
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Τη δέσμευση τους για την αποφυγή των ανταγωνιστικών υποτιμήσεων και τη χρήση της νομισματικής πολιτικής μόνο για τη σταθερότητα των τιμών και την ανάπτυξη εξέφρασαν με ανακοίνωση τους τα μέλη της ομάδας της G20, ενώ ταυτόχρονα τόνισαν πως η οικονομική ανάπτυξη είναι ακόμη πολύ αδύναμη αν και οι κίνδυνοι από την κρίση της Ευρωζώνης και τα υπόλοιπα συνεχιζόμενα προβλήματα έχουν υποχωρήσει.
Η ουσία είναι πως ήταν αναμενόμενη μία τέτοια δήλωση από την G20, αλλά το θέμα είναι αν πραγματικά πείθει και κατά πόσο αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα αφού οι αγορές, οι επενδυτές και οι αναλυτές είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί.
Ο yπουργός οικονομικών της Βραζιλίας, Guido Mantega, ο οποίος πρώτος ανέφερε την έννοια του νομισματικού πολέμου το 2010 δήλωσε ότι ο πόλεμος έχει γίνει πιο σοβαρός και οι ενδείξεις είναι έντονες καθώς οι χώρες προβαίνουν σε υποτιμήσεις λόγω της πτώσης του Παγκόσμιου Εμπορίου.
Στο ίδιο μήκος κύματος και το IIF, που προειδοποιεί για τις πολιτικές νομισματικής χαλάρωσης που ανακοινώνονται και εφαρμόζονται χωρίς συντονισμό.
Ο μεγαλοεπενδυτής Jim Rogers δήλωσε πως έρχεται χρηματοπιστωτική αναταραχή, ενώ η PIMCO προβλέπει πως η ΕΚΤ θα χάσει τον νομισματικό πόλεμο και το Ευρώ θα παραμείνει ισχυρό χωρίς την ΕΚΤ να δρα αποφασιστικά.
Η διαφορά στην Ευρωζώνη με τις υπόλοιπες χώρες είναι πως η πρώτη προχωρά στην υποτίμηση κυρίως μέσω της περικοπής των μισθών και ιδιαίτερα στο Νότο, ενώ ο υπόλοιπος κόσμος μέσω μείωσης επιτοκίων.
Ο διεθνούς φήμης οικονομολόγος, Paul Krugman, εξαπόλυσε νέα πυρά κατά της λιτότητας λέγοντας πως οι Γερμανοί είναι τρελοί και ότι η πολιτική αυτή αποτελεί ένα ανήθικο πείραμα πάνω σε ανθρώπινα όντα. Ο επικεφαλής του ΟΟΣΑ, Angel Guria, δήλωσε πως ο στόχος θα πρέπει να είναι η μείωση των ελλειμμάτων αλλά σε κάποιες περιπτώσεις θα πρέπει να δοθεί περισσότερος χρόνος κατά ένα η δύο χρόνια.
Στην Ευρωζώνη, το Δεκέμβριο, πτώση παρουσίασαν οι εξαγωγές κατά 1,8% αλλά και οι εισαγωγές κατά 3%, αναδεικνύοντας την αδυναμία του κλάδου μεταποίησης και την πτώση της καταναλωτικής ζήτησης. Ύφεση παρουσίασαν το τελευταίο 3μηνο οι ισχυρές οικονομίες της Γερμανίας και της Γαλλίας θέτοντας υπό αμφισβήτηση την ανάκαμψη για το 2013. Η ΕΚΤ υποβάθμισε τις προβλέψεις της για την ανάπτυξη στο 1,1% το 2014 από 1,3% και στο 1,6% το 2015 ενώ για φέτος προβλέπει στασιμότητα έναντι προηγούμενης εκτίμησης για 0,3%.
Στις ΗΠΑ, ο Obama, εντείνει τις προσπάθειες ώστε το Κογκρέσο να περάσει ένα μικρότερο πακέτο από περικοπές δαπανών και φορολογικές μεταρρυθμίσεις, ώστε να καθυστερήσουν οι αυτόματες περικοπές δαπανών που θα τεθούν σε ισχύ τον επόμενο μήνα, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να τεθούν σε κίνδυνο η οικονομία και οι δουλειές χιλιάδων Αμερικανών, επειδή οι πολιτικοί δεν μπορούν να συνεργαστούν.
Η Κίνα έγινε η μεγαλύτερη εμπορική δύναμη στον κόσμο όσον αφορά τις εισαγωγές και εξαγωγές αγαθών φτάνοντας το 2012 στα $ 3,87 τρισ. έναντι $ 3,82 τρισ. των ΗΠΑ. Σύμφωνα με την Goldman Sachs η επιρροή της Κίνας στο διεθνές εμπόριο θα διαταράξει περιφερειακές εμπορικές σχέσεις, εκτιμώντας ότι η Γερμανία θα εξάγει ως το τέλος της 10ετίας τα διπλάσια προς την Κίνα σε σχέση με τη Γαλλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…

Tα πρώτα «απόνερα» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται να έφτασαν στους κόλπους της διεθνούς ναυτιλίας, εγείροντας ανησυχίες για τον αντίκτυπό τους στο παγκόσμιο…

Εξηγήσεις αναφορικά με την απαγόρευση εισόδου Φιλιππινέζων ναυτικών σε λιμάνια των ΗΠΑ ζητά με ανακοίνωσή της η Πρεσβεία των Φιλιππίνων από την Ουάσιγκτον. «Η…

Η βραζιλιάνικη δημόσια πετρελαϊκή επιχείρηση Petrobras ανακοίνωσε τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου ότι έλαβε άδεια εξερευνητικής γεώτρησης για κοιτάσματα πετρελαίου σε θαλάσσια περιοχή ανοικτά του…

Οι μέχρι στιγμής θαλάσσιες μεταφορές στον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω Supramaxes, έχουν μειωθεί σημαντικά, με τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα Ultramaxes και Panamaxes να έχουν πλέον…

Υπεγράφησαν σήμερα από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, τέσσερις Υπουργικές Αποφάσεις, οι οποίες αφορούν στην επιλογή αιτούντων του διεθνούς διαγωνισμού για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ