
Το κρατίδιο του Κατάρ εκδηλώνει και πάλι το ενδιαφέρον του να συμμετάσχει στο διαγωνισμό για την έκταση του Ελληνικού. Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνεται από κυβερνητικές πηγές, οι οποίες δηλώνουν μάλιστα ότι υπεγράφησαν και οι απαραίτητες ρήτρες εμπιστευτικότητας, που προβλέπει η διαδικασία.
Η μεταστροφή αυτή του Κατάρ, οφείλεται προφανώς στις ενέργειες της κυβέρνησης και προσωπικά του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος είχε επισκεφθεί πρόσφατα το Κατάρ.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, το Κατάρ ενδέχεται να εκδηλώσει ενδιαφέρον και για ΔΕΠΑ – ΔΕΣΦΑ. Την προηγούμενη εβδομάδα, όπως έχει καταγράψει το Newmoney.gr, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη της ηγεσίας της Gazprom στο Κατάρ, στην οποία δόθηκαν ποικίλες ερμηνείες. Η πρώτη από αυτές έχει να κάνει με το γεγονός ότι η ρωσική πλευρά αναζητεί συμμαχίες, καθώς κλυδωνίζεται η θέση του Άσαντ στη Συρία. Προκαλεί, παράλληλα, αίσθηση το γεγονός ότι το Κατάρ είναι από τους βασικούς παράγοντες που θέλουν την ανατροπή του Άσαντ, με στόχο τον έλεγχο του μεγαλύτερου κοιτάσματος φυσικού αερίου South Pars στη Μέση Ανατολή, ενώ, την ίδια ώρα, αποτελούν τον βασικό σύμμαχο των ΗΠΑ.
Παράλληλα, πληροφορίες αναφέρουν ότι για τον διαγωνισμό ΔΕΠΑ – ΔΕΣΦΑ ανασυγκροτείται με νέες συμμετοχές η προσφορά της Socar των Αζέρων με στόχο να ανταγωνιστεί αξιόπιστα τους Ρώσους.
Όπως είναι γνωστό, οι Καταριανοί είχουν εκφράσει την προτίμησή τους για απευθείας διακρατικές συμφωνίες, χωρίς διαγωνισμό. Με τη νέα εξέλιξη όμως, το Κατάρ επανέρχεται στο παιχνίδι και πλέον στο διαγωνισμό για την αξιοποίηση του Ελληνικού υπάρχουν 4 παίκτες: η αγγλική London & Regional Properties, η ισραηλινή Elbit Cochin, ο όμιλος Λάτση με την Lamda Development και τώρα πλέον το Κατάρ.
Υπενθυμίζεται ότι η υποβολή των τεχνικών προσφορών αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο του 2013, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο συμμετέχει με ποσοστό 30% στην κερδοφορία από την αξιοποίηση της περιοχής καθ’ όλη τη διάρκεια της Σύμβασης που θα υπογραφεί.
Εν τω μεταξύ και σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, η Γαλλία δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για την υλοποίηση επενδύσεων στην Ελλάδα. Αναφερόμενος στις συνομιλίες που είχε με τον Γάλλο ομόλογό του Πιερ Μοσκοβισί, δήλωσε ότι συζήτησαν γενικά για την οικονομική κατάσταση και είπαν «ότι η Ελλάδα πρέπει τώρα να ανακάμψει πια, να μιλήσουμε για επενδύσεις».
«Υπάρχει αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον και συζητήσαμε πως πρέπει να υπάρξουν κοινές προσπάθειες στον επενδυτικό τομέα της Ελλάδας. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ένα πολύ φιλόδοξο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων….», σημείωσε ο κ. Στουρνάρας.
Ερωτηθείς για τους τομείς όπου παρατηρείται ενδιαφέρον των Γάλλων, ο υπουργός μίλησε για ενέργεια, λιμάνια, μαρίνες, και ακίνητα.
Επισήμανε ότι υπάρχουν πολύ μεγάλες δυνατότητες για επενδύσεις στην Ελλάδα, ενώ διευκρίνισε ότι οι επενδύσεις έχουν να κάνουν και με συγκριτικά πλεονεκτήματα, που σημαίνει ότι, διαφορετικά συγκριτικά πλεονεκτήματα έχει η Ελλάδα, διαφορετικά η Γαλλία.
(Πηγή: ΑΜΠΕ)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ