
Εγκρίθηκε και από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) του Υπ. Πολιτισμού το έργο του ΟΛΠ Α.Ε. “Επέκταση Νοτίου Μέρους του Κεντρικού Λιμένα για την εξυπηρέτηση Κρουαζιερόπλοιων”, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο και τυπικά για τη δημοσίευση των απαιτούμενων περιβαλλοντικών όρων.
Σημειώνεται ότι για το έργο αυτό, έχουν ήδη εκδοθεί:
(α) Κοινή Υπουργική Απόφαση για την ένταξη του στο ΕΣΠΑ,
(β) η Προκήρυξη της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Αττικής,
(γ) η Απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και έχουν εκπονηθεί όλες οι απαιτούμενες τεχνικές, οικονομικές, συγκοινωνιακές κ.λ.π. μελέτες.
Το έργο αυτό προωθείται λόγω της ανάγκης ελλιμενισμού των σύγχρονων μεγάλων κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς, των οποίων τα μεγέθη δεν μπορούν να φιλοξενηθούν στο υπάρχον κεντρικό λιμάνι.
Με την κατασκευή του έργου αυτού ο Πειραιάς θα καταστεί το μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου αφού θα διαθέτει 17 θέσεις ελλιμενισμού για όλα τα μεγέθη κρουαζιερόπλοιων, ενώ κατά και μετά την κατασκευή του θα δημιουργηθούν εκατοντάδες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, όπως έχει εκτιμήσει η μελέτη κόστους – ωφελειών που συνέταξε το Πανεπιστήμιο Πειραιά.
Το λιμάνι κρουαζιέρας του ΟΛΠ αποτελεί κόμβο (hub) για τη συνολική ελληνική κρουαζιέρα, αφού σε κανένα σχεδόν από τα κύρια λιμάνια των ελληνικών νησιών, δεν μπορούν τα κρουαζιερόπλοια να προμηθευθούν ναυτιλιακά καύσιμα, να πάρουν πόσιμο νερό σε μεγάλες ποσότητες, να παραδώσουν απόβλητα και λύματα, να παραλάβουν τροφοεφόδια κλπ.
Ο ΟΛΠ Α.Ε. απεδέχθη την πλειοψηφούσα άποψη μελών του ΚΑΣ για εξέταση της δυνατότητας διάθεσης μεγαλύτερου θαλασσίου χώρου μπροστά από το λεγόμενο ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή.
Ήδη ο πλήρης και ώριμος σχετικός φάκελος έχει αποσταλεί στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μιας και το έργο αυτό – το μεγαλύτερο έργο που είναι έτοιμο στο ΠΕΠ για δημοπράτηση ύψους δαπάνης 230 εκ. Ευρώ – θεωρείται από τα πιο βασικά έργα για την ανάπτυξη του θαλασσίου τουρισμού και της οικονομίας των ελληνικών νησιών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ