
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Καθώς η αγορά δείχνει να αποκτά και πάλι μία δυναμική, και ιδιαίτερα στην Ινδία και το Πακιστάν, η προσφορά των πλοίων προς διάλυση μειώνεται και εικάζεται ότι αυτό οφείλεται στις αργίες του Πάσχα των Καθολικών όπως επίσης και στο διήμερο των αργιών στην Κίνα στις αρχές Απριλίου.
Οι τιμές την τελευταία εβδομάδα και ιδιαίτερα για Containers στην Ινδία και για μεγάλα δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές κινήθηκαν σε αρκετά ανταγωνιστικά επίπεδα με το Πακιστάν όμως να αποδεικνύεται η πιο ελκυστική αγορά.
Στην Ινδία, μετά από αρκετό διάστημα φαίνεται να υπάρχει σταθεροποίηση στις τιμές του σιδήρου, όπως επίσης και στην ισοτιμία της ρουπίας, ενώ ο καινούριος προϋπολογισμός δεν επέφερε αλλαγές ώστε να δημιουργήσει αναταράξεις στην αγορά. Ταυτόχρονα, η μείωση των προσφερόμενων πλοίων προς διάλυση, προσφέρει διαπραγματευτική υπεροχή στους Cash Buyers σχετικά με τους End Buyers.
Το Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με αυτά της Ινδίας, κατάφερε να προσελκύσει περισσότερα πλοία από τους ανταγωνιστές του, όλων των τύπων, εκτός των Containers, λόγω του μεγαλύτερου βυθίσματος τους.
Η δραστηριοποίηση των υπολοίπων αγορών σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη πολιτική αναταραχή αλλά και τις δυσκολίες στον τομέα της χρηματοδότησης ουσιαστικά άφησε για άλλη μία εβδομάδα το Μπαγκλαντές εκτός αγοράς. Ενδεχομένως στο άμεσα επόμενο διάστημα το Μπαγκλαντές να επωφεληθεί από τις χαμηλές τιμές της Κίνας και να προσελκύσει τονάζ.
Η Κίνα, συνεχίζει να αντιμετωπίζει μείωση της ζήτησης, λόγω των χαμηλών τιμών του σιδήρου που οφείλεται στα κυβερνητικά μέτρα για συγκράτηση της αγοράς ακινήτων από περεταίρω υπερθέρμανση αλλά και από την έντονη δραστηριοποίηση της στις αρχές του χρόνου.
Λόγω των αργιών του Πάσχα των Καθολικών, δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία του συνολικού αριθμού διαλύσεων για την προηγούμενη εβδομάδα.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ