Σε υψηλό επίπεδο τα έσοδα των Panamax

Σε υψηλό επίπεδο τα έσοδα των Panamax

8
Σε υψηλό επίπεδο τα έσοδα των Panamax

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

O δείκτης BDI είναι να σαν μην πέρασε μία μέρα συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2012. Συγκεκριμένα, την Παρασκευή, 1η Μαρτίου, ο δείκτης έκλεισε στις 776 μονάδες συνεχίζοντας την στασιμότητα του γύρω από τις 750 μονάδες, αφού από τα τέλη του Ιανουαρίου διαπραγματεύεται σε αυτά τα επίπεδα.

Την ίδια ημερομηνία του 2012 ο δείκτης ήτανε στις 763 μονάδες με διαφοροποίηση όμως στους επιμέρους δείκτες αφού τότε τα Capes ήτανε σε υψηλότερα επίπεδα και τα Panamax σε χαμηλότερα, ενώ σήμερα επικρατεί το αντίθετο. Επίσης η 1η Μαρτίου του 2012, ήταν η ημερομηνία που ο δείκτης άρχισε να παρουσιάζει ανοδικές τάσεις μέχρι τις αρχές Ιουλίου όπου είχε φτάσει τις 1,162 μονάδες με μικρές διορθώσεις στο ενδιάμεσο.

Οι επιμέρους δείκτες την Παρασκευή και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κινήθηκαν για τα Capes, πτωτικά στις 1,243 μονάδες στα $ 4,236 την ημέρα και αυξητικά για τα υπόλοιπα, συγκεκριμένα για τα  Panamax  στις 1,036 μονάδες στα $ 8,281 – Supramax 781 μονάδες στα $ 8,170 και Handysize 447 μονάδες στα $ 6,670 την ημέρα.

Χαρακτηριστικό είναι πως τα ημερήσια έσοδα των Panamax έχουν φτάσει σε υψηλό 7 μηνών, στα $ 8,300 την ημέρα, μετά από ένα θετικό σερί 19 συνεχόμενων ημερών, το οποίο είναι και το μεγαλύτερο σε διάρκεια ανοδικό σερί από τον Ιούλιο του 2007.

Στην προηγούμενη ανασκόπηση είχαμε αναφέρει ότι οι εξαγωγές των Grains από τις ΗΠΑ θα είναι μειωμένες αρκετά το 2013 αλλά το κενό αυτό θα το υπερκαλύψει η Λατινική Αμερική και η Ινδία.  Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, τα οποία επιβεβαιώνονται και από τον οίκο RS Platou Markets A/S, η μεταστροφή αυτή στον εμπόριο των Grains έχει ήδη αρχίσει και λαμβάνει χώρα αφού όπως χαρακτηριστικά δηλώνει η Λατινική Αμερική κυριαρχεί στην παρούσα φάση στις εξαγωγές των Grains.  Συνεχίζοντας, αναφέρει πως η προσφορά μεγαλύτερων ημερησίων εσόδων που προσφέρει η περιοχή του Atlantic, έχει σαν αποτέλεσμα να «τραβάει» πλοία από την περιοχή του Pacific μειώνοντας όμως έτσι την προσφορά πλοίων στην αγορά της Ασίας τη στιγμή μάλιστα που η ζήτηση για φορτία Iron Ore από την Ινδονησία προς την Κίνα δείχνει να αυξάνεται.

Οι ανωτέρω εξελίξεις αποδεικνύονται θετικές όχι μόνο για τα Panamax, που σύμφωνα με τα στοιχεία του 2012 ο παγκόσμιος στόλος των Panamax αριθμούσε 2,320 πλοία τα οποία μετέφεραν πάνω από το 40% του παγκοσμίου εμπορίου των Grains, αλλά και για τα Supramax όπου παρά το γεγονός ότι το Iron Ore και το Coal αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό των φορτίων που μεταφέρουν, τα Grains είναι αυτά που το τελευταίο διάστημα κάνουν τη διαφορά στα ημερήσια έσοδα τους αφού τα σημερινά επίπεδα τους είναι ουσιαστικά ίδια με αυτά των Panamax, δηλαδή στα $ 8,170 την ημέρα.

Η Νότιος Αφρική ξεπέρασε την Ινδία και έγινε ο 3ος μεγαλύτερος προμηθευτής Iron Ore της Κίνας μετά την Αυστραλία και την Βραζιλία ενώ ταυτόχρονα ισχυροποιήθηκε περισσότερο η θέση της Αυστραλίας.  Η Νότιος Αφρική προμήθευσε 40,6 εκ. τόνους το 2012, 12% αύξηση από το 2011, ενώ οι εξαγωγές της Ινδίας προς την Κίνα μειώθηκαν κατά 54,74% στους 33 εκ. τόνους.  Αντίστοιχα η Αυστραλία προμήθευσε με 351,5 εκ. τόνους Iron Ore την Κίνα, αύξηση 43% από το 2011, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 47% του συνόλου των εισαγωγών της Κίνας.

Σε χαμηλά επίπεδα και πάλι επέστρεψε ο τομέας των αγοραπωλησιών ιδιαίτερα στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Capes, το ‘CAPE AWOBA’ 171.978 DWT (1996 – Kawasaki) πουλήθηκε πάνω από τα $ 12 εκ.

✏  Στα Handysize, το‘ATHENA’ 28.548 DWT (1995 – Kanda) πουλήθηκε στην Petrobulk Maritime στα $ 5,85 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα MR, τα ‘SINBAD’, ‘GALAHAD’ και ‘NOMAD’ 44.999 DWT (2003 – Hyundai Mipo) αγοράστηκαν en-bloc από την Admanthos Shipping στα $ 15 εκ. περίπου το κάθε ένα.  Το ‘MAERSK CAMERON’ 45.999 DWT (1995 – Halla Eng.) πουλήθηκε στα $ 10 εκ. περίπου.

✏  Στα Chemicals, το ‘GINGA LANNER’ 19.997 DWT (2002 – Shin Kurushima) πουλήθηκε σε Ευρωπαίους στα $ 14 εκ. περίπου και το ‘ORIENTAL KERRIA’ 14,928 DWT (2004 – Asakawa) πουλήθηκε και αυτό στα $ 14 εκ. περίπου.

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.