
Toυ Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ο υπερβολικός ζήλος από την πλευρά των Cash Buyers τις προηγούμενες εβδομάδες εξαφανίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα καθώς τα πλοία συνεχίζουν να καταφθάνουν «απούλητα» στην Ινδία με αρκετές καθυστερήσεις να λαμβάνουν χώρα και με τους Cash Buyers να χρησιμοποιούν δικά τους πληρώματα.
Αν οι τιμές δεν παρουσιάσουν ανοδική πορεία αρκετοί πλοιοκτήτες θα βρεθούν αντιμέτωποι με επαναδιαπραγματεύσεις και σε αρκετές περιπτώσεις με πιθανές ζημίες.
Στην Ινδία, η σπέκουλα της ανόδου των τιμών δεν βγήκε σε καλό για τους Cash Buyers, αφού για άλλη μία φορά η νομισματική αστάθεια πρωταγωνίστησε με την ρουπία να βρίσκεται σχεδόν στις 55 ρουπίες στο δολάριο και τις τιμές του σιδήρου να παρουσιάζουν σημαντικές μεταβολές από μέρα σε μέρα.
Στην παρούσα φάση, συνιστάται η οποιαδήποτε συμφωνία να πραγματοποιείται μόνο με γνωστούς παραδοσιακούς Cash Buyers προς μείωση του κινδύνου για επώδυνες επαναδιαπραγματεύσεις.
Το Πακιστάν, εκμεταλλευόμενο τον «σωρό» των πλοίων που κατευθύνθηκε προς Ινδία, βγήκε στην αγορά αρκετά επιλεκτικά και στοχευμένα και δεδομένου ότι ο αριθμός των διαλυτηρίων είναι αρκετά μικρότερος από αυτόν της Ινδίας έφτασε στο σημείο να προσφέρει ακόμη και πιο ανταγωνιστικές τιμές.
Στο Μπαγκλαντές, οι παραδόσεις των πλοίων συνεχίζονται χωρίς προβλήματα, αλλά οι αγορές νέων πλοίων, συνεχίζουν να είναι ανύπαρκτες αφού η πολιτική αναταραχή συνεχίζεται με απεργίες και βίαιες διαδηλώσεις οι οποίες επηρεάζουν αρνητικά και τις τραπεζικές λειτουργίες.
Η Κίνα, για άλλη μία εβδομάδα έμεινε εκτός αγοράς, λόγω της έντονης δραστηριοποίησης από τις άλλες χώρες το προηγούμενο διάστημα αλλά και των αργιών που είχε στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,094,363 DWT εκ των οποίων περίπου το 83% (909,341 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου και το 17% (185,022 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 415 – $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 365 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ