
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα κινήθηκε και τη 2η εβδομάδα του νέου χρόνου η αγορά των διαλύσεων και ιδιαίτερα στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου με τις προσφερόμενες τιμές να παρουσιάζουν οριακή μεταβολή προς τα πάνω αλλά και η ζήτηση να βασίζεται σε σπέκουλα αφού εικάζεται ότι η συνήθης ύποπτος, η Κίνα, μετά την αλλαγή ηγεσίας θα θέσει σε εφαρμογή νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα προσφέροντας έτσι «εργασία» σε πλοία άρα θα μειωθεί η προσφορά πλοίων προς διάλυση γεγονός που θα οδηγήσει τις τιμές σε άνοδο.
Η ανωτέρω εικόνα σε συνδυασμό με την επερχόμενη εορταστική περίοδο στην Κίνα που θα σημάνει και παύση εργασιών δημιουργεί ευκαιρίες σε πλοιοκτήτες να εκμεταλλευτούν τις υψηλές τιμές και ιδιαίτερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ.
Το Μπαγκλαντές έχει βγει στην αγορά για πλοία μεγαλύτερου τονάζ προσπαθώντας να χτίσει αποθέματα για τους επόμενους μήνες χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία αφού έχει να αντιμετωπίσει την ιδιαίτερα δυναμική και ανταγωνιστική τώρα πια σε τιμές Κίνα. Η Ινδία όπως προαναφέραμε, έχει αρχίσει και σπεκουλάρει προσφέροντας υψηλές τιμές παρά το γεγονός ότι συνεχίζει να αντιμετωπίζει τα γνωστά προβλήματα με την ρουπία και τις τιμές του σιδήρου να έχουν πτωτική τάση και αναμένεται να δούμε αν το ρίσκο που παίρνει θα της βγει σε καλό στην πορεία. Το Πακιστάν στην παρούσα φάση παρακολουθεί τις εξελίξεις με επιφύλαξη και μετά από αρκετό διάστημα βλέπουμε να μην ακολουθεί όπως έκανε στο παρελθόν την στρατηγική της Ινδίας.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα ήτανε 992,547 DWT εκ των οποίων περίπου το 85% (847,188 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 12% (117,619 DWT) δεξαμενόπλοια και το 3% (27,740) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρουσίασαν οριακή αυξητική τάση την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 415 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 415 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 390 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ