοδική πορεία αρκετοί πλοιοκτήτες θα βρεθούν αντιμέτωποι με επαναδιαπραγματεύσεις και σε αρκετές περιπτώσεις με πιθανές ζημίες.
Στην Ινδία, η σπέκουλα της ανόδου των τιμών δεν βγήκε σε καλό για τους Cash Buyers, αφού για άλλη μία φορά η νομισματική αστάθεια πρωταγωνίστησε με την ρουπία να βρίσκεται σχεδόν στις 55 ρουπίες στο δολάριο και τις τιμές του σιδήρου να παρουσιάζουν σημαντικές μεταβολές από μέρα σε μέρα.
Στην παρούσα φάση, συνιστάται η οποιαδήποτε συμφωνία να πραγματοποιείται μόνο με γνωστούς παραδοσιακούς Cash Buyers προς μείωση του κινδύνου για επώδυνες επαναδιαπραγματεύσεις.
Το Πακιστάν, εκμεταλλευόμενο τον «σωρό» των πλοίων που κατευθύνθηκε προς Ινδία, βγήκε στην αγορά αρκετά επιλεκτικά και στοχευμένα και δεδομένου ότι ο αριθμός των διαλυτηρίων είναι αρκετά μικρότερος από αυτόν της Ινδίας έφτασε στο σημείο να προσφέρει ακόμη και πιο ανταγωνιστικές τιμές.
Στο Μπαγκλαντές, οι παραδόσεις των πλοίων συνεχίζονται χωρίς προβλήματα, αλλά οι αγορές νέων πλοίων, συνεχίζουν να είναι ανύπαρκτες αφού η πολιτική αναταραχή συνεχίζεται με απεργίες και βίαιες διαδηλώσεις οι οποίες επηρεάζουν αρνητικά και τις τραπεζικές λειτουργίες.
Η Κίνα, για άλλη μία εβδομάδα έμεινε εκτός αγοράς, λόγω της έντονης δραστηριοποίησης από τις άλλες χώρες το προηγούμενο διάστημα αλλά και των αργιών που είχε στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,094,363 DWT εκ των οποίων περίπου το 83% (909,341 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου και το 17% (185,022 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 415 – $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 365 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ