
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
H Deutshe Bank στην τελευταία έκθεση της επισημαίνει ότι το 2013 θα μείνει στην ιστορία ως το 7ο διαδοχικό έτος ακραίων γεγονότων και πρωτόγνωρων οικονομικών σοκ τονίζοντας πως ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την παγκόσμια οικονομία έρχεται από τους πολιτικούς αναφερόμενη στις διαπραγματεύσεις για την αποφυγή του Fiscal Cliff στις ΗΠΑ, τις επικείμενες εκλογές στην Ιταλία, και την εξαιρετικά ρευστή κατάσταση στην Ελλάδα και Ισπανία.
Στα ανωτέρω να προσθέσουμε και εμείς τις εκλογές στην Γερμανία, περίπου τον Σεπτέμβριο του 2013 και να τονίσουμε για άλλη μία φορά τον όρο “Econopolitics” που επανειλημμένα έχουμε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν.
Τα τελευταία στοιχεία του ΟΟΣΑ για το Leading Indicator, καταδεικνύουν συνέχιση της αναπτυξιακής αδυναμίας στο σύνολο της Ευρωζώνης αλλά και σε Γαλλία και Γερμανία. Αντίστοιχες είναι οι προβλέψεις για τη Ρωσία και την Ιαπωνία, ωστόσο εντοπίζει σημάδια ανάκαμψης σε Κίνα και Ιταλία αλλά και ενίσχυση της ανάπτυξης σε ΗΠΑ και Βρετανία.
Ταυτόχρονα, η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (ΙΕΑ) προβλέπει ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα είναι υποτονική καθ’ όλη τη διάρκεια του 2013. Η ΙΕΑ αναφέρει πως η ζήτηση στην Ευρώπη έχει κάνει βουτιά ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες, υποχωρώντας με τον ταχύτερο ρυθμό από την αρχή της κρίσης το 2008/2009.
Η βιομηχανική παραγωγή στη Ευρωζώνη μειώθηκε κατά 1,4% τον Οκτώβριο, μετά από πτώση 2,3% το Σεπτέμβριο επιβεβαιώνοντας έτσι την αδύναμη εγχώρια ζήτηση και το υφεσιακό καθεστώς ενώ στο σύνολο της Ε.Ε η πτώση ήταν του 1% σε μηνιαία βάση και 3,1% σε ετήσια.
Το Νοέμβριο ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 2,2% , ενώ παράλληλα η απασχόληση μειώθηκε κατά 0,2% το 3ο τρίμηνο.
Οι δαπάνες των νοικοκυριών περιορίστηκαν περεταίρω από τα προγράμματα λιτότητας, αλλά και το ποσοστό ρεκόρ της ανεργίας.
Αξίζει να αναφέρουμε πως οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ε.Ε διολίσθησαν στα χαμηλότερα επίπεδα 19 ετών.
Σύμφωνα με την S&P, η ανάπτυξη στην Ευρωζώνη το 2013 θα είναι μηδενική ενώ το 2014 θα είναι στο 1%.
Για 1η φορά σε διάστημα οκτώ μηνών ενισχύθηκε το Δεκέμβριο στην Ευρωζώνη η επιχειρηματική δραστηριότητα, ενώ ο προκαταρκτικός συνολικός δείκτης PMI για τον ίδιο μήνα αυξήθηκε στις 50,5 μονάδες από 49,2 το Νοέμβριο.
Αν και ο συνολικός PMI έδειξε ήπια ανάπτυξη, είναι αρκετά πιο ισχυρή από αυτή της 2ης οικονομίας, της Γαλλίας, της οποίας ο PMI παρέμεινε στις 45 μονάδες.
Να επισημάνουμε όμως ότι ο PMI μεταποίησης στη Γερμανία υποχώρησε στις 46,3 μονάδες, από 46,8, ενώ οι νέες παραγγελίες στον κλάδο της μεταποίησης υποχώρησαν για 18ο διαδοχικό μήνα, επιβεβαιώνοντας ότι το επόμενο διάστημα θα είναι δύσκολο.
Η Κεντρική τράπεζα της Ολλανδίας υποβάθμισε τις προβλέψεις της για το 2012 στο -1% από -0,6% και η Moody’s διατήρησε αρνητικό το outlook για το τραπεζικό της σύστημα. Το ΑΕΠ της Ιταλίας συρρικνώθηκε κατά 0,2% το 3ο τρίμηνο, το χρέος σημείωσε άνοδο υψηλότερα των € 2 τρισ. για πρώτη φορά τον Οκτώβριο ενώ οι αναλυτές βλέπουν τη χώρα εντός του μηχανισμού στήριξης το 2013.
Στις ΗΠΑ, αύξηση κατά 4,9%κατέγραψε το εμπορικό έλλειμμα τον Οκτώβριο με τις εξαγωγές να έχουν πτώση 3,6% και τις εισαγωγές 2,1%, όπως πτώση είχε και ο δείκτης εμπιστοσύνης μικρών επιχειρήσεων το Νοέμβριο στις 87,5 μονάδες από 93,1 με την Moody’s να ανακοινώνει ότι η οικονομία των ΗΠΑ θα είναι σε κρίσιμη καμπή το 2013.
Η 3η μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως, η Ιαπωνία, είναι επισήμως σε ύφεση το εξάμηνο Απριλίου-Σεπτεμβρίου αφού το 3ον τρίμηνο το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 0,9% αλλά και η Ν. Κορέα αντιμετωπίζει τη χαμηλότερη ανάπτυξη των τελευταίων 3 και πλέον ετών εφόσον το 3ο τρίμηνο αναπτύχθηκε με 0,1% ή 1,5% σε ετήσια βάση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ