
Toυ Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ο υπερβολικός ζήλος από την πλευρά των Cash Buyers τις προηγούμενες εβδομάδες εξαφανίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα καθώς τα πλοία συνεχίζουν να καταφθάνουν «απούλητα» στην Ινδία με αρκετές καθυστερήσεις να λαμβάνουν χώρα και με τους Cash Buyers να χρησιμοποιούν δικά τους πληρώματα.
Αν οι τιμές δεν παρουσιάσουν ανοδική πορεία αρκετοί πλοιοκτήτες θα βρεθούν αντιμέτωποι με επαναδιαπραγματεύσεις και σε αρκετές περιπτώσεις με πιθανές ζημίες.
Στην Ινδία, η σπέκουλα της ανόδου των τιμών δεν βγήκε σε καλό για τους Cash Buyers, αφού για άλλη μία φορά η νομισματική αστάθεια πρωταγωνίστησε με την ρουπία να βρίσκεται σχεδόν στις 55 ρουπίες στο δολάριο και τις τιμές του σιδήρου να παρουσιάζουν σημαντικές μεταβολές από μέρα σε μέρα.
Στην παρούσα φάση, συνιστάται η οποιαδήποτε συμφωνία να πραγματοποιείται μόνο με γνωστούς παραδοσιακούς Cash Buyers προς μείωση του κινδύνου για επώδυνες επαναδιαπραγματεύσεις.
Το Πακιστάν, εκμεταλλευόμενο τον «σωρό» των πλοίων που κατευθύνθηκε προς Ινδία, βγήκε στην αγορά αρκετά επιλεκτικά και στοχευμένα και δεδομένου ότι ο αριθμός των διαλυτηρίων είναι αρκετά μικρότερος από αυτόν της Ινδίας έφτασε στο σημείο να προσφέρει ακόμη και πιο ανταγωνιστικές τιμές.
Στο Μπαγκλαντές, οι παραδόσεις των πλοίων συνεχίζονται χωρίς προβλήματα, αλλά οι αγορές νέων πλοίων, συνεχίζουν να είναι ανύπαρκτες αφού η πολιτική αναταραχή συνεχίζεται με απεργίες και βίαιες διαδηλώσεις οι οποίες επηρεάζουν αρνητικά και τις τραπεζικές λειτουργίες.
Η Κίνα, για άλλη μία εβδομάδα έμεινε εκτός αγοράς, λόγω της έντονης δραστηριοποίησης από τις άλλες χώρες το προηγούμενο διάστημα αλλά και των αργιών που είχε στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,094,363 DWT εκ των οποίων περίπου το 83% (909,341 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου και το 17% (185,022 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 415 – $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 365 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ