
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Τη δέσμευση τους για την αποφυγή των ανταγωνιστικών υποτιμήσεων και τη χρήση της νομισματικής πολιτικής μόνο για τη σταθερότητα των τιμών και την ανάπτυξη εξέφρασαν με ανακοίνωση τους τα μέλη της ομάδας της G20, ενώ ταυτόχρονα τόνισαν πως η οικονομική ανάπτυξη είναι ακόμη πολύ αδύναμη αν και οι κίνδυνοι από την κρίση της Ευρωζώνης και τα υπόλοιπα συνεχιζόμενα προβλήματα έχουν υποχωρήσει.
Η ουσία είναι πως ήταν αναμενόμενη μία τέτοια δήλωση από την G20, αλλά το θέμα είναι αν πραγματικά πείθει και κατά πόσο αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα αφού οι αγορές, οι επενδυτές και οι αναλυτές είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί.
Ο yπουργός οικονομικών της Βραζιλίας, Guido Mantega, ο οποίος πρώτος ανέφερε την έννοια του νομισματικού πολέμου το 2010 δήλωσε ότι ο πόλεμος έχει γίνει πιο σοβαρός και οι ενδείξεις είναι έντονες καθώς οι χώρες προβαίνουν σε υποτιμήσεις λόγω της πτώσης του Παγκόσμιου Εμπορίου.
Στο ίδιο μήκος κύματος και το IIF, που προειδοποιεί για τις πολιτικές νομισματικής χαλάρωσης που ανακοινώνονται και εφαρμόζονται χωρίς συντονισμό.
Ο μεγαλοεπενδυτής Jim Rogers δήλωσε πως έρχεται χρηματοπιστωτική αναταραχή, ενώ η PIMCO προβλέπει πως η ΕΚΤ θα χάσει τον νομισματικό πόλεμο και το Ευρώ θα παραμείνει ισχυρό χωρίς την ΕΚΤ να δρα αποφασιστικά.
Η διαφορά στην Ευρωζώνη με τις υπόλοιπες χώρες είναι πως η πρώτη προχωρά στην υποτίμηση κυρίως μέσω της περικοπής των μισθών και ιδιαίτερα στο Νότο, ενώ ο υπόλοιπος κόσμος μέσω μείωσης επιτοκίων.
Ο διεθνούς φήμης οικονομολόγος, Paul Krugman, εξαπόλυσε νέα πυρά κατά της λιτότητας λέγοντας πως οι Γερμανοί είναι τρελοί και ότι η πολιτική αυτή αποτελεί ένα ανήθικο πείραμα πάνω σε ανθρώπινα όντα. Ο επικεφαλής του ΟΟΣΑ, Angel Guria, δήλωσε πως ο στόχος θα πρέπει να είναι η μείωση των ελλειμμάτων αλλά σε κάποιες περιπτώσεις θα πρέπει να δοθεί περισσότερος χρόνος κατά ένα η δύο χρόνια.
Στην Ευρωζώνη, το Δεκέμβριο, πτώση παρουσίασαν οι εξαγωγές κατά 1,8% αλλά και οι εισαγωγές κατά 3%, αναδεικνύοντας την αδυναμία του κλάδου μεταποίησης και την πτώση της καταναλωτικής ζήτησης. Ύφεση παρουσίασαν το τελευταίο 3μηνο οι ισχυρές οικονομίες της Γερμανίας και της Γαλλίας θέτοντας υπό αμφισβήτηση την ανάκαμψη για το 2013. Η ΕΚΤ υποβάθμισε τις προβλέψεις της για την ανάπτυξη στο 1,1% το 2014 από 1,3% και στο 1,6% το 2015 ενώ για φέτος προβλέπει στασιμότητα έναντι προηγούμενης εκτίμησης για 0,3%.
Στις ΗΠΑ, ο Obama, εντείνει τις προσπάθειες ώστε το Κογκρέσο να περάσει ένα μικρότερο πακέτο από περικοπές δαπανών και φορολογικές μεταρρυθμίσεις, ώστε να καθυστερήσουν οι αυτόματες περικοπές δαπανών που θα τεθούν σε ισχύ τον επόμενο μήνα, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να τεθούν σε κίνδυνο η οικονομία και οι δουλειές χιλιάδων Αμερικανών, επειδή οι πολιτικοί δεν μπορούν να συνεργαστούν.
Η Κίνα έγινε η μεγαλύτερη εμπορική δύναμη στον κόσμο όσον αφορά τις εισαγωγές και εξαγωγές αγαθών φτάνοντας το 2012 στα $ 3,87 τρισ. έναντι $ 3,82 τρισ. των ΗΠΑ. Σύμφωνα με την Goldman Sachs η επιρροή της Κίνας στο διεθνές εμπόριο θα διαταράξει περιφερειακές εμπορικές σχέσεις, εκτιμώντας ότι η Γερμανία θα εξάγει ως το τέλος της 10ετίας τα διπλάσια προς την Κίνα σε σχέση με τη Γαλλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ