
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ενδιαφέρον και δύσκολο ταυτόχρονα διαφαίνεται ότι θα είναι το άμεσα επόμενο διάστημα γενικότερα και στις 4 αγορές και το οποίο εν μέρει αντικατοπτρίζεται και στις τρέχουσες πτωτικά διορθωμένες τιμές όπως καθώς και στο ότι η Ινδία βρίσκεται πίσω από το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές στις προσφερόμενες τιμές.
Η πτώση των τιμών στην Ινδία οφείλεται στη μείωση των τιμών του σιδήρου τις τελευταίες 2 εβδομάδες στην Ινδία κατά $ 30 τον τόνο περίπου την στιγμή που η ρουπία παραμένει σταθερή σε λογικά επίπεδα και λειτουργεί σαν αντισταθμιστικός παράγοντας ώστε η πτώση των τιμών να μην είναι μεγαλύτερη.
Φυσικά ο κίνδυνος των επαναδιαπραγματεύσεων δεν έχει μειωθεί καθώς οι End Buyers παραμένουν επιφυλακτικοί αλλά και αρνητικοί στο να πληρώσουν αυτά που απαιτούν οι Cash Buyers.
Το Πακιστάν που ουσιαστικά δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα της Ινδίας καθώς τα θεμελιώδη στοιχεία όπως οι τιμές του σιδήρου και η νομισματική ισοτιμία παραμένουν σταθερά, αλλά ακολουθώντας όπως έχουμε πει την Ινδία και υπό το φόβο ότι οι τιμές θα είναι πτωτικές όπως είναι και η τάση στην Ινδία δεν δείχνει έντονη διάθεση για αγορές.
Το Μπαγκλαντές την προηγούμενη εβδομάδα ήταν η μόνη αγορά η οποία ουσιαστικά δραστηριοποιήθηκε προσφέροντας τις πιο ανταγωνιστικές τιμές και με υπάρχον ενδιαφέρον από τους End Buyers.
Δεδομένου και των αργιών στην Κίνα, προβλέπεται ότι το ενδιαφέρον θα συνεχιστεί και την επόμενη εβδομάδα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα έφτασε στους 616,904 DWT εκ των οποίων περίπου το 85% (523,235 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3% (18,799) δεξαμενόπλοια και το 12% (74,870) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 385 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 375 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ