
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Καθώς η αγορά δείχνει να αποκτά και πάλι μία δυναμική, και ιδιαίτερα στην Ινδία και το Πακιστάν, η προσφορά των πλοίων προς διάλυση μειώνεται και εικάζεται ότι αυτό οφείλεται στις αργίες του Πάσχα των Καθολικών όπως επίσης και στο διήμερο των αργιών στην Κίνα στις αρχές Απριλίου.
Οι τιμές την τελευταία εβδομάδα και ιδιαίτερα για Containers στην Ινδία και για μεγάλα δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές κινήθηκαν σε αρκετά ανταγωνιστικά επίπεδα με το Πακιστάν όμως να αποδεικνύεται η πιο ελκυστική αγορά.
Στην Ινδία, μετά από αρκετό διάστημα φαίνεται να υπάρχει σταθεροποίηση στις τιμές του σιδήρου, όπως επίσης και στην ισοτιμία της ρουπίας, ενώ ο καινούριος προϋπολογισμός δεν επέφερε αλλαγές ώστε να δημιουργήσει αναταράξεις στην αγορά. Ταυτόχρονα, η μείωση των προσφερόμενων πλοίων προς διάλυση, προσφέρει διαπραγματευτική υπεροχή στους Cash Buyers σχετικά με τους End Buyers.
Το Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με αυτά της Ινδίας, κατάφερε να προσελκύσει περισσότερα πλοία από τους ανταγωνιστές του, όλων των τύπων, εκτός των Containers, λόγω του μεγαλύτερου βυθίσματος τους.
Η δραστηριοποίηση των υπολοίπων αγορών σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη πολιτική αναταραχή αλλά και τις δυσκολίες στον τομέα της χρηματοδότησης ουσιαστικά άφησε για άλλη μία εβδομάδα το Μπαγκλαντές εκτός αγοράς. Ενδεχομένως στο άμεσα επόμενο διάστημα το Μπαγκλαντές να επωφεληθεί από τις χαμηλές τιμές της Κίνας και να προσελκύσει τονάζ.
Η Κίνα, συνεχίζει να αντιμετωπίζει μείωση της ζήτησης, λόγω των χαμηλών τιμών του σιδήρου που οφείλεται στα κυβερνητικά μέτρα για συγκράτηση της αγοράς ακινήτων από περεταίρω υπερθέρμανση αλλά και από την έντονη δραστηριοποίηση της στις αρχές του χρόνου.
Λόγω των αργιών του Πάσχα των Καθολικών, δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία του συνολικού αριθμού διαλύσεων για την προηγούμενη εβδομάδα.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ