
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, έδωσε την ακόλουθη απάντηση στην ερώτηση που κατέθεσε, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Αγγελική Γκερέκου, με θέμα «Θεσμοθέτηση Ελληνικού Παράλληλου Νηολογίου».
«Η ανάπτυξη της Ελληνικής Ναυτιλίας βασίζεται στην ύπαρξη σταθερού θεσμικού νομοθετικού πλαισίου, κύρια όργανα του οποίου αποτελούν ο Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου (ΚΔΝΔ)-ΝΔ 187/73 (ΦΕΚ 261 Α΄) και το Ν.Δ. 2687/1953 (ΦΕΚ 317 Α΄) «Περί Επενδύσεως και Προστασίας Κεφαλαίων Εξωτερικού» το οποίο αποτελεί νομοθέτημα αυξημένης τυπικής ισχύος, αφού περιλαμβάνεται και στο άρθρο 107 του Συντάγματος.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (άρθρο 5 ΚΔΝΔ) για την εγγραφή πλοίων στο Ελληνικό νηολόγιο απαιτείται η προηγούμενη αναγνώριση τους ως ελληνικών. Ως Ελληνικά, αναγνωρίζονται τα πλοία που ανήκουν σε ποσοστό που υπερβαίνει το 50% σε Έλληνες υπηκόους ή Ελληνικά νομικά πρόσωπα. Επίσης, επιτρέπεται υπό προϋποθέσεις και στους υπηκόους ή εταιρείες των λοιπών κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης η ύψωση της ελληνικής σημαίας σε πλοία ιδιοκτησίας τους κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 50%.
Η αναγνώριση αυτών συντελείται με την εγγραφή τους στα τηρούμενα από τις Λιμενικές Αρχές νηολόγια, εφαρμοζόμενων κατά τα λοιπά των διατάξεων του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου. Το ελληνικό πλοίο καθ’ όσο διάστημα παραμένει νηολογημένο φέρει μόνο την ελληνική σημαία.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, εκτιμάται ότι δεν υφίσταται λόγος για τη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα του εθνικού μας νηολογίου με την ίδρυση παραλλήλου νηολογίου, πολύ δε περισσότερο για την ποντοπόρο ναυτιλία, η οποία καλύπτεται πλήρως με τις συνταγματικά κατοχυρωμένες εγκριτικές πράξεις του άρθρου 13 Ν.Δ. 2687/1953.»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ